Yoon Ae POV :
Aku gelak sakan dengan Eunji dan Jiho . Kitaorang banyak gosip . Haha . Perempuan en , ofcoursela banyak gosip. Ngehngeh . Sedang galak bergelak tiba-tiba Mr Lee memasuki kelasku .
"Good morning class,"
"Good morning,"
"Harini cikgu ada sesuatu hendak memberitahu kepada kamu semua," ujar Mr Lee .
"Apa dia cikgu ?" Tanya salah seorang classmate lelaki aku .
"Kamu semua akan buat projek berkumpulan dan kamu mesti bentangkan projek kamu itu dihadapan kelas," kata Mr Lee . Semua murid berbisik-bisik tentang projek berkumpulan itu .
Ah~ Ini lah yang aku malas . Malas la nak buat projek berkumpulan . Aigoo .
"Cikgu beri kamu tempoh selama satu minggu untuk siapkan projek tersebut," kata Mr Lee .
"Cikgu, kitaorang boleh pilih ahli kumpulan sendiri ke ? Berapa ahli dalam satu kumpulan ?" Tanya salah seorang classmate aku lagi .
"Um, projek ini melibatkan dua orang setiap satu kumpulan dan kamu tidak boleh pilih sendiri," kata Mr lee sambil tergelak pada akhir ayat .
Semua murid mengeluh hampa . Aku pun sekali . Uwaa.. Tak boleh la aku sama kumpulan dengan Eunji dan Jiho .
"Cikgu akan tentukan kamu berkumpulan dengan siapa . Ianya mesti lelaki dan... Perempuan,"
What ?!
Aku lihat Eunji dengan Jiho pun terkejut . Apa ni Mr Lee !! Tak boleh la macam ni !
"Yoon Ae-ah, Kau suka ke dapat berkumpulan dengan laki ?" Tanya Jiho .
"TAK,"balasku . "Kau orang berdua suka ke ?" Tanya aku pula .
"Bagi aku tak sebab menyusahkan," balas Eunji .
"Same with me . Aku pun tak suka," kata Jiho .
"Tapi en weh, dalam permehatian aku, 60% perempuan dalam kelas ni macam suka je sebab dapat berkumpulan dengan lelaki," kata Jiho lagi .
"Ah~ tu mesti sebab diorang nak sama kumpulan dengan ahli BTS tu," kata Eunji pula sambil tunjuk kearah BTS yang duduk di belakang sekali kelas .
"Ouh," balasku menandakan aku faham .
"Aku nak kumpulan sama dengan korang," kataku .
"Aku pun nak sama kumpulan dengan korang," kata Eunji .
"Hukhuk, Aku punnnn" kata Jiho pula sambil buat muka sedih . Aku tergelak melihat muka sedih Jiho itu .
"Okay sekarang cikgu akan umumkan pasangan kumpulan kamu semua," Mr Lee umumkan nama setiap orang .
"Choi Eun Ji dan Kim Taehyung" (p/s: Eunji ni korang boleh anggap dia ni Eunji Apink ataupun Eunji lain).
"Ji Ho dan Kim Yoongi"
Dan apabila telah tiba giliran aku..
"Park Yoon Ae dan..."
Dan..? Aku dengan siapa ? Pasangan aku siapa ??
"Jeon Jungkook" kata Mr Lee .
AKU : ಠ_ಠ!!
What the hell ?! Seriously ?!?!?!
Jungkook POV :
Argh !! Benci nya aku dengan projek kumpulan ni. Argh stress !
"Beb, perempuan dengan lelaki la kali ni untuk projek kumpulan," ujar Taehyung a.k.a V .
"Jinjja ?" Tanya aku . wow . Pelik Mr Lee kali ni .
"Yup," balas Rapmon . Aku mengangguk paham .
Aku tunggu nama aku disebut oleh Mr Lee dan telinga aku dapat menangkap nama Yoon Ae .Dia pasangan dengan siapa ?
"Park Yoon Ae dan.. Jeon Jungkook"
AKU : (⊙_☉)?
JINJJA????
{Tbc}
---
Sorry chapter ni pendek dan maybe agak membosankan . Sekarang saya tgh mencuba nak buat Fanfic Jungkook+Yein dalam bahasa Inggeris . HAHAHAHAHA . so, thanks read this fanfic ya .
Vote, kamsahamida :)
(# kalau ada typo abaikan ngehngehngeh)
YOU ARE READING
The Promise | jjk Malay Fanfic
Fanfic"Ha .. Awak kena janji tau," "Janji ? janji apa ?"tanya Yoon Ae . "Janji awak akan ingat saya sampai bila-bila . Janji akan sayang , suka , cinta dekat saye sampai bila-bila,"kata Jungkook . "Saya Janji,"kata Yoon Ae . --- Adakah mereka masih inga...