Chapter 51

4.4K 311 5
                                    

Satu bulan kemudian..

Yoon Ae melihat wajahnya yang sudah habis dimake-up kan oleh omma nya itu . Gaun putih tersarung cantik di badannya.

Yoon Ae menarik nafas sedalam-dalam yang mungkin . "God, I'm nervous" ujarnya sendiri . Eunji dan Jiho jalan ke arahnya kemudian peluk Yoon Ae . Erat .

"Yoon Ae!! Kenapa kau dah nak kahwin??" Eunji membuat muka seperti hendak menangis. Jiho pula membuat muncung itik .

"Biarlah . Dah sampai masa jodoh aku datang," balas Yoon Ae sambil ketawa .

Jiho menunjal kepala Yoon Ae dengan perlahan . "Ei geram aku. Sepatutnya kau kahwin lepas aku kahwin," ujar Jiho sambil memeluk tubuh .

"Yelah, Jiho . Aku tahu yang kau nak sangat kahwin dengan Yoongi tu," gurau Yoon Ae . Eunji ketawa .

"Ish, mana ada-- eh tapi, aku nak kahwin dengan dia. Dia kan namja chingu aku," ujar Jiho sambil memintal-mintal rambutnya yang lurus itu . Seperti orang angau pun ada . Pfft .

Yoon Ae dan Eunji hanya menggeleng kepala . Biarlah dia tengah angau . Hahaha.

Yoon Ae menyiku lengan Eunji . "Waeyo?" Soal Eunji. "Kau bila nak ada namja chingu ?"

Eunji terbatuk-batuk . "Eih, apa class ada namja chingu . Nanti aku jumpalah jodoh aku bila dah besar sikit nanti," balas Eunji .

Yoon Ae hanya gelak manakala Jiho hanya mencebik mendengar kata-kata Eunji sebentar tadi .

"Yoon Ae! Palli, majlis dah nak start," omma tiba-tiba mencelah . Kelihatan Puan Jeon juga ada disebelah omma Yoon Ae.

"Nae, omma" balas Yoon Ae . "I got to go. See you girls at there," kata Yoon Ae kepada Eunji dan Jiho .

"Nae. Anyeongg," balas Eunji.

"Anyeong Yoon Ae . Goodluck! You look so pretty with that dress," puji Jiho .

Yoon Ae hanya memberi senyuman kepada mereka.

---

Yoon Ae dan Jungkook memandang satu sama lain . Jungkook menarik Yoon Ae mendekatinya lalu bibir mereka bersatu .

Semua orang menepuk tangan seolah-olah seperti ada konsert BTS di situ .

Yoon Ae menahan malu . Dia cuba untuk tidak memandang anak mata Jungkook .

Jungkook pula sudah tersengih nakal memandang wajah Yoon Ae yang sudah kemerah-merahan itu. Malu lah tu!

---

Yoon Ae's pov:

Aku baring di atas katil sambil merehatkan minda. Aku melihat Jungkook yang sedang membuka tali leher itu dengan hujung mata.

Handsome.

Well, siapalah isteri dia itukan . Ha Ha Ha .

"Penat?" Soal Jungkook sambil baring disebelah aku. Aku automatik duduk daripada baring .

"Ofcourse lah penat . Penat gila," balasku sambil pejam mata.

"Sekali seumur hidup sahaja.."

Aku mengangguk perlahan . "Saya lah yang sekali seumur hidup, tapi awak?"

Jungkook memandang aku . Terbit senyuman nakal . "Dah beri green light ke?"

Aku membulat kan mata . Kemudian aku pukul peha Jungkook .

"Yah, gatal ya awak ni! Jangan mengada nak kahwin lain . Saya bunuh awak nanti," ugut aku. Berani betul Jungkook ni . Ini yang buat aku nak menangis ni.

The Promise | jjk Malay FanficWhere stories live. Discover now