Med tunga steg går jag mot bageriet som jag bara har några meter kvar. Glömde cykeln igår för fick skjuts hem av Liam och tänkte inte alls på cykeln. Plötsligt plingar mobilen till och jag rycker upp den från fickan.
Louis
-eftersom du inte kommit så passar jag på att varna dig nu på sms uhm mina systrar följde med.Varför behöver han varna mig för det?
Jag
-och det är farligt för...?Louis
-snälla säg inget om oss för det kommer inte bli bra okej?!Jag
-oh okej.Jag lägger ner mobilen igen och muttrar över att Louis inte vill visa mig för hans familj men förstår honom lite, vi är inte riktigt redo än.
__
Sakta öppnar jag dörren till bageriet och ser Louis och några andra personer sitta vid bordet vid fönstret. De alla pratar och när Louis får syn på mig skakar han på huvudet som att han försöker säga nåt.
Jag går längre in och kan tillslut se hans systrar. Det är dem som var här första dagen på sommarlovet. När var det? Fem-fyra veckor sen? Omöjligt att det redan tagit så snabbt.
"Harry du är här igen!" Jag vaknar från mitt tänkande och ser hans äldsta syster titta på mig. Tror hon heter...Lottie? Bakom henne stirrar Louis på mig med en mördarblick som jag fattar direkt vad han menar. Säg absolut inget. Jag undrar varför han är så rädd...
Jag ler stelt och går fram till dem med en bricka som Liam gett mig med allt de ska ha. "Uhm här har ni." Säger jag och försöker hitta något att ta vägen innan nåt ännu värre händer. "Tack och förresten jag tror du inte hälsade så mycket på våran bror Louis här när han var med oss sist." Säger Lottie och ler mot Louis. Jag sträcker fram handen och försöker le.
"Harry?" Säger jag med som en fråga och hör i bakgrunden hur Liam och Niall håller sig för att inte göra det allt för konstigt. Långsamt tar Louis hand tag i min. "Louis." Säger han tillbaka och så släpper vi varandra.
"Innan vi kom hit så ha..." Lottie börjar att försöka säga något innan Louis avbryter henne.
"Ger dig nu snälla va tyst förfan." Säger han och de andra systrarna fnissar tyst.
Sakta går jag ifrån dem och stöter sen ihop med Liam. "Det här kommer inte gå bra." Viskar jag och han skrattar och drar mig mot honom som en kram. "Kärlek är inte det lättaste harold."
YOU ARE READING
Bakery || Larry
FanfictionDet händer aldrig riktigt något för Harry i bageriet. Kommer nya personer om och om igen. Men en dag kommer Louis. En tyst liten kille några år äldre än Harry börjar komma. Han är helt ensam och sitter alltid på samma ställe vid fönstret med sitt...