17

434 13 5
                                    

Så fort Liam plockat upp mig sitter jag tyst och stirrar ut mot vägen genom bilrutan och låter tårarna rinna från mina ögon utan att jag torkar bort dem. Jag vet inte hur långt vi åker förrän bilen plötsligt stannar och en suck hörs.
"Berätta vad som har hänt." Säger Liam bredvid mig och jag vänder huvudet sakta mot honom.
"Niall hände." Viskar jag och lämnar ett förvirrat ansiktsuttryck på Liams ansikte.
"Vadå Niall? Varför gråter du?" Jag tittar bort mot Liam och ser hur det som nyss hände spelas upp i mitt huvud.
"Louis föräldrar accepterade inte oss."
I några minuter blir det helt tyst.
"Varför pratar du om Niall då?" Frågar Liam och jag vänder mig om igen.
"Kan du köra över till honom?" Frågar jag och utan att få någon fråga tillbaka så börjar han köra igen. Under hela vägen sitter jag och stirrar ut genom fönstret och trummar på glasrutan med mina fingrar. Det tar någon minut innan vi stannar utanför ett hus.
"Så." Säger Liam och knäpper upp sitt säkerhetsbälte. Han går fram till dörren på huset och knackar. Dörren öppnas av Nialls pappa och han kramar Liam snabb och de pratar lite, sen kommer Niall och pappan går iväg. Med tunga steg går jag ut från bilen och tittar på Niall. Han får syn på mig och tar tag i dörrhandtaget.
"Jo vet ni. Jag måste gå..." Säger han.
"Nej Niall stanna." Säger jag och han kommer fram till mig.
"Fuck you."
Innan han ens reagerat på vad jag sagt slår jag till honom så hårt att han faller ner på marken.
"Hur fan kan du vara så jävla dum i huvudet!" Skriker jag och sätter mig på honom så han inte kan gå upp.
"Harry stopp." Skriker Liam och jag puttar ifrån mig honom. Niall ler och gör inget motstånd alls.
"Du kan hitta bättre än sådär Harry. Louis är ändå äldre än dig." Säger han och jag slår honom igen.
"Du vet ingenting." Viskar jag.
"Tillräckligt mycket. Och så mycket mer än dig."
Dörren från huset öppnas igen och jag tittar snabbt upp.
"Vad fan gör du med min son?" Det är Nialls pappa. Han kommer snabbt fram till oss och puttar bort mig från Niall.
"Vad gör du?" Frågar han och ställer sig framför mig med en arg blick. Jag tittar på Niall som bara ler som om det här vore kul och sen Liam på marken som inte fattar nåt.
"Louis." Viskar jag och begraver mitt huvud i mina händer.
"Vem är det?" Frågar pappan.
"Hans pojkvän." Mumlar Niall.
"Vad har hänt med honom?"
"Niall hände."
Det blir en tyst stund och jag ställer mig upp igen. Ilskan kokar inom mig ju längre jag tittar på Niall och tillslut överfaller jag honom.
"Vad tänkte du på?" Skriker jag och hans pappa försöker dra ifrån mig.
"Att läsa andras dagböcker ska man inte göra och den gå fram och berätta allt om personens privatliv för dens föräldrar är ännu mer korkat. Vad gör du!" Hans pappa har tagit tag om mina armar så jag försöker istället sparka på honom.
"Vänta vad exakt berättade du för den här Louis föräldrar?" Hans pappa släpper mig.
"Att han och Harry är ihop." Niall kliar sig i nacken och tittar på marken.
"Och hans föräldrar accepterar inte honom för det så dem kommer få dem att göra slut." Nialls pappa vet vad som kommer hända så han tar tag om mina armar igen så jag inte hoppar på honom igen.
"Gå in." Säger pappan och Niall himlar med ögonen och försvinner mot huset.
"Förlåt killar verkligen. Och Harry jag hoppas det går bra med Louis." Säger pappan och går efter Niall och lämnar mig kvar med Liam.

Bakery || LarryWhere stories live. Discover now