Inteligentná, hej?

728 72 1
                                    

Rýchlo sme dobehli pred malú chatku v strede placu. "Gise!" zakričal Newt. Medzi dverami sa zavila nízka francúzka. Newt ju chytil za plece a zatlačil dnu na posteľ. Gise sa podlomili nohy a spadla na ňu. Newt sa chvíľu na ňu díval a potom si vydíchol. Pritiehol si stoličku a sadol si. "Čo sa stalo?" opýtala sa zhrozene Gise. "Panvička má čierne oči." povedal veľmi smutne. Gise sa zadívala na Newta a za malú chvíľu skoro nedýchala. "Amber, podaj jej prosím vodu." povedal potichu a ja som sa uvidela pohár vody na komode vedľa. Podala som jej ho. Vôbec ma nevnímala a tak som dala pohár Newtovi. V tom bolo počuť z lesa výkrik. Gise sa rozplakala ako časovaná bomba a nedalo sa ju utíšiť. S Newtom sme sa o to pokúšali dobrú pol hodinu, ale nedalo sa to. Potom Newt vstal a pomaly odišiel z izby. Vybehka som za ním. "Nemôžeme ju tam tak nechať!" vykríkla som za ním. "Myslíš že mne je to priemne?!" skríkol po mne. V tom všade nastalo ticho. Neozívali sa už ani výkriky z lesa. "Prepáč." povedal Newt a priblížil sa. Chcel ma objať ale ja som o krok ustúpila. "Prepáč nechcel som." povedal a objal ma. Bradou sa oprel o vrch mojej hlavy a pevno ma držal. Neviem koľko času už ubehlo, ale bolo mi to jedno. V tom som začula ďalší výkrik z lesa a keď som sa tam obzrela, videla som, ako vychádza skupina chalanov a pred sebou tlačia Panvičku. "Choď za ňou." povedal Newt, pustil ma a bežal za chalanmi. Ja som ho ešte chvíľu sledovala, ale uvedomila som si, že nech robia čokoľvek, nechcem to vidieť a tak som išla dnu za Gise. Gise teraz sedela na posteli a pomaly pila vodu. Slzy jej stekali po tvári, ale vyzerala hlavne naštvane. "Ty ani nevieš, čo to tie čierne oči znamenajú, že?" povedala. "Nie." povedala som a sadla si na stoličku, ktorú tam nechal Newt. "Za stenami, v tom labyrinte žijú stvorenia. Nikto ich ešte nevidel, ale sú nebezpečné. Napadnú jedného z nás a on sa stane niekym iným, agresívnym a zlým. Oči sa mu sfarbia na čierno jeho radosť a nadšenie zrazu zmiznú. Pomaly začne strácať farbu a nakoniec sa stane on sám zlom. Teda ak ho naskôr nepohltí labyrint." povedala. Znova sa napila a pokračovala. Keď som tu bola prvý týždeň, stalo sa to chalanovi menom Ben. Boli sme si blízky. Vytiahol ma z klietky a zo všetkým mi pomáhal. Jedného dňa začak bitku s Minhom. Minho sa mu pozrel do očí a videl to, z jeho lagúnovo zelených očí sa stali čierne. Tmavšie ako tma. Ešte ten večer ho poslali do labyrintu." povedala a odpila si. "To ma mrzí." povedala som smutne, ale to nebolo rozhodne to, čo som pocitovala. Cítila som strach a nedôveru. Bolo mi zle a to som sa ani zďaleka necítila ako Gise. Pomaly som vstala a vyšla von. Akurát zase pribehol Newt, zobral ma za ruku a bežali sme za skupinkou chalanov. Dobehli sme tam a prišiel ku mne Thomas. "Inteligentá, hej?" opýtal sa a ja som sa pozrela na Newta. Newt prikývol a tak som sa pozrela na Thomasa. "Tak nám teda povedz, čo máme robiť, keď su brány labyrintu už zavreté." povedal a pozrel sa cez chalanov na zviazaného Panvičku.

Názory píšte do komentárov :)

Inteligent [sk]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora