24

414 9 3
                                    

Det har gått några dagar sen tvillingarna kom till bageriet och dem har inte kommit tillbaka än, men jag dömmer inte. De har säkert något helt annat att göra. Jag står och tvättar ett bord precis när jag är klar öppnas dörren bakom mig. Niall igen.
"vad gör du här?" Frågar jag irriterat och Liam kommer fram till oss.
"ni måste bli sams nu." Säger han och jag skrattar.
"Jag vill inte prata med honom mer." Jag går fram till diskhon och lägger ner disktrasan i den.
"Harry.." Säger Niall och jag går fram till toalett dörren.
"När jag kommer ut från toan så ska du vara borta." De båda suckar medan jag går in i badrummet.
Utanför hör jag hur dem pratar om mig, att de inte tror jag hör något alls men tyvärr tror dom fel.
Dörren öppnas igen och det är några som låter väldigt andfådda som kommit in.
"Harry!" Säger en röst, det är Louis's syster.
"Vart är Harry!?" Skriker någon av dem igen.
"Uh han är på toa." Svarar Liam och jag spolar.
"Harry du måste komma nu!" Skriker en av dom och snabbt så tvättar jag händerna och öppnar dörren. Daisy och Phoebe står framför mig med en bok i handen.
"Är inte det Louis's bok?" Frågar Niall och Phoebe nickar medan Daisy börjar gråta.
"Du måste komma hem till oss nu." Säger hon och drar i min tröjärm.
"Berätta först vad som händer." Säger jag och lägger mina händer på Daisys axlar. Hon tar upp boken och visar en sida Louis har skrivit i.
"Vi tror han kommer försöka ta livet av sig själv igen." Säger Daisy och jag tittar på boken.

Finns ingen återvända, det spelar inte nån roll längre. Hejdå

Jag tittar upp på tjejerna igen och tar boken.
"Vi måste gå nu." Säger jag och slänger av mig mitt förkläde.
"Vi tar min bil." Säger Liam och vi springer ut mot Liams bil som står parkerad. Niall låser bageriet och följer snabbt efter oss. Jag sätter mig fram och när alla har satt sig börjar jag köra iväg mot Louis.
"Daisy ring 112 nu!" Säger jag och i en spegel ser jag hur i panik hon tar upp sin mobil och slår numret.
"Hej jag heter Daisy och uhm... Hon slutar prata Liam tar tag i mobilen.
"Vi behöver ambulans och polis för en kille vi känner tänker ta sitt eget liv närsomhelst." Liam fortsätter prata och säger adressen till henne.
Tillslut kommer jag in på vägen till deras område och utanför huset stannar jag bilen och hoppar ut och springer fram till dörren med alla andra efter mig.
"Skynda!" Skriker Phoebe bakom mig och jag rycker upp dörren och ser Lottie.
"Vad gör du här?" Frågar hon och deras mamma kommer in.
"Har jag inte sagt åt dig att du inte får vara här!" Säger hon och Daisy kommer fram bakom mig.
"Spring Harry!" Säger hon och puttar mig närmre trappan och en hand tar tag i min arm.
"Vem fan har sagt att du får komma hit." Säger hans låstas pappa.
"Om ni ursäktar mig så tänker jag rädda eran sons liv." Säger jag och puttar iväg honom från mig och springer upp för trapporna. Utifrån hör jag ambulanser och poliser komma närmre.
"Louis!" Skriker jag och sparkar in dörren så den öppnas. Hans ben lämnar stolen och två par ögon tittar på mig från taket där han hänger.
"Ha..r.ry .n.ee.e.j" viskar han och tar sina sista andetag.
"Sluta!" Skriker jag och hoppar ut på stolen och tar ner honom. Han andas djupt flera gånger och tittar på mig med tårar som rinner nerför hans kinder.
"Jag är här nu Lou." Viskar jag och hör steg bakom mig. Jag tittar bak och ser Daisy och Liam.
"Dem är här nu." Säger Liam och några röster från trappan kommer närmre mig.
"Akta!" Skriker någon och flera personer kommer in i rummet med en bår som dem lägger Louis på. Jag tar tag i hans hand och springer med dem ut från huset. Vi står utanför och ambulanspersonalen undersöker Louis och sätter bandage på hans armar.
"ursäkta mig men får jag prata med dig?" Frågar någon och jag vänder mig om och ser en polis. Jag nickar och släpper Louis's hand och går med honom lite längre bort. Lite längre bort vid deras hus står hans föräldrar.
"Vi såg att han hade många märken på kroppen och de ser lite annorlunda ut. Vet du vart de kommer ifrån?" Frågar polisen och jag nickar.
"Kan du säga vart?" Jag sväljer och pekar mot Louis's föräldrar. Polisen tittar bak och nickar.
"Tack så mycket." Han säger åt några andra poliser och springer fram till föräldrarna och tar tag i dem. De skriker och försöker ta sig loss från poliserna.
"Harry." Daisy och Phoebe kommer mot mig gråtandes. 
"Allt kommer bli okej jag lovar." Viskad jag om och om igen.  Allt kommer bli okej.

Bakery || LarryWhere stories live. Discover now