~Will' synsvinkel~
Når vi kom hjem til oss var mamma allerede hjemme. "Hei dere" sa hun og smilte. Hun hadde et forkle rundt livet. Hun hadde antageligvis baket noe. "Annabell Danielle Tomsen hva har skjedd med deg?" Mamma kom bort til henne og løftet opp haken hennes.
"Jeg.. Havnet i en 'slåsskamp' med en på skolen" det siste sa hun så lavt hun kunne. "Hva Annabell? Hvorfor det? Var det du som startet dette?" Hun ristet på hodet.
"Anna slo ikke eller noe" forsvarte jeg henne. "Hvordan vet du dette? Så du det? Hvorfor stoppet du det ikke William?"
"Jeg så det for seint, men ingen vil slå eller ble sånt mot Talia." Sa jeg og så opp på mamma.
"Fulle navnet hennes William?" Hun så på meg. "det veit jeg ikke" jeg trakk på skuldrene.
"Talia Frances" kom det ut av Anna.
"Hvordan visste du det?" Jeg så over på Anna. "Jeg er venn med en fra tredje klasse" sa hun og løp opp på rommet sitt. Mamma så etter henne. Når hun snudde seg mot meg igjen så hun på meg med et -hva-skjer-med-henne-blikk.
Jeg trakk på skuldrene. "Skal snakke med henne jeg" sa jeg og løp etter henne.
Jeg banket lett på døren hennes. Men jeg gikk bare rett inn. "Hvilken tredje klassing kjenner du?" Spurte jeg litt skeptisk. "Tom. Ex-en til Talia" hun satt lent inntil veggen.
Tom er en av de mest populære på skolen. Jeg har hørt at han var sammen med Talia i 2 hele år. 9-10 klasse.
"Tom har jeg norsk med" sa jeg og satte meg ved siden av henne. "Hvordan kjenner du han egentlig?"
" vi har valgfag sammen. Han er egentlig veldig hyggelig" hun smilte. " han er ikke en sånn populær dust som man tror." Jeg smilte. "Pleas ikke snakk om gutter med meg" jeg blunket til henne.
"Åh javel. Han er bare så kjekk da. Skulle så ønske jeg var i garderoben istedenfor deg ass. Han har jo sikkert den six-packen"
Jeg så på henne med et drepende blikk og kastet en pute mot henne. "Du snakker om jenter hele tiden"
"Jeg snakket aldri om jenter med deg!"
"Veit, men jeg hører deg snakke når du er i dusjen om hvor flott Talia er" hun lo.
"Å din lille drittunge ass"
***********
Dagen etter våknet jeg av at noen banka på døren min. "Våkne syvsover" mamma kom inn med en kake og en konvolutt i hånden.
Stemmer jeg er jo faen meg 18 år idag. Jeg smilte stort til henne.
"Her åpne denne" mamma rakte meg konvolutten. Jeg åpnet den forsiktig.
Jeg ble virkelig overrasket da jeg så hva som var oppi.
"Bil nøkler? Får jeg egen bil?" Jeg så tvilende på henne. "Ja, din egen bil. Det er 18 års gaven din vet du " hun kysset meg på panna. Jeg fulgte etter mamma ned på kjøkkenet. "Grattis broder'n" Anna satt allerede ved bordet. Hun spiste egg og bacon. Mamma satt en tallerken foran meg. "Wow. Mamma takk. Hvor er pappa egentlig?"
Hun nølte litt. Hun beit seg i underleppa. "Han måtte tidlig på jobb. Du ser han seinere idag." Sa hun tilslutt før hun gikk ut i stuen. Jeg så over på Anna. Hun trakk bare på skuldrene. Jeg spiste opp maten min fort. Jeg ville prøve den nye bilen.
"Kan jeg få sitte på til skolen? Pleas?" Anna lagde to små søte valpe øyne. "Ja greit, men du må ta bussen hjem"
"Ja vel" sa hun og lagde et geipe fjes før hun la fra seg tallerkenen i oppvask maskinen.
***********
Halvtime senere sto jeg å stirret på den fine bilen som sto parkert foran meg. Anna smilte og satte seg i passasjer setet. Jeg satt meg bak rattet og vi var på vei mot skolen.Når vi kom fram og jeg skulle lete etter en plass å parkere var det ingen plass her. Men tilslutt så jeg en ledig. Den som var lengst unna skolebygningen. Jeg burde komme litt før for å få bedre plass. Vi gikk ut av bilen og jeg låste før jeg tok den oppi sekken. "Ha det. Kos deg" var det siste Anna sa før hun plutselig forsvant til en guttegjeng.
Jeg gikk bare videre inn i bygningen for å finne Emily, Ida og Daniel.
De var ingen sted å se og så ringte det plutselig inn. Var jeg virkelig så sein på skolen?
Jeg tasset sakte bortover mot engelsk timen. Forhåpentligvis var Ida der. Vi hadde engelsk sammen. Alle elevene kom inn samtidig som meg. Jeg så meg rundt. På den vanlige plassen satt Ida på mobilen. Jeg dumpet meg ned ved siden av henne. "Hei" sa jeg svakt og så ned mot mobilen hennes. "Hei" sa hun skvetten og så bort på meg. "Ah bursdagsbarnet jo."
Hun smilte. "Grattis"
"Takk men jeg er vel ikke akkurat bursdagsbarnet lenger. Kanskje bursdagsvoksnet er bedre. Eller stryk det.. Det hørtes bare teit ut." Vi begge lo av det og fulgte med på læreren da hun kom inn.
*********
Etter tre timer med skole var det norsk time. Norsk var den siste timen før matfri. Hadde enda ikke sett snurten av Emily eller Daniel. Jeg kom subbende inn i klasserommet og satte meg på en ledig plass. "Du! Nye gutt" jeg snudde meg rundt. Tom satt en rad bak meg. "Ja?"
"Er ikke du storebroren til Anna?"
Jeg nikket sakte. "Har hørt du liker Talia. Skolens Queen of mean and darkness. Vis jeg hadde hvert deg hadde jeg holdt meg unna. Hun er ikke den hun engang var.." Han smilte kort og før han forsettet å skrive noe i boka si.
Hva mente han med ikke sånn hun engang var?"
*****************
Har dere spørsmål til folkene i boka er det bare å spørre. :)
YOU ARE READING
Badgirl forever
Teen FictionNår Will skal flytte til et nytt sted blir han fort stormforelsket i ei blond jente med fortryllende øyne. Men hun er ikke ei jente som Will trur hun er. Hun er ei sleip jente som ikke interesserer seg for gutter, sex og kyssing som alle andre på sk...