9

479 16 1
                                    

Stegen närmar sig dörren och så når handen dörrhandtaget och öppnar den. Jag kommer in och får direkt ögonkontakt med Liam, Zayn och Niall. De alla lyser upp direkt när dörren stängts.  Niall hoppar över ett bord, Liam som precis tagit en beställning slänger det lilla anteckningsblocket bakom honom, Zayn som står bakom disken gör nåt coolt atletiskt med att hoppa över det och så springer de alla fram till mig och ger mig en stor kram.  Jag ler och kramar dem alla tillbaka i några minuter. "Vi har saknat dig." Säger Niall och jag skattar tyst. Jag har varit sjuk i några dagar så de har inte kunnat vara med mig då. "Jag har saknar er också." Säger jag. Det tar inte lång tid innan jag möter ögonkontakt med någon. Jag får ut ett konstigt ljud och släpper alla killarna. "Louis!" Säger jag högt och ser ett litet leende på hans läppar. "Se hur exalterad han blir av att se Louis som har knappt känner och mär han ser oss säger han knappt ens hej." Hör jag Niall säga medans jag går ifrån dem. "Niall." Säger Liam varnande. Jag vänder mig inte om, fortsätter bara mot Louis i hörnet. Han tittar ner på bordet för att inte visa hur mycket han rodnar. När jag står framför honom ler jag stort.
"En kram?" Frågar jag och han tittar upp på mig. "Du känner inte mig." Säger han och jag skakar på huvudet och sätter mig mittemot honom med armarna på bordet framför mig och lutar hakan på dem. "Låt mig få reda på saker om dig då." Säger jag och han suckar och reser sig upp. "Jag måste gå Harold."  Säger han och vinkar. How rude. Jag måste få en kram först ju. Jag reser mig upp bakom honom. "Vänta." Han vänder sig om och rynkar på ögonbrynet. Utan att tänka drar jag mina armar runt honom. "Men va.." Säger han bara. Han verkar inte klaga för ingen av oss släpper varandra. Jag ler och tillslut känner jag något som släpper. Louis's lilla kropp åker sakta ifrån mig och vi möter ögonkontakt igen. "Tack det behövde jag." Säger han och tar fram en pappersbit. "Här är mitt nummer."  Jag tar tag om lappen och tittar på den. 0725478531. När jag tittar upp igen är han borta.

(A/N observera att detta inte är Louis riktiga nummer så ring inte för jag garanterar på att han inte kommer svara. Och förresten så förlåt för så sjukt seg uppdatering men jag har så mycket annat att göra. Ska försöka uppdatera oftare, sorry.)

Bakery || LarryWhere stories live. Discover now