Kapittel 14

451 30 2
                                    

~Will~

Jeg ser etter mot utgangen av skolen der Talia nettopp forsvant.
Jeg ser nå opp på Krista og Cecca som nå også har fått med seg at hun har gått. Cecca går med raske skritt mot utgangen, mens Krista står igjen med tomme øyne mot meg. Hennes lyseblå øyne viser mer lykke enn det Cecca sine blå øyne gjør. Cecca og Krista er helt forskjellige.
Jeg har blandt annet ikke sett Krista tenne en eneste røyk eller ha snus.
Men hun kan jammen banke opp folk.
Har sett et par folk som har havnet på sykehuset på grunn av henne.
Talia er verst, men etter henne kommer Krista.
Krista står der fortsatt med tomme øyne. Jeg står der også med bare tomme øyne.
"Hei" prøver jeg.
"Hvorfor faen meg bare står du der? Kom deg vekk" hun hysjer meg vekk før hun går mot søsteren sin som nå har stoppet opp ved kantina for å vente på henne.
Jeg skvetter litt av den plutselige reaksjonen hennes, og begynner å gå stille mot timen. Det er ikke så lenge igjen før jul nå, så skal nok klare meg i sånn to uker til.
Jeg går inn døren til timen og legger nå merke til at Talia sitter der. Hun løp jo ut, men da må hun ha gått inn den andre døren.

~Talia~
Jeg ser opp fra pulten. Will kommer inn og jeg sukker. Hvorfor er han i min engelsk time? Eller jeg har jo aldri hvert interessert i denne timen før, men jeg blir kastet ut av huset mitt vis jeg ikke snart begynner å gå til timen.
Jeg sukker igjen da han setter seg ned ved siden av den ene venninna hans. Jeg tror hun het noe med Emily.
Det ser ut til at hun har crush på han eller noe. Sånn som hun leker med håret sitt og tvinner det rundt lillefingeren. Jeg vet hvordan det funker. Jeg var jo engang sånn.
En sånn jente som måtte leke med håret og flørte for å få en gutt.
Nå kan jeg få hvem som helst. Siden alle er redde for meg.
Eller Tydligvis ikke alle. Jeg retter blikket mitt mot Will som stadig følger med på hva Emily snakker om.
Han legger ikke merke til at jeg ser på han engang.
Eller det er vel bra. For jeg vil ikke at han skal vite at jeg ser på han.
Jeg kan virke interessert i han og det er jeg jo ikke. Jeg vil bare få surret han rundt lillefingeren min, så jeg kan vise Cecca at jeg kan få enhver gutt på skolen til å like meg. Jeg har fått alle til nå.
Men denne Will gutten kommer til å bli vanskelig å forføre.
Nå kommer Mr Strand inn.
Jeg bruker å kalle han Mr stankelbein. Siden han er så tynn. Han har så tynne bein til å være en mann i 50-årene.
Og han er nebbete mot meg som en and.
"Okei da roper jeg opp"
"Kathrine"
"Ja" lyder det fra bak meg. Og han fortsetter med flere navn.
"William"
"Ja" sier han og Will ser mot han.
Han nikker.
"Emily deg så jeg" smiler han til henne og nikker.
"Jeg tviler men Talia?" Sier han en smule nedlatende i tonen.
Jeg himler med øynene.
"Ja" sier jeg en smule irritert og kaster armene i været. Jeg har beina på pulten.
"Åh Miss Frances jeg så ikke at du var her" prøver han å si sukkersøtt.
"Joda må jo være her for yndlings læreren min" sier jeg så overbevisende som mulig men alt sarkastisk i stemmen.
Han er nok ikke vandt til at jeg dukker opp i timene hans. Jeg er den på skolen med mest fravær igjennom tidene.
Hvis jeg vil kan jeg også få sikkert 50 anmerkninger på en time.
"Så hyggelig Talia" sier han med en nedlatende stemme. Han virket Tydligvis ikke overbevisende nok på sarkasmen min.

~Will~

Jeg veksler blikk mellom Talia og Mr Strand. Det er ikke bare han som er forbauset over oppmøtet til Talia. Talia ser ut til å prøve å smile til han. Smile som en liten unge som nettopp har fått en kjærlighet på pinne eller noe sånt.
"Okei da starter vi" sier Mr Strand og begynner å skrible noe på et papir.
"Og Talia fjern beina fra pulten" sier han.
Hun sukker og fjerner dem.
Imponerende. Tenker jeg.

*******************
Da ble det et nytt kapittel da❤️ dette var kanskje litt kjedelig også, men nå får dere jo fra Talia sin synsvinkel da :)

Badgirl foreverWhere stories live. Discover now