33.Jagi,eodiga?

1K 86 7
                                    

Dirumah Sena

Semua orang diruang tamu itu sedang membuat kerja mereka sendiri."Yah...xde snek ke...lapar..."kata Seungkwan sambil memegang perutnya."Tulah...aku pun lapar jugak ni.."kata S.coups.Mereka semua mengangguk tanda setuju.Tiba²,Sena berdiri."Biar saya jelah pegi beli snek.Awak semua tunggu ok?"."Saya ikut"kata Jun."Alah awak tunggu jela.Saya pergi xlama pun...tunggu eh?"kata Sena lagi.Dia pergi kebiliknya mengambil duit dan keluar semula dengan memakai sweater.Kebetulan hari makin kelam,jadi suasana persekitaran mungkin agak sejuk.

"Saya pergi dulu" kata Sena.Namun,tangan dicengkam oleh Jun."Wae?"tanya Sena."Hati-hati.Saya sayang awak."kata Jun sambil merenung tepat anak mata milik Sena.Sena hanya membalasnya dengan senyuman.Dia memakai kasut dan melangkah dari rumahnya.Sempat juga dia melambai kearah Jun yg sdg berdiri tercegat dipintu like a fool.(pfft)

Hati Jun tiba-tiba berasa tidak sedap hati.Hatinya mengatakan akn ada sesuatu yg akn berlaku pada Sena.Tapi,tak elok juga kalau dia berpikiran negatif.Sedangkan dia tak tahu apakah yg terjadi pada masa akan datang,inikan pula perkara yg akn Sena hadapi.Dia mengeluh dengan panjang.Dia menutup pintu rumah setelah bayangan Sena sudah jauh dihadapan dari matanya.

-------------------

Sena membeli beberapa paket makanan ringan dan juga ramyeon.Kemudian dia mengambil satu botol besar air coke.Dia meletakkan semua barang dikaunter pembayaran.Setelah selesai membayar,dia keluar dari kedai itu dengan senyuman yg tidak lekang dibibirnya.Entah kenapa dia suka senyum harini.Mungkin sebab udara harini nyaman membuatkan dirinya tenang.Dia berjalan dilorong jalan itu seorang diri.Dia melihat ditaman bunga yg selalu dia pergi bersama Jun.Ramai pasangan sedang duduk dibangku.Mungkin menikmati suasana dimalam hari.Monolognya sendirian.

Kenangan dia sepanjang bersama Jun dimainkan dimemorinya.Pahit.Manis.Semuanya dirasai olehnya.Dan dia tak boleh lupa mcm mana dia dipertemukan dgn Jun.Seorang kaki buli,yang kini bertukar menjadi seorang pelajar baik disekolah.Rekod disiplin nya membersih dengan perlahan.Semuanya kerana Sena.Walaupun permulaan percintaan mereka bermula dari seksaan,tapi akhirnya bahagia.

Sedang Sena seronok mengingat kenangannya bersama Jun,sebuah van hitam tiba-tiba sahaja berhenti ditepi jalan.Salah seorang yg berada didalam van itu membuka pintu van itu secara kasar dan terus menarik Sena kedalam van tersebut.

"Argh!!! lepaskan aku!!!tolong!!!"

Sena menjerit meminta tolong tetapi nasib tidak menyebelahinya.Orang tersebut menekup mulutnya dengan sapu tangan yg sudahpun diletakkan ubat pengsan.Secara perlahan-perlahan,pandangan Sena mula kabur dan dia terus pengsan.Orang itu membawa dia masuk kedalam van.Orang itu mendail nombor seseorang.

"Hello bos?"

"Hello?Amacam?Kau dah buat kerja kau belum"

"Dah bos.Sekarang ni dia dalam van."

"Bagus.Oh ! ni aku nak bagitau kat kau something."

"Apedia bos?"

"Kalau kau dengar orang bernama Jun.Wen Jun Hui.Dia namchin yeoja yg kau culik tu.Aku xnak sebarang klu pun tertinggal.Kalau korang tertinggal satu.Aku kerat korang semua.Jun tu dia pandai,cilik.Jadi aku nak korang berhati-hati kalau jumpa atau dengar nama dia.Ingat.Jangan tinggalkan klu.Kalau x korang semua aku kerat."

"Baik bos.Kami akn berhati-hati"

Orang itu menamatkan panggilan itu."Gerak"kata orang itu.Pemandu van itu bergerak kesatu tempat.Yang pastinya,satu orang xkan tahu dimana tempat itu.

-------------------

"Haih Sena ni...dia pergi beli snek ke...dia pergi kilang snek buat snek.." kata Wonwoo."Entahla.Pasal lama sangat ha?Jun,cuba kau call dia"kata S.coups.Jun pun mendail nombor Sena.

Nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi.Sila ti---

Jun mematikan panggilan itu dan mula mendail semula.Dia mematikan panggilan itu sekali lagi.Hairan,selalunya Sena angkat jawab panggilannya.Takkan habis bateri ? Tak mungkin.Sebab dia check phone Sena masih banyak lagi bateri.Kredit ? pun xjuga.Sebab semalam baru isi.

"Tak jawabla hyung." kata Jun."Habis topup kot"kata Dino yg sedang bermain kad bersama Vernon."Tak mungkin la.Semalam hyung baru isikan topup dia."kata Jun."Bateri habis"tanya Joshua.Jun hanya menggelengkan kepala."Dah tu,asal xjawab kot..."kata S.coups.Perasaan Jun datang semula.Adakah betul perasaan dia yang Sena...Andwae ! Dia takkan biarkan semua tu terjadi pada Sena.Dia betul² sayangkan Sena.

Jagi,eodiga?

Bersambung...

Hey Ms Nerd,I love U [COMPLETE]Where stories live. Discover now