Chatrč

619 58 2
                                    

Následovala som Minha a ten smeroval do lesa. Trochu som sa zľakla o čo ide, keď to musia uchovávať preč od všetkých, ale musím uznať, že podľa toho, čo mi hovoril Newt by som to uchovávala aj pod zemou. Zašli sme naozaj veľmi hlboko do lesa. Tu som ešte ani nebola. Minho ma ešte asi päť minút viedol rýchlou chôdzov do stredu lesa a až vtedy som si uvedomila, aký je Plac veľký. Nakoniec Minho spomalil a zastal pred malou drevennou budovou. Otočil sa na mňa a spustil. "Nemysli si, že sem vedieme každého. Už vôbec nie bažantov. Toto je zákľadňa bežcov. V živote by som ťa sem nepustil ani za týždeň oddychu, ale kedže si inteligentná a Newt je do teba blázon, tak si tu. Asi by mi to neodpustil." dopovedal a vošiel dnu cez malé dvere. Čo to hovoril o tom Newtovi? Ako naozaj? Minho prešieľ k veľkému stolu v strede a ja som tam uvidela model labyrintu. "Myslela som, že ho ešte nemáte celý." povedala som pravdu. "To je mi ľúto, že musíš spoznať pravdu. Si tu veľmi krátko, ale poviem ti to. Labyrint je už rok prezkúmaný. Teda skoro... Od keby sme zaznačili aj poslednú stenu sem chodili 'nováčikovia'. To, čo ti hovoril Newt. Nikto nevie, či ich sem tvorcovia poslali, aby nám zabránili dostať všetkých von, alebo čo, ale ty si jedna z nich." dopovedal a pozrel sa na mňa. Trochu som sa zľakla. V tom sa usmial. "Musím ísť, ale ty sa tu porozhliadni a potom príď na večeru. O tú sa dnes postará Newt a Gise." usmial sa a vyšiel cez dvere von. "Mám zahadzovať omrvinky, aby si trafila späť?" robil si srandu. "Zišlo by sa." Pomyslela som si. No dobre teda. Rozhliadla som sa po miestnosti. Všade boli pripnuté výpočty, čísla a niake tvary. Pár papierov bolo naozaj starých, ale niektoré vyzerali byť čisto pripnuté. Najviac ma však zaujalo to, že sú tu na Place 32 mesiacov, ale je tu 42 chalanov a 2 baby. Na to sa v každom prípade opýtam. V chatrči som strávila asi hodinu, keď v tom ma niečo vyrušilo. Bola som hlboko v lese ale aj tak som počula zvuk výťahu. Čo to má znamenať? Vybehla som z chatrče a bežala rovnou cestou na Plac. Keď som dobehla, všade okolo už stáli chalani. Dobehla som a predrala sa dopredu. Cítila som ako ma nieto objal a len podľa dotyku som vedela, že to bol Newt. Pozrela som sa mu do očí a bol vystrašený. V tom som si spomenula, ako mi povedal, že ma ochráni a tak som sa mu pritlačila na hruď. V tom hluk výťahu utíchol. Všetci sa naň vystrašene dívali, ale jediný nabral odvahu Thomas, ktorý aj s Minhom zoskočil na klietku a otvoril ju. Skočili dnu a neviem čo ma to napadlo, skočila som za nimi. Newt mi chcel chytiť ruku, aby som tam nešla, ale nepodarilo sa. Skočila som dnu a neverila som vlastným očiam na druhej strane klietky sa ku sebe tlačilo asi desať dievčat. Minho s Thomasom boli ešte viac zmätený ako ja. Spoznala som to z ich pohladov, keď sa na mňa naraz otočili. Čo sa to deje?

Inteligent [sk]Where stories live. Discover now