Chapter 19

4.9K 436 17
                                    

Yoon Ae Pov :

"Jungkook.."

Aku memandang wajah budak kecil yang dipeluk oleh wanita itu .

Eh ?

Ini.. Ini.. bukan Jeon Jungkook kesayangan aku masa kecil ke ?

"Eh, tak mungkin . Mata aku silap kut," kata aku . Kemudian, aku letak balik gambar tersebut di tepat asalnya .

"Tak . Mata Yoon Ae tak silap," kata seseorang . Aku pusing belakang dan nampak Junggigo oppa .

"Uh, Maksud oppa..?" Tanya aku . Hairan . Aku tak faham . Aku terfikir sesuatu . Dah lama ke dia berdiri dekat situ ?

"Maksud oppa, Jungkook yang dalam gambar tu memang Jeon Jungkook yang pernah Yoon Ae kenal dan sayang masa kecil," ujar Junggigo oppa dengan jelas .

Aku mengerutkan dahiku . "Yoon Ae.. tak faham" ujar aku dengan Hairan .

"Takkan la Yoon Ae tak faham? Yoon Ae faham kan maksud oppa?,"tanya Junggigo oppa. Aku diam seribu bahasa.

"Oppa tahu yang Yoon Ae ialah gadis yang pernah Jungkook cintai masa kecil sebab Oppa pernah bantu Jungkook buat rantai tu," Ujar Junggigo oppa lagi sambil tunjuk jari telunjuknya ke arah leher aku .

Jadi.. Maksudnya.. Jungkook yang maki hamun aku haritu ialah Jeon Jungkook yang aku kenal..? Jungkook yang buli Sanha haritu ialah Jeon Jungkook yang aku cintai masa kecil..?

Tapi kalau Jungkook itu aku punya childhood , kenapa dia tak ingat aku ?

"Tak.. Tak mung-"

"Park Yoon Ae, percayalah kepada oppa . Cuba tenung muka oppa ni lama-lama . Yoon Ae ada teringat sesuatu tidak masa kecil ?" Tanya Junggigo oppa . Aku tenung wajah bersih Junggigo oppa dengan kerutan di dahi .

Aku membesarkan mataku . Aku teringat sesuatu .

"Oppa pernah jumpa Yoon Ae masa Yoon Ae kecil dengan Jungkook," ujar Junggigo oppa .

Ye, aku ingat . Aku pernah jumpa Junggigo oppa dengan Jungkook masa kecil . Aku hanya diam seribu bahasa . Lidah aku menjadi kelu .

Junggigo oppa menarik tangan aku lalu bawa aku ke bilik sebelah .

Bilik Jungkook !

"Lihat ini," kata Junggigo oppa sambil memberi aku satu bingkai gambar . Aku mengambilnya lalu lihat gambar tersebut .

Aku merasakan jantung aku seperti berhenti berdegup . Air mataku hampir jatuh melihat gambar ni . Gambar aku dengan Jungkook berpelukan masa kecil . Waktu itu pertama kali aku berjumpa dengan Junggigo oppa .

Flashback,

"Yoon Ae!!" Jerit seseorang . Aku mencari kelibat suara tersebut dan nampak Jungkook, cinta pertama aku dengan seorang lelaki berpimpin tangan . Siapa tu ?

"Jungkook!" Sahut aku . Mereka jalan ke arah aku . "Hyung, ini lah Yoon Ae" kata Jungkook kepada lelaki disebelahnya . "Ouhh inilah Yoon Ae yang Jungkook selalu sebut dekat hyung?" Tanya Lelaki yang digelar 'hyung' oleh Jungkook itu . Mungkin ini abangnya kut .

Aku menahan malu apabila lelaki itu berkata begitu. Jungkook selalu sebut nama aku dekat lelaki ini ke ?

"Ey~ hyung! Jangan lah macam ni," ujar Jungkook lalu menjeling tajam lelaki itu . Lelaki itu hanya gelak . "Yoon Ae, saya Jeon Junggigo . Panggil sahaja Gigo Oppa. Saya Oppa Jungkook," ujar lelaki itu . Aku menganggukkan kepalaku menandakan aku faham .

"Ah~ hyung, bawa kamera kan?" Tanya Jungkook kepada abangnya itu, Gigo Oppa.

"Haah, kenapa? Kookie nak tangkap gambar dengan Yoon Ae ke?" Gigo oppa serkap jarang . Aku punya pipi terasa panas . Malu .

The Promise | jjk Malay FanficWhere stories live. Discover now