Chapter 28

4.9K 449 24
                                    

Author Pov:

Jungkook dibawa ke Hospital yang berdekatan. Polis sudah menghubungi ahli keluarga Jungkook dan manakala Yoon Ae juga telah menghubungi keluarganya untuk datang ke hospital dengan segera .

Yoon Ae menangis seteruk-teruknya di bangku yang disediakan untuk menunggu .

Yoon Ae Pov:

"Yoon Ae-ah," aku terdengar Seojoon oppa memanggil aku . Aku lihat Ahli keluarga aku sudah tiba .

"Oppa.. Omma.. Appa.." Aku berlari ke arah mereka sambil menangis . Aku memeluk ommaku .

"Yoon Ae kenapa ni?" Tanya Omma .

"Kenapa baju Yoon Ae koyak?" Tanya Seojoon oppa.

"Siapa yang buat Yoon Ae sampai jadi macam ni?" Tanya appa pula .

Aku menceritakan semuanya . Se.Mua.Nya . Dari A sampai Z . Dari kisah Kihyun di sekolah lama aku hingga ke perbuatan Kihyun terhadap aku dan juga Jungkook .

"Mwo?! Jungkook?! Jeon Jungkook?! Jungkook yang adik kawan oppa?!" Tanya Seojoon oppa dengan nada tidak percaya .

"Eo.. Nae," aku menganggukkan kepalaku.

"Kihyun dah kena tangkap polis?" Tanya appa. Aku menganggukkan kepala aku sekali lagi .

"Sekarang Jungkook sedang bertarung nyawa dalam tu . Dia jadi macam tu.. S-sebab Yoon Ae" kata aku lalu menangis kembali .

"Yoon Ae kenapa pipi dan bibir kamu ni? Sebab jantan tak guna tu ke?" Tanya omma dengan tegas . Aku mengangguk kepala aku . Sekarang aku tidak kesah pasal lebam dan luka ni . Yang aku kesah sekarang ialah Jungkook .

Kemudian aku dengar ada tapak kaki menuju ke arah kitaorang .

Seorang lelaki baya appaku , seorang wanita baya ommaku dan juga.. Junggigo oppa .

"Seojoon!" Panggil Junggigo oppa kepada SeoJoon .

"Nae," sahut oppaku .

"Macam mana keadaan adik aku?" Tanya Junggigo oppa . Aku menundukkan kepala aku kerana malu . Sebab aku, Jungkook dalam keadaan teruk ini .

"Kami tak tahu.. Doktor belum keluar dari bilik itu untuk memberitahu tentang keadaan Jungkook," jawab Seojoon oppa .

"Ahjumma.. Ahjusshi(?).. Junggigo oppa.." Aku memanggil diorang . Kepala aku masih lagi tetunduk .

"Saya, Park Yoon Ae . Saya hendak mintak maaf. Sebab saya, Jungkook jadi sebegini.. Kalau lah pada ketika itu Jungkook tidak selamatkan saya.
.." Aku memberhentikan ayat aku dan lalu aku menangis dihadapan diorang .

"Kalau Jungkook tidak selamatkan saya, mesti sekarang dia tidak jadi begini . Mianhae.. Jeongmal mianhae.. Sa-saya tak tahu yang Ju-jungkook akan menyelamat s-saya..," aku menyambung ayat aku .

Omma Jungkook memegang bahu aku . Aku masih memandang lantai Hospital .

"Apa yang telah berlaku sebenarnya?" Tanya Omma Jungkook dengan nada yang dikawal daripada menangis .

Aku menarik nafas aku perlahan sebelum buka cerita . Aku menceritakan semuanya kepada keluarga Jungkook .

"... Jeongmal Mianhae" kata aku lalu menunduk 90 darjah sebanyak tiga kali dihadapan keluarga Jungkook. Aku cuba untuk menahan air mata . Aku sedu .

Kemudian Junggigo oppa menahan bahu ku daripada menunduk lagi . "Geumanhae, berhenti tunduk lagi, Kami faham.." Ujar Junggigo oppa. Aku hanya senyum kepadanya . Senyuman palsu.

The Promise | jjk Malay FanficWhere stories live. Discover now