28.Jeju-do #1

1.2K 90 3
                                    

Beberapa jam perjalanan

"Yeay!!akhirnya sampai jugak kat Pulau Jeju ni" kata Sena dengan keriangan.Selama ni dia xpernah pergi ke Jeju."Huwaa ngantuknya"kata S.coups."Kau xboleh tido ke hyung?"soal DK."Aku tgk WWE lah semalam"kata S.coups."Eh...tgk org gusti xajak aku..hm"kata Mingyu."Dah korg semua tido..ye aku tgk sorg²..."kata S.coups lagi."Dah²,jom.Kita pegi depan sana.Nenek aku dah sediakan van untuk kita."kata Seungkwan.Dia terus pergi kehadapan tanpa menunggu kawan-kawannya.Mereka semua mengambil beg dan menunggu van nenek Seungkwan eh bukan! van yg diupah oleh nenek Seungkwan.Tak lama kemudian,van itu pun sampai.

Di rumah Heolmeoni Seungkwan

"Heolmeoni !!! " jerit Seungkwan diluar pintu.Yang lain masing membuat tanda gila pada Seungkwan.Ada ke patut menjerit suruh orang buka pintu.Kot ye pon Seungkwan,tekanlah loceng rumah tu dulu ye."Oi Seungkwan! ko xmalu ke hah?menjerit xtentu pasal.Kalau jiran² lain tengok,xmalu kat kite hah?"soal Jun.Sena mengusap-usap badan belakang Jun.Jun ni kalau dah marah,bukan boleh nak tenang."Nenek ada masalah pendengaran sikit,sebab tulah aku jerit."kata Seungkwan."Orang dah lanjut umur Jun...macamlah kau xtau..."kata The8."Itu aku tau,tapi budak ni kalau menjerit je...sakitlah telinga aku..."jelas Jun."Dah³,jangan nak gaduh lagi.Seungkwan cuba tekan loceng,xpon ketuk pintu.Betul jgk ckp Jun tu."kata Sena."Hah tengok ! awek aku pon setuju ngn aku tau !"kata Jun."Yela Jun."kata mereka semua.Seungkwan menekan loceng rumah itu.Tak lama kemudian,terpancul seorang wanita tua yg berumur lingkungan 40-50.

"Heolmeoni ! bogoshipeo !" kata Seungkwan.Dia terus memeluk nenek kesayangannya yg sekian lama x bersemuka.Rindu sungguh dia nak kenakan nenek dia.Hahaha.

"Ehem.Ehem ehem.Ehem!"

"Eh eh lupa plk.Heolmeoni,nilah kawan² Seungkwan.Hah...heolmeoni knl kan?" soal Seungkwan pada neneknya."Kenal.Tapi yg yeoja tu siapa?"soal Heolmeoni sambil mengecilkan matanya.Sena terus berlari kearah heolmeoni Seungkwan."Annyeonghaseyo heolmeoni.Jeonun Kim Sena imnida."kata Sena sambil tersenyum manis.

"Dan dia ni la awek Jun." kata Seungkwan.Sena memukul lengan Seungkwan."Betullah kan.Ye x geng?"."Betul tu!"."Heolmeoni...tgok diorang"kata Sena dalam nada merajuk."Heolmeoni tgok je..."kata Jun."Ish ! xnk kawan !"kata Sena.Dia berpeluk tubuh dan memandang tempat lain."Aigoo,kamu semua ni...dah angkat beg² kamu semua lepastu masuk dalam kemas apa yg patut.Nanti heolmeoni nak masakkan untuk kamu semua.Kalau x kebulur kamu semua xmkn.Lagi² Seungkwan ni.Bukan xboleh kalau xmkn masakan heolmeoni."kata Heolmeoni."Heolmeoni !"jerit Seungkwan.Kesemua mereka tergelak melihat perangai Seungkwan dgn neneknya.

Malamnya

Sena duduk diluar sambil menikmati angin malam di Jeju.Nyaman sekali udaranya berbanding di Seoul.Angin sepoi-sepoi bahasa menampar-nampar pipinya yg gebu.Tiba²,dia merasakan seseorang duduk disebelahnya."What are you doing chagi?"soal Jun."Nothing."jawab Sena."Sejuk je kan malam² kat sini."kata Jun."Emm...Jun awak xpernah dtg sini ke?"soal Sena.Nampak gaya macam Jun tidak pernah kesini saja."Tak.Ni baru first time."kata Jun.Sena hanya menganggukkan kepala.Jun duduk dekat sedikit dengan Sena.Dia memeluk bahu Sena dan kepala Sena diletakkan dibahunya."Yah..."panggil Sena."Ye Sena...nak ape?"soal Jun."Jom makan aiskrim."kata Sena."Yah..dah malam lah Sena...tak elok makan aiskrim tgh mlm...nnti badan sejuk"kata Jun."Sena...oh Sena...Sena..."panggil Jun.Tiada sahutan didengari oleh Jun.Jun memandang kearah Sena.Alahai dah tido dah si Sena ni.Jun menggelengkan kepalanya.Dia mengangkat Sena gaya bridal style dan membawa masuk kebilik heolmeoni.Setelah itu,dia menutup pintu yg dia dan Sena duduk bersam tadi kemudian dia pun masuk tido.

Bersambung...sorry ade kesilapan di part 27...hehehe terdelete plk dipunya ayt..pnt² taip tali trbuang...hehehe...

Hey Ms Nerd,I love U [COMPLETE]Where stories live. Discover now