20

400 12 3
                                    

Jag kommer fram till bageriet och parkerar cykeln mig väggen. En tjej kommer ut från dörren in och jag ser direkt vem det är och jag hoppar in bland några buskar för att gömma mig. Lottie. Varför ska det alltid vara en buske? Hon går iväg och jag springer snabbt in till bageriet och ser Liam och Zayn, och han har jag inte sett på ett tag.
"Harry!" Ropar han och kommer fram och kramar om mig. Jag kramar om honom och går sen fram till Liam.
"Du kanske inte borde vara här just nu Harry för Louis' ena syster var precis här och jag hörde att hon snart kommer tillbaka igen med de andra." Säger han varnande.
"Vadå, vad har hänt?" Jag vänder mig om och tittar på zayn och biter mig i läppen.
"Du missade lite saker när du inte var här." Säger jag och skrattar nervöst. Han nickar och får en blick av Liam som säger att han troligen kommer berätta sen. Vi återgår till att jobba och så öppnas dörren och Louis kommer in.
"Louis!" Säger jag och springer fram till honom.
"Min morsa och alla mina systrar kommer snart så du borde verkligen gå." Säger han och vi kramar om varandra. Jag suckar högt och tittar på honom.
"Okej jag borde gå in till köket nu för jag ser dem komma där." Säger jag och ser hur dem kommer närmare mig. Louis nickar och jag går snabbt iväg mot köket.
Dörren öppnas och flera röster hörs.
"Men Louis du skulle ju ta ett bord!" Säger någon. Bredvid mig finns ett litet fönster som jag ser ut på och ser dem sätta sig ner vid ett bord.
"Jag vill ha en smoothie." Säger den ena tvillingen och går fram till Liam.
"Nej Daisy sluta." Säger Lottie bakom henne och försöker få tillbaka henne.
"Du kan jag få en smoothie med jordgubb smak?" Frågar hon och ler. Liam ler och vänder sig om till mig och öppnar dörren lite.
"Harr... Eeeh... Henry en jordgubbssmoothie tack." Vi möter ögonkontakt och han skrattar nervöst och går snabbt ifrån mig. Jag tittar ut på familjen och ser att mamman tittar mot mitt håll med en arg blick. Medan den ena tvillingen, Daisy går ifrån disken ställer sig den andra tvillingen upp.
"Fanns det inte en Harry här förut?" Frågar hon och alla stannar upp och zayn kommer fram till disken.
"Uhm han finns här visst och vadå Louis vet väl och..." Liam lägger handen ovanför hans mun och bokstavligt talat drar in honom till mig. Snabbt stänger han till dörren och lämnar mig ensam med Zayn.
"Va" säger han bara och jag tittar ut igen.
"Han trodde du menade Henry därinne. Innan ni kom så hjälpte han Louis att plocka ett glas som Louis hade tappat så men här får ni." Säger Liam och ger familjen de saker dem beställde och sen kommer in till oss.
"Vi måste vara väldigt försiktiga med vad vi gör nu." Säger han och jag nickar och kollar ut mot familjen. Mamman stannar upp från något och tittar på Louis.
"Tappade du ett glas så den stackaren därinne fick städa åt dig?" Frågar hon och det blir helt tyst från alla.
"Uhm asså nej eller jo men det var ingen fara." Svarar Louis.
"Tänk om han fick glas i händerna."
"Men nej det fick han inte." Säger Louis irriterat och mammans hand tar tag i hans axel hårt och Louis gnyr åt det lite.
"Sluta bete dig så dumt och säg fan inte ifrån mig!" Säger hon och slår till honom.
"Vad spelar det för roll?" Frågar han och reser sig upp.
"Nu håller du fan käften för du skämmer ut oss."
Jag tittar bak på Liam och zayn som nu står och bakar för fullt.
"Killar jag klarar inte av henne." Viskar jag och dem tittar på mig. Bakom mig hör jag hur Louis gnäller till och ett slag. Jag vänder mig om igen.
"Otacksamma unge." Säger hans mamma som nu står upp.
"Harry nej." Säger Liam och jag vänder mig om ännu en gång till.
Ett till slags hörs och ilska bubblar inom mig och på några sekunder har jag sparkat ut dörren och gått fram till dem.
"Hur jävla dum i huvudet är du?" Frågar jag och hans mamma vänder sig om.
"Vad gör du här?" Frågar hon.
"Jobbar här och jag vill gärna att du slutar hålla på sådär med Louis." Säger jag och tar tag i Louis's hand.
"Rör inte honom och om min man varit här skulle det gått illa till, nu går vi." Hon tar tag i Louis' hår och drar honom med henne ut.
"Kom tjejer." Alla hans syskon följer lydigt efter och säger ingenting. Utanför ser jag henne skrika på honom och då och då slå till honom i ansiktet och tillslut går dem. Jag faller ner på golvet och känner Liam och zayn som sätter sig bredvid mig.
"Han kan inte bo hos dom." Säger jag och dem nickar.

Bakery || LarryWhere stories live. Discover now