När jag nästan är framme vid bageriet ser jag tre personer som står vid ena väggen av huset. En av dem hoppar upp på någon och får syn på mig. "Harry!" Skriker han och jag vet direkt vilka det är. Niall, Liam och Zayn. De andra två vänder sig om och tittar på mig. De vinkar snabbt och hoppar upp och ner som tre små barn. Jag vinkar tillbaka och kommer snart fram till dem. "Hej." Säger jag och ger dem alla varsin kram. Jag tar fram nycklarna från fickan och låser upp. Liam är den första som kommer in och vi andra är inte långt efter. "Hur kan det alltid lukta så gott här?" Mumlar Niall och jag ler för mig själv. Om han tänker efter lite så är det här faktist ett bageri och det finns mycket bakelser som luktar gott. Jag rycker på axlarna och sätter på mig mitt lilla förkläde. De andra fnissar lite och när jag tittar bak på dem har de alla likadana förkläden på sig. På Zayns står det Marie, på Nialls står det Diana och på Liams står det Sarah. Jag ler och skakar på huvudet.
Vi står och jobbar i några timmar och äter själva då och då. Efter ett tag öppnas dörren och vi alla vänder oss om och tittar på personen samtidigt. Louis. Hela jag ryser och värms upp. Niall ger mig en liten knuff och jag kommer närmare Louis. "Te igen eller?" Frågar jag och Louis nickar. "Samma." Svarar han tyst och jag nickar. "Du ska inte ha en bulle eller nåt för din kropp ser ut att behöva ha en." Jag vänder mig om snabbt och tittar på Zayn. "Förlåt du kan sätta dig och vänta på ditt te så länge." Säger Liam och när jag tror att Louis är borta så ställer sig Liam och Niall bredvid mig och tittar på Zayn. "Är du helt jävla dum eller?" Viskar jag och försöker att inte bokstavligt talat hoppa på honom. "Vadå jag sa inget dumt." Säger han och sneglar bort mot Louis. "Säg inte så till folk för de kan ta illa upp." Säger jag och suckar frustrerat. Niall tar fram teet som är klar och ger det till mig. "Du får ge den till honom men säg bara inte korkat igen." Säger han och jag nickar. Jag börjar gå mot Louis bord, vänder huvudet mot killarna och ser att de skickar tre tummen upp till mig. Jag får ögonkontakt med Louis och kommer tillslut fram till hans bord. "Här är ditt te." Säger jag och han tar emot den. Våra fingrar nuddar och jag tittar ner på bordet för att dölja mitt leende. Han ställer koppen på bordet och lägger handen på hans ena arm och då ser jag dem. Såren på hans armar. Jag hinner inte se länge innan han drar ner sin tröja över dem. Jag tittar upp på honom igen och ser att han tittar ut genom fönstret. Sakta backar jag och går mot killarna, de alla tittar på mig när jag kommer tillbaka. "Ja asså ni sa inte mycket." Säger Liam som lutar sig mot bänken bredvid Niall. Jag tittar snabbt bak mot Louis och ser att han håller i en bok. "Nä." Svarar jag och får upp bilden i huvudet på dem, linjerna på hans handled. Men tänk om han har en katt som gjort dem, eller gått in i en buske. Frågor flyger runt i mitt huvud och jag sätter mig ner på en stol och tittar in i väggen. Bakom mig hör jag några som kommer in men det fångar inte min uppmärksamhet längre, det är bara frågan om varför det fanns skärsår på Louis arm. Jag sitter där i säkert flera minuter innan någon tillslut skakar om mig. Jag tittar upp mot personen och ser att det är Liam. "Du har suttit där ett tag och uhm det var nog dags att väcka dig för det blev lite läskigt." Säger han och jag tittar runt för att se vart de andra killarna är. "Zayn gick för en kvart sen." Säger Niall från bordet vid fönstret. "Vart är Louis?" Frågar jag och ställer mig upp hastigt. "Han gick för ett tag sen men du var för upptagen med att fokusera på väggen." Säger Niall och böjer sig ner mot golvet. "Vad hände egentligen?" Frågar Liam och jag biter mig i läppen. Jag ser att Niall tagit upp en bok och nu bläddrar han i den. "Asså Louis." Säger jag och tittar ut genom fönstret. "Jag gav honom te och så såg jag dem." Fortsätter jag. "Såg vad?" Frågar Liam och jag tittar på honom. "Skärsår." Viskar jag och en duns hörs från Nialls håll och jag tittar dit direkt och ser att han tappat boken. "Va?" Frågar de samtidigt och Niall går fram till oss med raska steg. "Jag skulle ge honom hans te och så råkade jag se att hade några några röda linjer på handlederna." Säger jag och tittar på dem. "Men det betyder väl inte att han gjort dem själv?" Frågar jag och de tittar på varandra. "Jag vet inte mycket om människor men när de ser så sorgsna ut som honom så tror jag att det inte var en katt som gjort dem märkena utan han själv." Säger Liam och jag skakar snabbt på huvudet. Det går inte, eller gör det? Men varför ska man göra så för?
"Mår du bra?" Frågar Niall och jag går snabbt till dörren och öppnar den. "Varför gör han så för?" Frågar jag och stänger dörren igen. De båda rycker på axlarna och tittar på varandra igen.
Jag fattar inte! Jag måste få veta vad som gjort honom så dålig att det fått honom att göra illa sig själv. Varför ens? Varför gör människor så ens? Gör det inte ont? Jag måste prata med honom.
YOU ARE READING
Bakery || Larry
FanfictionDet händer aldrig riktigt något för Harry i bageriet. Kommer nya personer om och om igen. Men en dag kommer Louis. En tyst liten kille några år äldre än Harry börjar komma. Han är helt ensam och sitter alltid på samma ställe vid fönstret med sitt...