chapter 36

5.3K 385 13
                                    

Chapter 36 : Lost
---
"So.. maksudnya, engkau ni lari dari penjara lah?"

Kihyun tersenyum sinis memandang Jaera .

"Nae . Aku dah bosan duduk penjara so aku lepaskan diri secara senyap-senyap lah," ujar Kihyun .

"Kau nak bunuh Yoon Ae?" Tanya Jaera .

"Aku nak bunuh dia . So amacam? Kau nak join aku? Aku ada rancangan terbaik punyalah,"

"Ofcourse aku nak join . Aku memang benci dia sebab dia ambil boyfriend aku," Jaera tersenyum sinis.

"Apa rancangannya?" Tanya Jaera . Kihyun hanya gelak jahat.

[Skip]
Malam,

Yoon Ae memandang ke arah langit yang penuh dengan bintang itu . Sejak kebelakangan ini, pada waktu malam cuaca sangat sejuk . 

"Ah.. sejuknya . Baik aku masuk tidur sekarang," Yoon Ae berkata sendirian lalu berjalan menuju ke arah katil empuknya.

Ktuk!ktuk!ktuk!

Bunyi seperti ada seseorang membaling sesuatu benda keras di tingkap . Yoon Ae tersentak. Bunyi apakah itu?

Dia menapak perlahan ke arah tingkap . "Dugu?" Tanya Yoon Ae sendirian.

Kosong.

Tapi, ada sesuatu berwarna hitam disebalik pokok yang berada 30 meter dari tingkap seperti lembaga .

"Apa benda tu?" Tanya Yoon Ae lagi . Hatinya menjadi takut  . Hantu?

Ah lupakan sahajalah ! Mungkin itu hanya khayalan . Yoon Ae dengan segera mengambil selimut lalu menyelubungi(?) dirinya di atas katil .

[Skip]
(Still hari cuti)

Aku lepak di ruang tamu sambil gelak ketawa bersama Encik Park Seojoon .

"Yah! Oppa tolong urut bahu Yoon Ae ni . Sakit..," rengek ku . Aku menepuk bahu kananku . Seojoon oppa mencebik . Aku gelak melihat oppa aku itu . Actually, aku sengaja je hendak menyakat Seojoon oppa. Maklumlah sudah lama tidak main gedik-gedik dengan abang . Hihu.

"Hek eleh . Shireo," balas Seojoon oppa .

"Oppa~ jeball~" aku merengek . "Aish!" Seojoon oppa meletakkan tangannya di bahuku lalu memulakan sesi urut mengurut . Tiba-tiba..

"Argh!" Aku merasakan yang bahuku di tekan oleh Seojoon oppa dengan aku .

"Padan muka. Dah gi main jauh-jauhlah . Oppa nak chat dengan kawan oppa," ujar Seojoon Oppa sambil menjelir lidah ke arahku . Aku mendengus perlahan . Kemudian aku tersenyum sinis .

"Kawan? Kawan ke.. girlfriend , hah?" Aku mengangkat keningku berberapa kali .

"Mana ad-"

"Omma!! Appa!! Seojoon Oppa tengah chat dengan Yeoja-" tidak menyempat aku menghabiskan jeritanku, Seojoon oppa mencekup mulutku .

"Hmph! hmph! hmph!" Aku tidak boleh berkata dengan jelas akibat tangan gergasi oppa.

"Yah! Jangan buat perangai gedik boleh tak. Oppa bunuh karang Yoon Ae ni," ujar Seojoon oppa . Aku menjeling Seojoon oppa. Aku hanya diam .

"Aik? Diam pulak adik oppa ni?" Seojoon oppa gelak halus . Aku memandang Seojoon oppa dengan tajam .

Oppa aku ni dah gila eh? Macam mana aku nak cakap kalau tangan gergasi dia ni masih cekup mulut aku .

"Hmph! Hmph!"

"Ops sorreh babe . Lupa lak oppa tahan mulut adik kesayangan oppa ni," ujar Seojoon oppa dengan senyum kambing . Aku mencebik .

The Promise | jjk Malay FanficWhere stories live. Discover now