Prolog

1K 15 2
                                    

"Harry är du snäll och går ut med soporna?" Jag lägger ner min kopp och tittar bak på Marie, en av damerna som jobbar här. Jag ler och tar emot de två stora och tunga soppåsarna. "Tack så mycket." Säger hon och jag börjar gå ut med dem. Jag går fram till dörren och ser att den öppnas av en en tjej några år yngre än mig, bakom henne står två andra tvillingar i tioårsåldern ungefär. "Du kan gå före." Säger hon och håller upp dörren. "Tack." Svarar jag och går ut så smidigt som möjligt utan att slå till henne med soppåsarna. Snabbt går jag till soptunnorna på sidan av huset och slänger ner dem i tunnorna. Sådär ja. Jag rättar till mina lockar och går in igen i bageriet. Lukten av alla bröd och sötsaker nåt min näsa direkt och jag andas in luften. De tre tjejerna sitter vid ett bord i mitten och den äldsta som höll upp dörren för mig tittar ut genom fönstret. "Vart är Fizzy? Var hon inte med oss?" Frågar hon irriterat och tittar på de små två framför henne. "Du var för upptagen med att prata i telefon så du märkte inte att hon hittade en katt." Säger en av tvillingarna. Den andra ställer sig upp och pekar mot mitt håll. "Där är hon!" Ropar hon ut och så några sekunder senare öppnas dörren bakom mig. Jag går direkt fram till disken för att inte stå ivägen. Hon ser lite yngre ut än den äldsta blonda men de är väldigt lika allihopa. "Jag beställde åt dig så du får nöja dig med det du får." Säger den äldsta.
"Harry kan du servera dem?" Frågar Marie bredvid mig och jag tittar bort mot tjejerna. "Okej." Svarar jag och Marie återgår till hennes diskning i köket. Jag tar tag i brickan bredvid och går sakta fram till deras bord. "Varsågod." Säger jag och lägger brickan i mitten. "Tack....Harry!" Säger en av tvillingarna och tittar på min namnbricka. Jag flinar och går därifrån, tillbaka bakom disken.
Jag står och tittar på dem ett tag medan de pratar och fikar tillsammans. 
"Hej jag ska betala nu." Jag väcks från mitt tittandes på dem och så ser jag den äldsta tjejen framför mig. Hon håller ett kort i handen. "Okej." Svarar jag och går till kassan. "Har du sett något intressant?" Frågar hon och jag tittar på henne. "Va?" Frågar jag och hon skrattar lätt. "Eller tycker du att jag är en bra människa för jag höll upp dörren för dig så nu beundrar du mig?" Hon höjer ena ögonbrynet och sen skakar på huvudet. "Eh vad menar du?" Frågar jag. "Ja men du har ju tittat på oss hela tiden så något måste det ha varit." Säger hon och lutar sig mot bänken. "Har aldrig sett er förut så ni såg lite nya ut." Svarar jag. "Japp det är vi. Kom igår. Men jag är Lottie, det där är mina systrar Fizzy, Phoebe och Daisy." Säger hon och pekar mot de andra. Jag nickar och hon drar ut sitt kort från kortläsaren. "Hejdå Harry." Säger hon och försvinner ut från dörren tillsammans med hennes tre systrar.
En hand hamnar på min axel och jag tittar bredvid mig. "Fanns det något speciellt du gillade där?" Frågar Marie och flinar för sig själv som om det vore något väldigt bra hon precis sagt och förtjänar att skrattas åt. "Näe inte riktigt." Svarar jag.

Bakery || LarryWhere stories live. Discover now