HAPPY 1000 DAYS WITH BANGTAN BOYS!
I love them so much tho..
---"Nama saya Yook Sungjae. Kamu semua panggil saya Cikgu Sungjae je la. Saya akan ajar kamu dalam bahagian Biologi dan English okay? Ha, and saya akan menjadi homeroom kelas kamu mulai sekarang," ujar Sungjae sambil tersenyum manis kepada pelajar-pelajarnya.
Matanya tiba-tiba terpandang seorang murid perempuan yang sedang menunduk pandang bawah.
'Kenapa pulak budak tu pandang bawah. Pelik-pelik je. Takkan aku yang handsome ni dia tak nak pandang' , ngomel Sungjae di dalam hati.
"Yah, pelajar perempuan yang sedang tunduk bawah yang ikat rambut macam kuda tu sila berdiri" ujar Sungjae.
Yoon Ae tersentak . Dia memandang wajah classmatesnya yang sedang merenungnya. Ha? Aku ke?
Yoon Ae memandang wajah Cikgu Sungjae itu dengan penuh tanda tanya.
"Yah! Yoon Ae, bangun lah. Cikgu Sungjae suruh kau bangun tu," bisik Jiho. menelan air liur . Dengan perlahan-lahan dia berdiri.
"N-nae.. s-seonsaegnim? W-wae?" Soal Yoon Ae dengan tergagap.
Sungjae memandang tajam ke arah anak mata Yoon Ae kemudian dia tersenyum .
Yoon Ae mula rasa cuak. Apehal lak cikgu ni.. Tahu lah dia tu kenal aku, tapi tak payah lah sampai renung aku macam nak telan aku hidup-hidup!
"Ani.. Tak ada apa-apa. So now duduk. Hm by the way, awak kenal saya kan Yoon Ae?" Soal Sungjae sambil tersenyum .
"N-n-nae.." Balas Yoon Ae dengan gagap lalu dia duduk kembali di kerusinya. Dia nak aku bayar balik apa yang dia 'belanja' aku semalam?
Satu kelas memandang Yoon Ae dengan wajah hairan. Macam mana dia boleh kenal Cikgu Sungjae?
"Psstt.. Kau kenal cikgu Sungjae??" Bisik Eunji dengan nada terkejut. Yoon Ae hanya diam . "Yah! Jawablah soalan aku," bisik Eunji lagi.
"Shh.. Diam. Cikgu Sungjae dah mulakan pembelajarannya . So now focus!" Kata Yoon Ae tanpa mempedulikan soalan Eunji sebentar tadi. Eunji hanya mencebik kemudian fokus terhadap pembelajarannya.
---
Kringggg!!
"Okay, class! Korang boleh pergi rehat. Tapi sebelum tu cikgu nak pesan, please siap kan homework, okay?"
"Nae Seonsaengnim!"
Kemudian, semua berpusu-pusu keluar. Di dalam kelas hanya tinggal Yoon Ae, Eunji, Jiho, Jungkook dan Sungjae.
Yoon Ae perasan yang Jungkook memandangnya terus segera keluar dari kelas tetapi sebelum itu guru kelasnya, Cikgu Sungjae memanggilnya. "Park Yoon Ae-ssi?"
"N-nae?" Sahut Yoon Ae dengan perasaan takut .
"Tolong bawa saya punya beg ni ke bilik guru" pinta Sungjae. Yoon Ae mengangguk perlahan . Dia memberi tahu ke Eunji dan Jiho supaya bergerak ke kantin dahulu.
"Cikgu! Biar saya sahajalah yang bantu cikgu" Jungkook tiba-tiba sahaja menyelit . Sungjae memandang pelik ke arah muridnya itu. Tidak sempat dia hendak membalas percakapan muridnya itu, Yoon Ae terlebih dahulu memotong.
"Gwenchana, biar saya sahaja yang tolong" kata Yoon Ae kemudian menarik kembali beg Cikgunya di tangan Jungkook . Dia cuba untuk tidak ber'eye-contact' dengan Jungkook.
"Tak pe. Biar sahaja saya-"
"Shut up, Jeon Jungkook! Cikgu Sungjae suruh saya kan?" Marah Yoon Ae.
Yoon Ae Pov:
Aku tidak sengaja termarah Jungkook . Aigoo, mulut kenapa kau jahat sangat sekarang..
"Yah! Korang berdua ni dah kenapa? Aish, pelik lah," kata Cikgu Sungjae. Aku dan Jungkook diam kemudian Cikgu Sungjae berlalu pergi . Aku mengikuti Cikgu Sungjae dari belakang sambil membawa begnya.
Setibanya sampai di meja cikgu Sungjae di bilik guru, aku terus memberi beg ke Cikgu Sungjae.
"Gomawo Yoon Ae-ah," ujar Cikgu Sungjae.
"Nae.. Seonsaengnim" balasku.
"Saya tak sangka yang awak jadi murid saya," kata Cikgu Sungjae sambil masih tersenyum kepadaku.
"Er, s-saya pun tak sangka yang cikgu ialah guru ganti Mr Lee," balasku sambil balas senyumnya. "Uh.. Saya pergi rehat dulu ye, cikgu?" Pintaku.
"Eo, nae.. nae. Pergi lah rehat. Masih ada 20 minit lagi hendak habis rehat," ujar Cikgu Sungjae . Aku mengangguk dan tunduk hormat kepada Cikgu Sungjae . Selepas itu, aku keluar dari bilik guru.
"Weh!"
"Yah!"Eunji dan Jiho serentak memanggil aku . "Oh waeyo?" Soalku.
"Macam mana kau boleh kenal Cikgu Sungjae?" Soal Jiho. "Ish, untung gila kau kenal Cikgu Sungjae dahulu daripada aku," ujar Eunji sambil membuat mulut muncung kehadapan.
Aku hanya gelak kecil. "Ala, nanti-nantilah aku cerita. Aku nak makan . lapar. Aku belum makan lagi ni," kataku kemudian aku meninggalkan diorang berdua dibelakang.
---
Short update~ sorry⊂((・▽・))⊃
Abaikan typo.
Vote? Kamsahamnida :)And again.. Happy 1000 day with Bangtan!
( ˘ ³˘)♥
.
.
.
BESOK BIRTHDAY YOONGI OKAY, 9 MARCH.
YOU ARE READING
The Promise | jjk Malay Fanfic
Fiksi Penggemar"Ha .. Awak kena janji tau," "Janji ? janji apa ?"tanya Yoon Ae . "Janji awak akan ingat saya sampai bila-bila . Janji akan sayang , suka , cinta dekat saye sampai bila-bila,"kata Jungkook . "Saya Janji,"kata Yoon Ae . --- Adakah mereka masih inga...