10

503 12 3
                                    

Jag
-hey det är jag Harry!

Väntar

Väntar

Väntar

Louis
-oh hej ville du något?

Jag
-hur mår du?

Louis
- ja det är väl bra du då?

Jag
- bra bra

Louis
- när kommer du till bageriet? Jag har börjat fundera på att gå snart.

Jag
- vänta!!

Jag stänger av tvn och springer fram till hallen. "Hejdå!" Ropar jag över hela huset och går snabbt ut. Jag hoppar upp på cykeln och börjar snabbt cykla iväg. Som vanligt så tar det snabbt och så fort jag kommit fram lägger jag cykeln på marken vid väggen av byggnaden. Ingen ide att låsa, den är ful nog så ingen vill ha den.

Jag rycker upp dörren till bageriet. Får syn på killarna och vinkar snabbt till dem, sen ser jag Louis och på bara några sekunder sitter jag mittemot honom. "Hej!" Säger jag och ler. Han tittar på mig och ställer ner sin kopp. "Hej." Svarar han tillbaka och lyfter upp ena armen på huvudet för att klia sig. Där. Linjerna igen på hans handled. Han märker att jag stirrar så han drar snabbt undan armen och tittar ner. "Det är okej jag dömmer dig inte." Viskar jag och lutar huvudet mot min hand. "Jag säger inget." Fortsätter jag och ett litet leende bildas på hans läppar.  "Harry du borde inte lägga dig i." Säger han och tittar tillslut upp på mig. "Glöm det bara okej." Vi sitter tysta ett litet tag och snart ställer han sig upp. "Tack." Viskar han och går förbi mig. Snabbt efter går jag mot honom men stoppas av någon som drar i min arm. Jag ser hur Louis vänder sig om vid dörren. "Ringer dig senare." Säger han och försvinner ut från bageriet. Jag tittar vem som stoppat mig, Niall.

"Nu får du ge dig Harry." Säger han och släpper min arm. "Du kan inte komma hit bara för att träffa Louis." Jag sneglar mot de andra killarna för att kanske få hjälp av dem men dem har fullt upp med annat. "Men jag jobbar ju visst." Säger jag och sätter armarna i kors. "Det behövs mer och förresten det här är egentligen ditt jobb inte vårat." Han ger mig en trasa och går iväg. Saken är att jag vill att Louis ska må bra. Jag jobbar också men om Niall bara kunde förstå så skulle han fatta. Det behövs bara att man blir kär och sen drar det tills sig all ens uppmärksamhet. Vänta.. Kär. 

Bakery || LarryWhere stories live. Discover now