Chapter 37

5K 406 19
                                    

3 hari berlalu..

"Guys, apehal minah tu tak datang?" Soal Jimin sambil matanya memandang kerusi Yoon Ae yang kosong .

"Molla," balas Suga .

"Dia tak sihat kut," kata Taehyung .

"Ataupun dia pergi bercuti," ujar J-Hope .

Semua orang sedang memberi statement sendiri manakala Jungkook hanya menongkat dagunya di meja sambil termenung memikirkan keadaan Yoon Ae .

Tiba-tiba, satu idea muncul . Dia perlu tahu kenapa Yoon Ae sudah lama tidak hadir ke sekolah!

Jungkook mengemas barangnya lalu menggalas begnya .

"Eo? kau nak pergi mana?" Tanya Jin .

"Aku.. aku nak ponteng," balas Jungkook .

"Mwo?! Kau gila ke?!" Marah Jimin . Jungkook mengeluh .

"Ani. Shuhh.. just diam and jangan bagitahu cikgu. Anyeong," ujar Jungkook lalu berlalu meninggalkan ahli BTS yang lain.

---

Jungkook Pov:

Ting tong! ting tong! ting tong!

Aku menekan loceng rumah milik keluarga Park berkali-kali.

Tiada sahutan.

"Mana diorang? Pindah rumah ke? Tak mungkin!" Kataku sendirian . Tak mungkin Yoon Ae pindah sebab masih ada barang-barang di halaman rumah .

Tiba-tiba Seojoon hyung keluar dengan muka serabai. "Uh? Jungkook? Kenapa Jungkook datang? Nak cari Yoon-"

"Eo! Nae! Yoon Ae mana??" Tanya ku dengan nada tidak sabar . Aku memandang wajah Seojoon hyung yang muram itu .

Aku dengar Seojoon hyung mengeluh . Kenapa? Apa yang telah terjadi?

"Jungkook.. masuk lah dulu," pelawa Seojoon hyung . Aku akur . Aku memasuki rumah kediaman keluarga Park.

Aku duduk di sofa . Kelihatan suasana rumah amat sunyi . Wae ? Waeyo ?

"Seojoon hyung.. mana Yoon Ae? Mana yang lain? Takkan lah hyung je ada dalam rumah ni," Soalku dengan hairan .

Seojoon memandang ku dengan wajah muram.

"Yoon Ae.. hilang. Dia hilang . Kami sekeluarga tak tahu dia pergi mana..," ujar Seojoon hyung dengan nada perlahan .

Aku terkejut . "What?!" .

"Ma-macam mana dia boleh hilang? Dah report polis ke? Mana Mr Park dan Mrs Park?" Aku sudah mula cemas .

Bagaimana Yoon Ae boleh hilang?!! Dengan cuaca pada waktu malam sudah lah sejuk! Macam mana makan dan minum dia?!

Seojoon hyung menceritakan semuanya kepada aku .

"... Mrs Park selepas sahaja dia dapat tahu yang Yoon Ae hilang, terus sahaja dia sakit. Appa hyung sedang teman omma hyung dekat hospital . Pihak polis masih mencari Yoon Ae," terang Seojoon hyung. Aku terkedu . Aku meraup mukaku dengan telapak tanganku .

"Hyung tahu tak akhir sekali dia pergi?" Soalku.

"Nae. Dia pergi Kedai Mr Hong itulah," balas Seojoon .

Otak aku menjadi lembap . Dan kemudian tetiba aku teringat sesuatu.

"Dekat sana ada CCTV tak?" Soalku lagi .

Seojoon hyung memandang ku dengan mata sedikit membesar.

---

Aku melihat CCTV yang terpampang rakaman Yoon Ae di ragut oleh seorang lelaki berpakaian serba hitam pada pukul 6.50 petang. Kemudian, Yoon Ae mengejar Lelaki itu sehingga satu lorong yang gelap.

The Promise | jjk Malay FanficWhere stories live. Discover now