18

425 11 2
                                    

(Kort kapitel)

Liam vinkar från bilen och åker iväg snabbt. Jag står kvar på samma ställe i några minuter och bara..väntar. Tillslut bestämmer jag mig för att gå in så med tunga steg går jag mot dörren och tar tag i handtaget. I samma sekund som jag försöker öppna så rycks dörren upp.
"Harry!" Gemma står fram mig och ser lycklig ut.
Jag går in och sparkar av mig skorna i hallen.
"Bra du kom vid rätt tid för nu är det middag!" Hör jag mamma från köket och jag suckar högt.
"Inte hungrig." Mumlar jag och försvinner iväg till mitt rum med tårar som bränner i ögonen. Jag stänger dörren och begraver huvudet i kudden. Snart hör jag steg i trappan och dörren öppnas.
"Hey vad är det?" Frågar Gemma bredvid mig och stryker mig på ryggen. Jag svarar inte utan ger henne bara plats bredvid mig.
"Hur är det med Louis." Frågar hon och jag vänder mig om mot henne.
"Inte bra." viskar jag och skakar på huvudet, inte bra.
"Vad har hänt." Frågar hon och jag biter mig i läppen hårt.
"Harry berätta." Hon tittar mig i ögonen och sätter handen på min axel. Efter nån minut av tystnad så berättar jag allting, från när Louis glömde sin bok första gången till att jag blev utsparkad från dem. Jag fortsätter prata och tillslut kramar hon om mig hårt.
"Jag lovar att det kommer bli bra." Viskar hon innan hon går mot dörren igen.
"Han mår bra." Säger hon och går iväg från mig. Jag hör hur hon snabbt går nerför trappan igen och sen hur några pratar nerifrån.

Jag tar upp mobilen från min ficka och går in på sms och trycker på Louis.

Jag:
-Louis snälla prata med mig, mår du bra?

Jag:
-Louis snälla svara

Efter nån minut av att spamma Louis mobil ger jag upp och somnar.

Bakery || LarryWhere stories live. Discover now