"Här har ni." Säger jag och ger kaffe till några personer som beställde. "Tack tack." Säger en av dem och ler mot mig vänligt. Jag ler snabbt tillbaka och går iväg tillbaka till bakom disken. Jag återgår till att fixa ordning lite på bänkarna och så hör jag att dörren öppnas. Jag tittar upp och ser en kille komma in, han ser ut att vara i min ålder. Han har en luva över huvudet och ser väldigt mager ut. Jag hinner inte tänka mer på hans utseende innan dörren öppnas igen och massa välkända röster hörs. Min blick far upp mot dem istället. Det är Lottie som var härför några dagar sen och dem två yngre tvillingarna. Lottie går fram till mig och ler. "Heej Harry! Vi ska ha samma som förut förresten." Säger hon och tar ut plånboken. "Okej." Svarar jag tyst så hon inte hör. Hon vänder huvudet och tittar på killen som kom in samtidigt som dem. "Vad ska du ha?" Frågar hon och fortsätter titta på honom. "Te." Svarar han tyst och sätter sig vid ett bord längst bort vid ett fönster. Hon betalar och försvinner snabbt iväg till bordet där killen sitter. "Ska du inte ha en bulle?" Hör jag en av tvillingarna fråga och killen skakar på huvudet. "Nej det är bra." Svarar han och tittar ner på bordet.
Jag tar upp den lilla brickan med sakerna dem skulle ha och så går jag fram till dem. "uhm varsågod." jag och ställer fram allt mitt på bordet. Jag möter ögonkontakt med den äldre killen och i några sekunder ser jag något. Det känns som att det går flera timmar när vi står där tills han tittar bort. "Ha det så bra." Säger jag och går ifrån dem. Min blick står fortfarande på killen men inte en enda gång så tittar han på mig för resten av tiden dem är här. När dem sen går tittar han bak på mig en sista gång, fortfarande utan att le, och så försvinner dem.
"Ursäkta?" Jag väcks till liv återigen och ser det äldre paret som varit här ett tag. "Vi skulle bara säga att vi lämnat pengarna på bordet men du var för upptagen att se det för du kärade ner dig i den andra killen där så vi behövde göra nåt." Säger tjejen och ler. "Va? Nej jag är inte attraherad av honom eller av någon." Säger jag och känner hur svetten kommer. "Du vet inte mycket lilla du men när några personer tittar på varandra sådär så är det äkta kärlek och du borde ta vara på det nu medan du är ung." Säger dem och går iväg utan att säga nåt till. "Tror du verkligen att det var pojken han tittade på? Det kanske var flickan." Säger mannen och tittar på sin fru. "Nej det var pojken han tittade på. Man kunde se hur mycket det hände genom att bara titta på dem." Säger damen och går ut från dörren med mannen efter sig.
Kan det vara så att det hände nåt där?
"Harry hur har det gått idag?" Jag vänder mig om och tittar på Marie, alla de andra arbetarna har ledigt den här månaden. "D..det gick bra." Säger jag och stammar lite. Hon höjer på ögonbrynet och flinar. "Har du hittat nån speciell idag?" Frågar hon.
Har jag hittat nån speciell idag?
Han."Ja det har jag."
YOU ARE READING
Bakery || Larry
FanfictionDet händer aldrig riktigt något för Harry i bageriet. Kommer nya personer om och om igen. Men en dag kommer Louis. En tyst liten kille några år äldre än Harry börjar komma. Han är helt ensam och sitter alltid på samma ställe vid fönstret med sitt...