"Ye, dia boyfriend aku . Wae? Ada masalah ke kalau dia boyfriend aku? Jeles huh?"---
[Skip]
Waktu balik sekolah,
"Suho-ah, mianhae sebab saya bagitahu mereka yang awak boyfriend saya," ujar Yoon Ae . Yoon Ae memandang bawah . Eunji dan Jiho ketika itu tiada bersama mereka kerana mereka terpaksa berjumpa Mrs Song .
"Ah~ gwenchana . Lagi saya suka aw-" suho memberhentikan ayatnya . 'Alamak! Macam mana aku boleh terlepas cakap ni', gumam hati Suho .
Yoon Ae mengangkat keningnya . "Hah?"
"U-uh, Saya cakap saya suka style rambut saya sekarang ni," ujar Suho kemudian menghela nafas leganya .
Yoon Ae mengerut dahinya . "Ouh hahaha" . 'Apesal pelik semacam Suho ni', ngomel Yoon Ae.
Tetiba Suho menepuk dahinya .
"Alamak! Saya lupa nak pulangkan buku yang saya pinjam dekat library," ujar Suho dengan gelisah .
"Laa.. Kalau macam tu, jom lah pergi library" cadang Yoon Ae . "Eh, nanti awak lambat pulak balik rumah" kata Suho .
"Gwenchana . Kaja," Yoon Ae menarik tangan Suho .
Mereka menapak ke perpustakaan . Kelihatan ada berberapa murid di situ .
"Jakkaman , saya nak pergi kaunter sana jap sebab nak pulangkan buku ni," ujar Suho sambil menunjukkan buku ke arah Yoon Ae . Yoon Ae mengangguk . Sementara dia menunggu Suho, dia duduk di meja yang kosong .
Telinganya dapat menangkap suara bising di belakangnya . Yoon Ae memusingkan kepalanya dan lihat berberapa gadis memandangnya dengan tajam . Yoon Ae menelan air liur nya . Cuak .
5 minit kemudian, gadis itu kelihatan masih di belakang Yoon Ae . Tetapi Yoon Ae hanya buat selamba . Selepas itu Suho datang .
Yoon Ae Pov :
"Sudah pulangkan ke?" Tanya aku kepada Suho .
"Nae," balas Suho sambil tersenyum . Aku balas senyumannya ."Eii.. Kau tengok tu, Yuji . Pompuan tu menggedik dengan Suho,"
"Oh my.. Perempuan tu hodohnya . Aku lagi lawa daripada dia . Eiii please aa . Dia dengan Suho bagai langit dengan bumi . Dia tu dah lah hodoh . Better Suho pilih aku dari dia,"
Aku dapat mendengar suara sumbang di belakang . Aku lihat dua orang gadis memandang aku dengan jelingan maut dan senyuman sinis.
Aku menahan geram . "Suho.. Ada orang kutuk-"
"Biar jelah diorang . Orang dengki memang macam tu,"
"O-ouh okay,". Kau boleh lah cakap macam tu, tapi aku yang malu nanti . haih . Otteohke..?
[Rumah]
Aku menghempaskan badanku di atas katil . Tiba-tiba ada dua mesej masuk dalam henfon ku secara serentak.
-
From : Eunji Bae ♥Yah!!! Kau bukak group sekolah sekarang!! Aku nak kau terangkan kat aku dari A sampai Z . Now!
-
From : Jiho Bae ♥Yoon Ae!!!!!!! Kau tengok group murid sekolah kita punya chat! Sekarang . Now .
-Aku mengerutkan dahiku . "Diorang ni dah kenapa ? Dah sewel ke?" Ngomelku . Aku membuka group sekolah .
Mata aku terbuntang .
Lidah aku menjadi kelu .
Aku bangun dari pembaringan .
YOU ARE READING
The Promise | jjk Malay Fanfic
Fanfiction"Ha .. Awak kena janji tau," "Janji ? janji apa ?"tanya Yoon Ae . "Janji awak akan ingat saya sampai bila-bila . Janji akan sayang , suka , cinta dekat saye sampai bila-bila,"kata Jungkook . "Saya Janji,"kata Yoon Ae . --- Adakah mereka masih inga...