Kapittel 1:

1K 40 9
                                    

~Will's synsvinkel~
"William Alexander Tomsen!! Nå må du våkne unge mann"
Jeg bråvåknet å så mamma rett inn i øynene. Hun vekker meg alltid på denne måten vis jeg ikke våkner av vekkerklokken. "Ja da mamma" sa jeg og gnudde meg litt i øynene før jeg kunne se klart. Selvfølgelig var ikke flyttingen en drøm. Jeg så rundt i det nye rommet mitt. Det lå papp esker overalt. Det var bare sengen min som var på plass. Jeg tok fram en bag under senga og tok fram en svart ola bukse og en hvit t-skjorte. Jeg hysjet mamma ut av rommet før jeg skiftet. Jeg gikk inn på badet og tok litt voks i håret mitt. Jeg tok ikke altfor mye. Da blir det bare for stygt, tenkte jeg og la mobilen i lomma. Jeg løp ned trappen og dumpet ned på en stol ved kjøkkenbordet. "Hei pappa"
"Hei sønn" sa han, men han så ikke opp fra avisen han leste i. "Fortsatt se kampen med meg på Søndag?"
"Eeh pappa.. Nei egentlig--"
Jeg likte ikke fotball. Det var ikke helt min greie egentlig. Jeg hadde ikke noe greie vis jeg tenker over det.
"Neivel da sønn. Hvorfor kunne jeg ikke få noen barn som er opptatt med fotball." Han så bort på Anna og bustet til håret hennes. Anna er min 15 år gamle lillesøster. Hun heter egentlig Annabelle Danielle Tomsen. Men liker best å bli kalt Anna. Jeg f.eks fikk dere høre navnet til i sta.

William Alexander Tomsen. Bare at jeg liker best å bli kalt Will. Mamma og pappa bruker alltid hele navnet vårt vis de er sure eller irriterte på oss.
Og by the way. Jeg er en 17 år gammel gutt og skal starte på en helt ny skole. Jeg har svart/brunt bustete hår og brune øyne.
Anna himlet med øya. "Vi er ikke sånn som normale kjedelige folk pappa" sa hun og reiste seg opp. Hun kysset han på kinnet før hun tok sekken på skuldrene. "Kan vi gå nå Will?" Sa hun og så på meg med et beende blikk. "Ja da" sa jeg og smilte lurt til henne. Jeg skulle begynne i tredje og Anna i første, men hun har ikke blitt 16 enda og jeg har ikke blitt 18 så derfor høres det kanskje rart ut.

*********
Nå sto jeg og Anna utenfor skolegården. Det regnet ute så de fleste var nok inne eller så hadde ikke så mange kommet enda. Vi gikk opp noen trapper og da var vi inne. Vi fikk mange blikk rettet mot oss. Guttene stirret på Anna og ville nok ha henne. Jentene stirret på Anna og de ville nok ha henne vekk siden hun tok mye oppmerksomheten av guttene.
Jeg så på Anna som så over på en gutt. Jeg dyttet litt i henne før jeg viste henne et skilt det sto -Rektors kontor- på. Vi banket lett på døren før en mørk stemme svarte. "Ja" vi gikk inn.
"Hei dere må være Tomsen søsknene." Sa han og nikket som et svar på at vi skulle sette oss ned. "Så dere flyttet fra Telisia?" Han så på noen papirer før han så opp på oss igjen. Han hadde svarte briller og veldig lite hår på hodet. Han var nok i slutten av 50 årene.
Jeg nikket sakte. "Fint" sa han og smilte. "Annabell du skal gå i Vg1A og du William skal gå i Vg3B" vi nikket igjen. "Pleas kall meg Anna" sa Anna og smilte. Han nikket.
Vi reiste oss og vi fikk vite hvor vi skulle gå. Jeg gikk nedover gangen. Det var ingen som hadde gått inn i klasserom enda, men skolen startet ikke før om 5 minutter. Jeg så ned på et ark jeg fikk. Når jeg tok opp hodet igjen stoppet hjerte mitt. Jeg bare sto stille. Bom stille. Foran meg. Ca.50 meter sto noe av det vakreste jeg har sett noen gang.
Ei jente. Blondt langt nydelig hår. Fortryllende grønne øyne. Håret var satt opp i en hestehale og hun hadde på seg noen svarte klær. Hun sto lent mot et skap. Det sto to jenter bak henne.
"Ikke tenk på det engang." Jeg snudde meg brått. Jeg skvatt. "Sorry for at jeg skremte deg btw. Men hun er bare trøbbel." Det sto en pen lav jente med brunt hår ved siden av meg. Hun var endel lavere enn meg. "Og btw navnet er Emily." Hun tok hånden sin mot meg. Jeg tok den. "William men kall meg Will."
Hun smilte og nikket. "Du er ny ikke sant?" Hun så ned på arket mitt. "Ja" sa jeg og så ned på arket, men så fort over på Emily som sto lent mot arket. Håret hennes hadde falt litt foran øynene.
"Vg3B kult" sa hun og smilte. Hun så opp på meg. " går i A klassen, men vi har matte sammen" jeg smilte.
Emily var jo ganske kul.
"Fått deg noen venner enda?" Hun tok opp mobilen sin. Jeg ristet på hodet. "Da har du fått en nå" sa hun og smilte. Hun la ned mobilen igjen.
"Du må komme å møte vennene mine" Sa hun og dro meg med inn mot kantinen. Der var det fult av folk. Hun dro meg mot et bord der det satt en gutt og en jente. " Daniel og Ida møt Will" begge så opp og studerte meg nøye. "Hei. Hyggelig å treffe deg" sa hun som Tydligvis het Ida. "Endelig en ny gutt i gjengen" sa Daniel og flyttet seg litt bortover så jeg kunne sitte.
Plutselig ringte det inn til første time.

**********
"Hva mente du i sta med at hun jenta bare er trøbbel?" Jeg så mot Emily mens jeg tygde litt på salaten.
"Hun skulker, hater gutter og ikke minst jenter og hun banker folk"
Emily så opp. "Har du møtt på Talia?" Ida svelger feil og begynte å hoste.
"Nei han har bare sett henne, Men du så henne på hennes snilleste punkt"
"Hva mener du?" Jeg så nysgjerrig på henne. "Det bruker aldri å gå en dag uten at hun banker noen."
Jeg svelget tungt.
"Banker hun gutter også?"
Hun nikket sakte. Plutselig kom det tre jenter inn i kantina. Hjertet mitt stoppet igjen og jeg så det nydelige håret hennes og de nydelige grønne øynene. Hun så seg rundt og plutselig satt hun øynene sine i mine. Hun hadde ikke et varmt blikk. Hun hadde et kaldt blikk som kunne fryse ut noen med engang. Hun så ikke på meg med bare et drepende blikk. Ingenting i de øynene hadde sommerfugler i. Bare et kaldt kaldt blikk.
"Har jeg noe i fjeset eller?" Jeg ble brutt ut av dagdrømmen. Hun var på vei mot meg. "Hvorfor ser du sånn på meg? Har du ikke noe bedre å se på enn å stirre på meg?" Hun kom nærmere og dro meg opp fra stolen. "Ehm" jeg krympet meg sammen. "Ehm hva?" Sa hun og tok opp knyttneven mot ansiktet mitt. Jeg svelget tungt. Fikk garantert hjerte i halsen. Hun dyttet meg mot veggen i et hardt smell.

************

Uuuh Yeah. Et kapittel ferdig av den nye historien. Håper dere likte denne❤️❤️ btw jeg finner opp alle stedene der de bor osv. Orker ikke å bruke steder som finnes

Badgirl foreverWhere stories live. Discover now