Chapter 17

4.8K 427 10
                                    

Yoon Ae POV :

Aku lihat Jungkook sedang mengejar Jaera yang sebentar tadi tiba-tiba marah Jungkook .

Jungkook sedang mengejar Jaera .

Kenapa hati aku tiba-tiba terasa sakit ?

Hesy, buangkanlah rasa itu . Aku tak boleh suka dekat Jungkook la . Jungkook dah maki-maki aku tadi, takkan la aku nak suka dekat dia pulak . hm . Buat sakit jiwa dan raga je .

Tapi, dalam hati aku, aku teringin nak tengok sampai mana Jungkook akan mengejar Jaera .

"Hm korang, aku nak pergi tandas sekejap . Tunggu eh," kata aku kemudian beredar dari situ.  Aku ekori Jungkook dari belakang .

Kemudian, mereka berhenti di taman . Aku berdiri jauh dari mereka . Aku sembunyikan badanku di belakang tembok manakala aku mengeluarkan kepala aku untuk menjenguk diorang .

Dannn

Aku rasa , Jaera nampak aku . Sebab Jungkook punya belakang badan menghadap aku (so,Jungkook tak nampak Yoon Ae la) manakala Jaera menghadap Jungkook face to face . Dan itu membuatkan serta merta Jaera menghadap aku juga walaupun jauh(a/n: Adakah korang semua faham ? Sorry ayat macam berbelit sikit) .

Aku lihat adegan tersebut dengan teliti . Mak aih, Jaera siap menangis teruk lagi . Kemudian aku lihat Jungkook tarik Jaera kedalam pelukannya . Aku terpatung . Tiba-tiba terasa cemburu .

Dan akhirnya aku dengar..

"So, hm, kalau macam tu.. Will you be my girlfriend ?"

Selepas dengar Jungkook berkata begitu, air mataku automatik jatuh . Aku dengar Jungkook berkata begitu kerana Jungkook lafaz bende itu dengan kuat sampai jauh tahap aku pun boleh dengar .

Jaera memeluk Jungkook selepas Jungkook melafaz kan bende itu . dan apa yang aku lihat ialah..

Jaera beri aku senyuman sinis dan dia buat thumbs up kepada aku . Kemudian dia terbalik kan thumbs up itu . It's mean loser .

Aku segera mengelap air mata aku lalu pergi dari situ . Aigoo paboya!! Kenapa kau menangis . Kau bukannya suka Jungkook... kan?

Ani! Jinjja ! I hate him!  I don't love him!

Aku kembali kepada kawan-kawan aku termasuk Minho yang sedang menunggu aku di kantin . Aku lap air mata aku supaya diorang tidak perasan yang aku menangis 

"Yah! Kenapa mata kau merah ?" Tanya Eunji.

"Haah la . Kau nangis eh ?" Tanya Jiho .

Aku cepat-cepat menggelengkan kepala aku .

"Aniya," balasku .

"Then ? Kenapa mata awak merah dan berair tu?" Tanya Minho pula .

"Err.. Mana ade la . Haish mengarut je la . Jom la . Waktu rehat dah nak habis ni," kataku .

Kemudian, mereka ikut arahan aku .

Rumah,
(Still Yoon Ae POV)

"Omma , I'm home"

"Ouh Yoon Ae-ah . Kamu pergi mandi kemudian nanti makan malam bersama," kata omma . Aku menganggukkan kepala ku . Tatkala aku ingin naik atas, aku ternampak oppa SeoJoon sedang menonton televisyen di ruang tamu .

Aku terfikir sesuatu . Hehehe .

Aku segera senyap-senyap pergi ke arahnya dann..

"OPPA!!!" jerit aku lantang sambil menepuk bahunya .

The Promise | jjk Malay FanficWhere stories live. Discover now