10.MUSUH KETAT KINI KEMBALI

1.7K 149 1
                                    

"omma,palli!nnti saya lambat..dahla arini first day"kata budak lelaki itu."aigoo,sabarla..."kata ommanya.Mereka masuk kedalam perut kereta dan pergi kesekolah.

DI PLEDIS HIGHSCHOOL

"Eh,korg tau tak?arini ade budak baru msuk sekolah ni.."kata S.coups."tak tau plk aku"kata Mingyu."ko mmg..asyik dgn wonwoo je..gosip jeee kejenye..hal sekolah pon xtau.."kata S.coups."ewah ewah...sedap mulut ko eh ckp aku dgn mingyu bergosip..eh Mingyu tau yg asyik bergosip bknnye aku.."kata Wonwoo.S.coups hanya buat 'ada aku kesah'.Sena sedang mengulangkaji dgn teliti.Jun datang dekat kearahnya.Dia menegur Sena tetapi langsung xde jawapan.Ditegurnya lagi.Masih tiada jawapan.Jun mula berasa aneh.Selalunya kalau dia tegur Sena,Sena mesti jawab."Sena-ah"panggil Jun.Dia mendekatkan dirinya sedikit."lah..tidur rupanya...tadi bkn main tekun study...lah-lah tidur.."kata Jun.Dia mengejutkan Sena daripada tidur.Sena mengeliat tangannya sehingga dia tidak sedar Jun ada disitu,tertumbuk mukanya.Sena menoleh ketepi."alamak!mianhe jun mianhe,jeongmal mianhe..saya mne tau awk ade kat sebelah saya.."kata Sena sambil menunduk berkali-kali."dah tak payah...salah aku jgk.."kata Jun.Aikk mamat ni,selalunya marah kalau org cri psal dgn dia,harini tetiba baik pulak.Sena duduk ditempatnya semula dan menutup buku teksnya."Sena...."panggil Jun.Sena meoleh kearah Jun."Aku nk duduk sini boleh?"soal Jun.Sebenarnya dia dah lama duduk disitu,tapi dia masih belom bagitau pada Sena yg dia mahu duduk disebelahnya semula."takyah ckp..awk dh duduk dh pon.."kata Sena."takdela..aku takut ko plik je..sbb aku duduk sini balik..."kata Jun."pelik?awk mmg pelik pon...kjp panas kjp sejuk...tak pernah nk tenang..mcm kucing kepanasan"kata Sena sambil bermain jari-jarinya."ouh...jadi selama ni..kau anggap aku ni kucing kepanasan lah"kata Jun.Sena menelan airliurnya.Jun terasa ke?."err..awk..s-saya..."kata-kata Sena dipotong oleh Jun."dah xpayah..nak mintk maaf...saje je nk test kau tdi..takut ke x?"kata Jun kemudian dia ketawa.Sena meletakkan kepalanya dimeja.Tidaklama kemudian,guru kelas mereka masuk kedalam kelas bersama seorang mrid."ok baiklah..kelas..harini...eh Jun kamu ke tu?"kata guru kelas mereka sambil meleret kan cermin matanya kebawah."ye saya knp?"soal Jun plk."selalunye..cikgu masuk baru kamu sampai..ni awl plk..bagus ada peningkatan..teruskan ok!"kata cikgu."ha ye"kata Jun tersengih kerang busuk."eleh Jun kembang la tu cikgu puji dia.."kata Hoshi."tah kembang..."kata s.coups pula."wuu kembang kembang"kata Seventeen.Mula riuh kelas itu mujurla guru kelas mereka dapat mengawalnya."ok dah..stop..ok cikgu sambung..harini ni kite ade murid baru..sila masuk"kata cikg mereka.Kelihatan seorang murid lelaki masuk kedalam kelas itu.Pelajar perempuan mula berfangirling.Geng sevnteen sebenarnya malas nak layan budak baru masuk.Kadang-kadang menyampah dgn budak perempuan dlm kelas diorang.Asal budk baru lelaki masuk kelas,mula start berfangirling."Annyeonghaseyo,joenun Jang Dooyoon imnida,sila beri tunjuk aj kalau ade kesilapan saya lakukan"kata budak lelaki itu menunduk hormat.'jang dooyon,kenapa mcm aku pernah dgr eh name tu'bisik hati Jun.Kepalanya mula teringat kisah silamnya bersam seoran budak lelaki.

'kurang ajar kau,berani kau eh rampas awek aku'kata dooyoon.

'eh sejak bile aku rampas awek ko hah!awek ko yg dtg dekat aku mintk couple..lagipon aku mne tau kau tu boyfriend dia!'kata Jun.

'aku ingat kite kawan baik..tapi kau tikam belakang kawan kau sendiri..kau ni mmg nk kene!'kata dooyoon.Mulalah aksi pergaduhan antara mereka berdua.Ramai cuba untuk menenangkan mereka tetapi tidak berhasil.Sampaikan awek dooyoon datang ketempat tersebut.

'sudahla!buat ape nk begaduh!macam budak kecik je!Dooyoon kite putus!Jun saya xsuke awk!awk ni bnyk masalah!saya benci org mcm awk!'kata perempuan itu.Semua pelajar beredar dari situ meninggalkan berdua.

'dooyoon..aku minta maaf'kata Jun.Dia menghulurkan tangan kearah Dooyoon tetapi,ditepis dengan kasar.

'aku xakan maafkan kau!minggu dpn aku dh nk bla dari sini!nk hadap muka kau dah meluat aku!baik aku pindah dari sini!kau ingat eh Jun,dendam aku xkn pernah padam...walaupun kau jauh dari aku..kau ingat!'kata Dooyoon.Dia pergi dari situ berlanggar bahu dengan Jun.

"t-tak..mungkin"kata Jun perlahan.Matanya melilau mencari kelibat Dooyoon.Ternyata dia duduk disudut kanan(jun duduk belah kiri)sebelah tingkap.Kebetulan Dooyoon memandang kearahnya.Jun pandang kedepan semula supaya Dooyoon tidak mengesyaki mukanya.Peluh mula menitik didahi Jun.Tangannya mula berasa sejuk.Tak sangka,dia akan berjumpa semula dengan musuh ketatnya.Satu kelas pulak tu.Pelbagai perkara terbayang didalam pikiran Jun.Dia hanya memeikirkn nasibnya yg akn berlaku nanti.Kringg!!!.Loceng rehat berbunyi.Pelajar mula berpusu-pusu kekantin.Kecuali Jun,Sena dan Seventeen.Mereka semua rehat didalam kelas.Masing-masing dah beli makanan siap-siap untuk dimakan pada waktu rehat.Jun mengenggam kedua-dua tangannya dan ibu jarinya bergerak.Perasaan resah gelisah menghantui dirinya."Jun~"kata Sena sambil menepuk perlahan lengan Jun."woaah!!!"jerit Jun sambil berdiri diatas kerusi.Terkejut dibuatnya.Dia pikir Dooyoon tadi,rupanya Sena."Fuh~Sena rupanya.."kata Jun sambil mengurut dadanya.Boleh gugur jantungnya tadi."eh knp?awak sakitke?"kata Sena dengan penuh kerisauan.Member seventeen pula sudah tergelak-gelak sampaikan berguling-guling melihat Jun terkejut ketika Sena menegurnya."a-apahal korg gelak-gelak ha?"soal Jun."Sena tegur kau je kot...tu pon terkejut sampai naik ats kerusi ke?hah?lawak la weyh hahahahahaha adoi lawak weyh lawak hahahahahahahahahahahahahahahahaha"gelak s.coups."Haahahhaha"gelak dino sambil makan."eh maknae,kau nak mkn ke gelak...kalau nk gelak jgn makan..tercekik aku taktau"kata DK.Tetiba Dino tercekik.Amboi masinnya mulut Dk ni."nah air"kata Hoshi sambil memberikan air.Jun hanya mmakan makanan nya.Dia senyap sahaja."awak kenapa?"soal Sena.Pelik dibuatnya,selalunya Jun bnyak cakap,ade je benda nk cite,tapi,harini senyap...cakap pon sikit je...lepastu senyap balik."xde pape"kata Jun.Sena hanya mengangguk.Selepas rehat,pembelanjaran mula seperti biasa.

'Wen Jun Hui,nampaknya kite berjumpa lagi...ingat dendam aku dekat kau..takkan pernah padam..aku akn selidik siapa yeochin kau dan aku lakukan sesuatu...kau akn merana Jun..ingat...kau akn merana...'kata seseorang.

BERSAMBUNG......

Hey Ms Nerd,I love U [COMPLETE]Where stories live. Discover now