Author Pov:
Jungkook dan Jaera rehat bersama-sama . Jaera sudah tersenyum jahat . Rancangan dia pasti akan berjaya!
Jungkook mengeluh. Kalau bukan sebab Jaera takkan kacau hidupnya lagi, pasti dia akan rehat bersama Yoon Ae sekarang .
Jungkook memandang Jaera yang seperti sedang mencari sesuatu . Amenda pulak minah ni cari?
"Eo?! Oppa! Han-handphone Jaera hilang!!" Ujar Jaera separuh menjerit . Lakonan. Dia membuat air mata nya untuk menurun.
"Laa.. kau kan kaya. Pergi beli handphone baru je la," balas Jungkook .
"Yah! Aish, I know it . But, mak Jaera suruh Jaera mesej dia bila time rehat," kata Jaera seperti cemas di mata Jungkook . Jungkook mengangkat keningnya .
"Aaa matilah Jaera.. matilah kalau omma tahu Jaera tak mesej dia," rungut Jaera sambil dia meraup mukannya .
"Padan muka," ujar Jungkook dengan selamba .
Jaera dalam hati sudah menyumpah seranah Jungkook . Yah! Lakonan aku tak mantap ke?!
"Oppa, Jaera nak pinjam phone oppa boleh?" Pinta Jaera . Jungkook mendengus . "No,"
"Boleh laa," Jaera membuat aegyo . Jungkook menjeling . Dia mengeluarkan telefonnya dari poket seluar kemudian menyerahkan ke Jaera .
Jaera senyum sinis . Ah, menjadi! Yes!
"Kamsamida Oppa. Saranghae," ujar Jaera kemudian mengambil handphone tersebut .
Dia membuka contact dan lalu mencari nama Yoon Ae .
Ah, Jumpa pun!
Jaera mencebik setelah melihat nama tersebut yang Jungkook simpan .
♡윤애♡
"Ugh," Jaera menjeling nama tersebut di contact Jungkook . Aish Whatever!
Jaera menukarkan nama tersebut kepada 재라 (Jaera) .
Selepas itu, dia menukarkan 재라 (Jaera) kepada ♡윤애♡ (Yoon Ae).
Kemudian dia berikan Handphone tersebut kembali ke Jungkook dengan senyuman lebar.
"Thanks,"
---
Yoon Ae Pov :
Aku melihat Jaera dan Jungkook rehat bersama . Aku mengerutkan dahiku . Jungkook marahkan aku ke? Bukan ke diorang dah berpisah?
"Hoi Yoon Ae!" Eunji dan Jiho berkata serentak . Aku tersentak . "Bwo?"soalku.
"Um kau tengok apa ?" Tanya Jiho . Aku hanya senyum . "Tak de apa-apa pun," balasku.
"Ha kalau macam tu . Jom beli makanan . Aku lapar," kata Eunji kemudian meninggalkan aku dan Jiho dibelakang .
Aku memandang Jiho . "Jom lah," kata Jiho sambil menarik tanganku .
Selepas habis pembelajaran di sekolah, aku,Eunji dan Jiho berjalan balik pulang ke rumah .
Aku baringkan badanku di atas katil sambil menutup mata . Aku mengambil telefonku untuk memeriksa ada mesej ataupun tidak .
"Pelik," kataku sendirian . Selalunya waktu sekarang ini Jungkook akan mesej nya .
Aku menunggu mesej dari Jungkook sehingga pukul 3 petang . Aku mengeluh . Dia marahkan aku ke?
TO : Jeon Jungkookieee♡
Jungkook, awak marahkan saya ke?
Aku menekan butang 'send' . Aku menunggu balasan dari Jungkook selama 10 minit, tetapi hampa. Tiada balasan mesej dari Jungkook .
YOU ARE READING
The Promise | jjk Malay Fanfic
Fiksi Penggemar"Ha .. Awak kena janji tau," "Janji ? janji apa ?"tanya Yoon Ae . "Janji awak akan ingat saya sampai bila-bila . Janji akan sayang , suka , cinta dekat saye sampai bila-bila,"kata Jungkook . "Saya Janji,"kata Yoon Ae . --- Adakah mereka masih inga...