Zľakla som sa. Panvička sa na mňa díval čiernymi agresívnymi očami. Urobila so krok dozadu. Nevedela som čo povedať. "Ja neviem." povedala som. Thomas ku mne podišieľ. Pozrel sa mi do očí a pozrel sa na Panvičku. "Ja ne-" povedala som, ale niekto ma prerušil. "Prosím." Pozrela som sa a bol to Panvička. Plakal. Pozrela som sa späť na Thomasa. Chcela som mu vysvetliť, že vôbec neviem o čo ide a že som tu do riti len prvý deň a on chce aby som rozhodovala o niekoho živote?! Nech ide do riti! Ale v tom ma Newt chytil okolo ramien a potichu odviedol smerom od nich. Ešte som sa posledný krát otočila a videla, ako sa im Panvička vspiera. Uvedomila som si, že je to posledný krát, čo ho vidím. Newt ma doviedol pred malú chatku a posadil ma na lavičku. Sadol si vedľa mňa a iba sme tam potichu sedeli. Dívala som sa rovno pred seba na obrovskú bránu do labyrintu. Kútikom oka som videla, ako sa na mňa Newt pozerá, ale ja som naozaj nevedela čo robiť. Vchod do labyrintu ma po chvíli vystrašil a tak som sa oprela a pozrela na Newta. "Čo s ním bude?" opýtala som sa. "Ale no tak, veď si inteligentná." povedal a mne to stačilo. Pozrela som sa späť na bránu a z oka sa mi vykotúlala slza. Nechala som ju pomaly stekať po tvári a keď bola na líci, Newt mi ju zotrel. Oprela som si o neho hlavu. V tom som počula hrozný výkrik. Celú ma zamrazilo a z očí mi vyšlo slzy. Zavrela som ich, ale hneď po tom sa Newt uhol a keď som ich otvorila, videla som ako bežal za Gise, ktorá bežala po lúke smerom za Panvičkom a plakala. Bez rozmýšlania som za ňou vybehla aj ja a snažila som sa ju chytiť. Nesmie vidieť Panvičku! Nesmie! "Stoj!" Kričal Newt. "Stoj do riti!" Zakričal a podkol sa o konár na zemi. Padol na zem a vyzeralo, že si niečo zranil. Gise ale stále bežala a rýchlo sa približovala ku chalanom. Pár od nich jej išlo oproti, aby ju zastavili. Pridala som a skoro ju dobehla. Chcela som po nej skočiť, ale bola ešte moc ďaleko na to, aby som ju chytila. Gise dobehla k chalanom a tí ju chytili. Po nej som tam dobehla aj ja. Nedalo sa mi zabrzdiť, tak som vletela do jedného chalana. Skoro som ho zhodila na zem, ale ustál to. Otočila som sa a Gise sa snažila prebiť cez chalanou. Jeden z nich spadol na zem a držal si rameno. Už stačí! Postavila som sa pred Gise a zhodila ju na zem. Obkročmo som si na ňu sadla a nepustila ju. Jeden z chalanou jej chytil ruky a druhý nohy. Gise ale stále kričala. Zapchala som jej ústa a ona stíchla. Všade bolo ticho. Pustila som jej ústa a pomaly z nej zliezla. Chalani ju pustili a ona sa zvalila na bok. Nohy si stiahla ku hrudi a začala plakať. Pozrela som sa na chalanou a tí niesli toho, čo padol na zem a držal si rameno. Bol to taký aziat. V tedy som si spomenula na Newta. "Newt je zranený." Povedala som a s jedným chalanom sa rozbehla smerom na lúku. Ležal tam Newt a držal si kotník. Strašne kričal. Videla som, ako si ten chalan klakol k Newtovi a utišoval ho. Ale nič som nepočula. Videla som ako Newt kričí, ale nepočula to. Vtedy som si uvedomila, ako moc mi buší srdce a že vidím čiernobielo. "Newt!" Skríkla som a zlavila sa na zem. Nastala úplná tma a zase som nič nevnímala.
Čo si myslíte, že s ňou zase bude?
Názory píšte do komentárov :)