chapter 5

6.4K 565 20
                                    

Yoon Ae POV ,

"Nama awak sape eh ?" Tanya aku kepada budak nerd tersebut .

"Yoon Sanha,"

"Kelas ?"

"Sama dengan awak," jawab Sanha . sama kelas dengan aku ? Ouhh .

"Ouh . Hm . Saya Park Yoon Ae-imnida ^_^ . panggil je saya ape² panggilan yang awak nak,"

"Okay YoonAe-ssi . hm gomawo sebab dah selamat kan saya tadi . kalau awak tak ada tadi , mesti saya dah nyawa² ikan je tadi," kata Sanha .

"Gwenchanayo . eh jap . marila saya bawa awak gi klinik sekolah dulu . hesy . dah teruk sangat lebam tu,"kataku .

Kemudian , aku membawa dia ke klinik .

{Waktu balik sekolah}

Aku jalan bersama-sama dengan Sanha . btw , Sanha ni tahan comel jugak . dia comel do . just nerd dia je yang membuatkan dirinya tidak famous .

"Yoon Ae , rumah saya dekat depan situ je . okay lah bye . jumpa esok . Anyeong :)," kata Sanha .

"Haa okayh Sanha . jumpa esok . Anyeong :)"

Sanha yelah memasuki ke dalam rumah nya dan tinggal lah aku seorang diri . aku still jalan menuju ke rumah ku .

Tetiba ..

BUKK!!!

whatthahell ! Siapa yang berani baling batu dekat kepala aku ni ?!

"Hai cik gadis manis ayu yang tak seberapa lawa yang cari gado dengan kitaorang inih," kata seorang budak lelaki yang tetiba muncul di tepi aku .

O_o

Geng Jungkook ? Jungkook ..? Yahhhh !!! Ape budak yang muka cam kambing ni duduk dekat sebelah aku ?!! Lepastu boleh pulak selamba badak cekadak dia cakap aku 'tak seberapa lawa' . Hoi hello Mr Jeon . dekat sekolah aku dulu , aku perempuan yang paling cantik dalam TOP 5 okay ??? Aku lawa kay *puji diri sendiri puih*

Aku hanya menjeling tajam macam pisau dekat si dia dan geng si dia .

"Hamboih berani main jeling pulak dah minah ni," kata seorang lelaki yang berada di sebelah Jungkook , Kim Taehyung a.k.a V .

"Mampus aku la nak jeling kau ke beruk ke kucing ke . mata aku en ? Suka hati aku la,"jawab aku tanpa tersekat² . haih .. fikir aku takut dengan kau orang ke ? Ouh please la ..

"Guys , korang blah dulu . biar aku settle kan masalah kita dengan minah pendek ni,"kata jungkook kepada rakan²nya .

Whatthahell that he saying ?? Dia cakap aku pendek . beb , tinggi aku 165 kay . tinggi kay .

Geng² jungkook telah meninggalkan aku dengan Jungkook hanya berdua .

"Ergh annoying sia mamat ni,"kata aku perlahan .

Jeon Jungkook PoV ,

"Ergh annoying sia mamat ni,"kata minah ni dengan perlahan . walaupun perlahan tetapi masih kedengaran di telinga aku .

What ? Dia cakap aku 'annoying' ? Kurang di ajar minah ni . biar aku belasah minah ni cukup² .

"Apa kau kata tadi ?" Tanya aku . aku pura² tak dengar .

"Aku cakap ape tadi ? Mana ade aku cakap ape² pun," kata dia . fikir aku bodoh ke -_- ?

"HA HA HA HA---"

"HAMBAR," pintas minah ni . aku be like :-

(-_-")

"K hambar," kataku .

"Ouh memang hambar pun," balas dia .

Aku menggenggam penumbukku . ei kalau dia ni laki dah lama aku tumbuk . nasib baik kau perempuan .

"eh btw , kau la perempuan yang lain drpd lain yang pernah aku jumpa tau -_- . kalau perempuan lain semua akan melt dengar suara aku and muka aku ni . so , kau perempuan beruntung sebab pernah dengar suara aku lama² macam ni and dapat tengok muka aku yang hensem ni lama²," kata aku . yeah ianya kedengaran seperti bongkak . mmng bongkak pun aku . HAHAHAHA k .

"Beruntung kah aku weh ? Aku rasa aku lah perempuan yang paling malang sebab aku selalu tengok muka kau dan dengar suara kau . You know what ? Perempuan² yang lain melt kerana kau sbb mereka mmng buta sebab mereka tak tahu lagi perangai busuk kau tu yang selalu buli Sanha . hei kalau aku tak ada masa nak selamat kan Sanha tadi memang dah mati Sanha sebab kau dan geng² haprak kau kerjakan dia . kau tak ade belas kasihan ke dekat dia ? Cubalah kalau kau buli lelaki² yang sado yang hensem , konfem kau kene lebih teruk dari mereka . kau hanya buli anak orang kaya yang nerd macam Sanha . Eh jap . bukan ke kau pun kaya ? Kenapa kau nak ambik duit dari dia ? . ouh ya . selagi aku hidup , aku akan selamatkan Sanha daripada geng² kau," kata minah ni dengan panjang lebar .

DUMMM!!

aku berasa amat hina sekali dengan ape yang minah tu ceramah tadi but aku pura² macam tak ade ape² .

"Dah habis ceramah kau ?"tanya aku . dia menjeling aku . "Aku---" . aku memotong percakapan dia .

"Serius kau nak selamatkan budak nerd tu daripada kitaorang selagi kau masih hidup ?" Tanya aku . sudah banyak perancangan dekat kepala otak aku skrng . MUAHAHAHA .

"Iyela,"jawab dia .

"K . just wait and see dear," aku senyum sinis kepadanya . kau tengok la nanti Yoon Ae .

"Dah la bye . rumah aku dah nak dekat . cakap² dengan kau ni boleh jadi gila tahu tak . heh," minah tu terus berambus but sebelum dia berambus aku ada ternampak dia pakai rantai .

Rantai tu .. Macam pernah aku tengok la . kat mana eh ?

{TBC} to be continued .

---

Kalau chapter ni bosan sorry tau tau tau . mianhae .

Kalau okay chapter ni , silalah vote . kamsahamida . *bows*

(づ ̄ ° ̄)づ

The Promise | jjk Malay FanficWhere stories live. Discover now