Det är nästan så att jag inte vill till jobbet idag. Klockan är tolv och jag borde börjat jobba för två timmar sen men jag kan bara inte sluta tänka på Louis. Har knappt ens sovit för bilden med hans sår har varit i mitt huvud och jag kan bara inte släppa det. Jag vill veta varför han gör det. Men det är svårt, kan inte gå fram och fråga varför nån skär sig. Han gör säkert inte ens det, kanske bara nåt misstag. "Harry ska du inte gå upp nu?" Hör jag utanför mitt rum och jag suckar. "Snart." Svarar jag och hör min mobil plinga till. Jag tar upp den och ser ett mess från min, Liam, Niall och Zayns gruppchatt på mess.
Liam
-Harry vad är du?Niall
- ska du inte jobba idagLiam
-vi ser Louis komma, han är snart här så skynda om du inte vill missa honom.Det skulle vara lite överdrivet att hoppa ut ur sängen, klä på sig så snabbt som om man vore försenad till skolan och hoppar nerför trappan för att komma ut men jag kan inte missa Louis. "Hejdå!" Ropar jag och springer ut från dörren. Jag hoppar på cykeln och trampar snabbt. Jag vet inte hur lång tid jag har på mig, för nån gång så kanske Louis försvinner för alltid. Notera att jag suttit uppe halva natten och googlat om skadebeteende.
Efter några minuter kommer jag fram, parkerar och låser cykeln, sen springer jag in i bageriet och får massa blickar på mig. "Hur kom du hit på sex minuter bara?" Frågar Liam som torkar ett bord samtidigt som han kollar på som klocka medan Niall tar ut en tekopp från mikron. "Han har långa ben." Säger Zayn som kommer ut från köket. Jag himlar med ögonen och sätter på mig mitt lilla förkläde. "Ge den här till Louis." Jag får en kopp i handen av Niall och han knäpper med fingret. Ja okej jag tror jag vet vem det är som shippar oss mest här.... Jag går mot Louis och ser honom sitta vid samma bord igen. Han tittar ut genom fönstret och biter på naglarna nervöst. "Ditt te." Säger jag och han tittar på mig. Jag lägger ner det och vänder mig om. Då känner jag en liten hand som tar tag i min handled. Vad händer? Lunga dig Harry! Jag tittar bak på Louis och möter hans blick. "Vet ni om det låg en bok här igår när jag gick?" Frågar han med skakig röst. Först så svarar jag inte för jag vet att han kommer släppa mig då och titta bort, men jag borde svara. "Kan fråga de andra." Svarar jag och han nickar och släpper. Nej snälla håll kvar. Nån sekund senare tar han tag om mig igen, jag har inte ens hunnit titta bort från honom. "Jag behöver den verkligen." Viskar han och släpper mig. Jag nickar och går mot killarna som alla står bakom disken. "Oj något hände där!" Säger Zayn och flinar. Jag ignorerar helt det han sa och tittar på Niall och Liam. "Såg ni en bok vid Louis's plats igår?" Frågar jag och Liam skakar på huvudet. Jag sneglar mot Louis och ser hur nervös han ser ut att vara. "Han behöver den." Säger jag tyst.
"Vänta jag hittade den." Niall går fram till ett skåp och tar ut en svart liten bok som ser mer ut som ett anteckningsblock. Han ger den till mig. "Bra." Säger jag och går mot Louis. Så fort han ser mig ställer han sig snabbt upp så stolen skjuts iväg och lämnar ett ljud efter sig. Flera kollar på oss men glömmer bort det direkt. "tack så mycket." Säger Louis och kramar mig snabbt innan han tar den. Jag fryser och tittar på honom. Han får ögonkontakt med mig och drar ner sin tröjärm över händerna. "Jag borde gå." Viskar han och går snabbt förbi mig.
Han kramade mig.
Jag vänder mig om och ser Louis springa iväg med sin bok i handen. När jag tittar på killarna så applåderar de.
Han kramade mig. För honom betydde det kanske bara tack för hjälpen men för mig så wow, jag tror jag precis hittat vad jag letar efter. Jag får prata med honom imorn istället med det om hans sår för just nu så känner jag bara en sak och det är lycka.
YOU ARE READING
Bakery || Larry
FanfictionDet händer aldrig riktigt något för Harry i bageriet. Kommer nya personer om och om igen. Men en dag kommer Louis. En tyst liten kille några år äldre än Harry börjar komma. Han är helt ensam och sitter alltid på samma ställe vid fönstret med sitt...