15

467 12 0
                                    

Jag tittar på pojken framför mig och ler bakom mina händer. Han är så fin. När han väl får syn på mig rodnar han lite
"Varför tittar du så mycket på mig?" Frågar han och tar en liten klunk av teet.
"För jag älskar dig." Svarar jag och han biter sig i läppen samtidigt som han ställer ner sin kopp på bordet igen.
"Älskar du mig då?"
Han rodnar igen och gömmer ansiktet i hans händer.
"Harry det är inte så du gör." Hör jag Liam bakom oss och jag vänder mig hastigt om.
"Liam om du bara för någon gångs skull kunde hålla käft skulle jag aldrig behövas avbrytas hela tiden så tyst." Fräser jag snabbt åt honom och vänder mig tillbaka igen till Louis.
"Jag älskar dig med." Säger han tyst och jag ler belåtet.
"Sa ju det Liam att det är så man gör." Säger jag och skrattar för mig själv.
Jag tittar på Louis framför mig igen och ser hur han tittar ner.
Vilka stora påsar han har under ögonen. Sover han dåligt? Så många frågor, så lite tid.
"Hey Louis är du okej?" Frågar jag och han tittar på mig och höjer ena ögonbrynet.
"Ser jag ut som att jag är okej." Svarar han hälften till gråt. Aw inte ska han må dåligt. Snabbt reser jag mig upp och sätter mig bredvid honom.
"Vad gör du Harry." Skrattar han och jag lutar mig fram mot honom och ger honom en kyss. Han gömmer ett leende i mungipan och så lutar jag mig fram ännu en gång och omfamnar honom i en kram.
"Jag gillar dig Lou." Säger jag flera gånger i rad. Vi sitter kvar sådär en stund innan en röst hörs bakom oss.
"Harry du måste jobba."
Vi båda vänder oss om mot Niall och Liam och tittar surt på dem.
"Du kan inte bara sitta vid Louis hela tiden." Suckar Niall och tar en bulle. Avundsjuk eller?

Bakery || LarryWhere stories live. Discover now