(A/N innan jag börjar vill jag först tillägga att jag slår listan på klumpighet. För några dagar sen så råkade jag göra något så mitt knä hoppade ur led och jag var tvungen att åka in med ambulans till sjukhuset. Känner mig väldigt lyckad.)
Jag går omkring på sjukhuset i cirklar och väntar på ett svar om Louis. Vad gör dem ens med honom därinne? På några stolar bredvid sitter Niall, Liam, Daisy och Phoebe lungt.
"Är ni anhöriga till Louis Tomlinson?" Lite längre fram ser jag en doktor med några papper i handen.
"Mår han bra?" Frågar jag och han kommer mot mig.
"Ja han är stabil just nu och om jag ursäktar skulle jag kunna få prata med er lite?" Frågar han och jag nickar och tittar på Liam.
"Liam kom med mig. Niall sitt kvar med tjejerna." Säger jag och följer med doktorn in till ett rum.
"Såhär är det. Louis är just nu väldigt svag. Och det mesta är p grund av att han verkar ha anorexia så det bråkar lite med våran hjälp. Men vi försöker vårt bästa och han har en slang genom sig som han får mat i just nu. Och en sak till. Polisen berättade för oss att hans föräldrar misshandlat honom och vi kollade på skadorna och såg ett brutet revben och något inuti honom som håller på spricka så det kan bli en inre blödning så vi hade tänkt att operera honom." Säger doktorn och ler åt oss.
"Oj." Säger Liam och drar handen i håret.
"Får vi besöka honom?" Frågar jag och doktorn nickar.
"Ett litet tag" svarar han och vi går ut från rummet tillsammans. Jag ser Niall sitta kvar med tjejerna så jag går fram dit.
"Kom vi får träffa honom" säger jag och vi börjar gå mot hans rum.
"Här är det." Säger doktorn och släpper in oss. Flera slangar är inkopplade i honom. Vi går fram till honom och jag tar tag i hans hand.
"Louis." Viskar jag och ler.
"Hej Harry." Viskar han tillbaka och tittar på hans systrar.
"Det är bra att du inte dog." Säger Daisy och pussar honom på kinden.
"Gör aldrig nåt sånt igen." Fortsätter hon och torkar bort en tår som rinner nerför hennes kind.
"Jag lovar." Svarar han och dem kramar om honom.
"Du Louis förlåt för allting." Säger Niall plötsligt.
"Ja..." Svarar han och suckar tyst.
"Det gör ändå inget nu när ni slipper era föräldrar." Säger Liam men kommer snabbt på vad han har sagt och lägger handen på hans mun.
"Va?" Säger Louis, Daisy och Phoebe i mun på varandra.
"Liam ditt dum huvud." Säger jag och slår till honom löst.
"Vad menar han?" Frågar Daisy och dörren öppnas av en polis.
"Ni får inte bo hos dem längre på grund av flera saker och att vad de gjorde mot er."
"Vart ska vi bo då?" Frågar Phoebe.
"Vi vet inte än men ni kommer inte bo kvar hos era föräldrar." Svarar polisen och suckar för sig själv.
"Men vi kan väl bo hos pappa?" Frågar Louis plötsligt och alla tittar på honom.
Det går ett tag med att vi är kvar på sjukhuset. Poliserna har varit här en del och pratat med oss och Louis. Hans andra två systrar har vi inte sett överhuvudtaget än så länge men polisen har mer koll på det. Jag vet inte hur länge jag sitter med honom och håller hans hand men jag vill verkligen inte lämna honom.
"Harry vet du vad" säger Louis.
Jag tittar på honom.
"Tack."___________
Tjena tjena nu är jag här igen. Och well det här var faktist sista kapitlet på dem här boken sorry. Men jag sitter och tänker på att göra en annan bok av den här så det blir Louis perspektiv av allt istället för Harry. Men ska tänka mer på det. Hare braaa!
YOU ARE READING
Bakery || Larry
FanfictionDet händer aldrig riktigt något för Harry i bageriet. Kommer nya personer om och om igen. Men en dag kommer Louis. En tyst liten kille några år äldre än Harry börjar komma. Han är helt ensam och sitter alltid på samma ställe vid fönstret med sitt...