Chapter 10

5.5K 473 8
                                    

End of class // habis waktu persekolahan,
Author Pov :

Sejak peristiwa tadi , Yoon Ae dengan Eunji dan JiHo sudah menjadi kawan . Dan juga sejak dia kena buli dengan geng gedik a.k.a batak hot tu, Yoon Ae langsung tidak layan Jungkook yang sebentar tadi baru sahaja Jungkook mengacaunya bersama member geng nya.

||Flashback||
Author POV:

"Hai,"tegur Jungkook dgn member nya dalam nada annoying . Yoon Ae yang sedang berborak bersama EunJi dan Jiho pusing ke arah Jungkook . "hai" balas Yoon Ae tanpa perasaan . Kemudian dia mengajak Eunji dan Jiho untuk beredar .

"Jom korang blah," .

||EndOfFlashback||

Park Yoon Ae POV :

Aku jalan balik ke rumah . Aku mengeluh . aku lihat lenganku yang berbalut . Sabar Yoon Ae , satu hari nanti kau boleh balas balik perangai keji kau dekat Geng gedik tu .

*Bukk*

Ada seseorang tolak aku . Aku jatuh terduduk tapi masalahnya lenganku terseret sikit di tar jalan itu .

Sakit .

Perkataan tu yang berada dalam kepala aku . Aku tak tahu siapa yang tolak aku . Aku memegang lenganku . "Auch!" Aku mengaduh perlahan .

Aku duduk di tepi pokok yang berada di tepi jalan sambil membelek lenganku yang balutannya sudah terkoyak sikit .

Adu, siapalah yang buta tak nampak aku jalan tadi ! Ish, sakit tahu lengan aku ni . Dah lah lebam.. lepastu kau tolak aku, habis ada luka sikit dkt lengan kanan aku ni .

"Kenapa ni?" tanya seseorang . Dia pegang lengan kanan aku . Aku lihat orang tersebut .

Jungkook .

Jungkook POV :

Aku jalan menuju ke rumah aku sambil terfikir sesuatu . Kenapa Yoon Ae jadi lain masa aku tegur dia ?

Aku ada ternampak dia punya kedua-dua lengannya berbalut . Kenapa ?

Aigoo , Jungkook-ah ! Kenapa kepala kau ni asyik terfikir pompuan tu ? Hesyy.. mesti kau punya suis wayar kepala dah tercabut ni .

Aku mengetuk perlahan kepala aku . Kemudian aku ternampak seorang perempuan terjatuh . Siapa tu ? Aku tak nampak mukanya sebab aku nampak belakang badannya je .

Aku segera pergi ke arah perempuan tu dengan niat baik hati hendak membantu nya . Perempuan tu bangun kemudian duduk di jalan . Dia kelihatan memegang lengannya yang berbalut .

Eh jap jap jap

Tu bukan Yoon Ae ke ?

"Kenapa ni ?"tanya aku sambil memegang lengan kanannya . Yoon Ae pandang aku dengan pandangan terkejut .

"Tak ada apa pun," jawab Yoon Ae sambil menarik lengannya daripada aku sentuh .

"Tak payah gedik nak bohong . Bagitahu la kenapa," aku menjeling Yoon Ae kemudian pegang semula lengan kanan Yoon Ae . Aku belek lengannya yang balutannya sudah terkoyak . Mesti sebab jatuh tadi balutan ni koyak .

"Aku jatuh tadi . Ada orang tolak,"katanya .

"Ouh," balasku sambil memerhati lengan Yoon Ae lagi . "Hm aku bukak tau balutan kau yang dah koyak ni," kataku . Aku membuka balutan tersebut tapi Yoon Ae menolak tanganku .

The Promise | jjk Malay FanficWhere stories live. Discover now