Yoon Ae POV:
Aku mengambil buku di dalam loker . Kemudian aku menuju ke kelas . Tetapi, tiba-tiba ada seseorang melanggar aku dan membuatkan buku-buku aku semua jatuh . Nasib baik aku tak terjatuh sekali . Pada waktu itu, tiada sesiapa pun yang berada disitu .
"Hoi buta ke?!" Jerkah lelaki itu . Aku memandang wajah lelaki tersebut .
"Jungkook?" Aku membulat kan mataku .
"Huh, yes aku Jungkook. Waeyo? Kau dah buta ke sampai tak nampak muka aku hah?!" Marah Jungkook . Aku mengetap bibir . Bongok punya jantan! Sudah lah dia yang tolak aku, kemudian kata aku buta pulak . Thefish. Sakit kepala otak aku.
Aku mendengus . "Kau kata aku buta?" Tanyaku kepadanya .
"Eh, kau dah pekak pulak ke? Takkan lah tak dengar apa yang aku kata tadi . Sudah lah dah buta, lepastu pekak pula . Kesianyerr,"ujar Jungkook sambil menyilangkan tangannya ke dada . Dia tersenyum sinis .
Aku menyabarkan hati aku supaya bertahan dengan sikap biadap Jungkook ini . Kalau boleh hati aku ditayangkan kepada semua orang, sudah pasti sekarang hati aku sudah bernanah dan berdarah . Ianya kerana setiap ayat yang dikeluarkan oleh Jungkook kepadanya seperti pisau dan clorox yang menikam dan asid hatinya.
"Kenapa diam hah, sial? Dah bisu pulak ke?" Soal Jungkook kepadaku dengan sinis . Aku menahan air mataku daripada keluar dari tubir mata . Sabar wahai hati.. Sabar..
"Oh, mungkin betul kut kau ade masalah mata, mulut dan telinga. Padan muka! Itulah balasan kerana menggatal dan menggedik dengan lelaki. Dasar betina playgirl!" Hembur Jungkook kepadaku dengan ayat-ayat yang membuatkan aku sakit hati dan kecewa . Aku tidak dapat menahan air mataku lagi . Air mata aku terus membasahi pipi aku .
"Menangis? Ek eleh, minah lem-" tidak sempat dia menghabiskan ayatnya, aku menampar pipi lelaki tersebut dengan kuat sehingga meninggalkan bekas merah di pipi kiri lelaki itu. Ini pertama kali aku menaikkan tapak tanganku di pipi seorang lelaki . Expecially, orang yang pernah aku sayang .
Jungkook kelihatan terkejut kerana aku telah menampar dirinya.
"Kau lempang aku?" Tanya Jungkook sambil memandang aku dengan tajam . Aku tersenyum sinis .
"Kau dah buta ke sampai tak nampak apa yang aku sudah buat dekat kau tadi? Ataupun.. kau dah hilang deria rasa sakit," aku memberi balik apa yang Jungkook telah buat kepada aku tadi . Biar buku bertemu dengan ruas .
Sesabar-sabar aku, aku ada juga tahap kesabaran aku . Kalau dah tahap maksimum, memang naik lah tangan aku . Atapun kaki aku yang naik .
Aku mengutip kembali buku-buku aku yang terjatuh tadi, kemudian aku beredar dari situ . Aku sempat menjeling tajam Terhadap Jungkook.
Aku benci kau Jungkook! Sampai bila-bila aku benci kau! Aku takkan maafkan kau sebab kau telah menghina dan mencaci aku! Go to the hell, Jungkook!! I hate you to the moon!!
Author POV:
Tanpa Yoon Ae sedar, ade berberapa orang murid sedang menangkap gambar dan merakam video kejadian tadi .
"Jaera mesti akan membunuh Yoon Ae kali ini," ujar salah seorang dari mereka. Murid² tersebut gelak jahat .
Waktu rehat,
Yoon Ae POV:
Dalam kelas..Aku menceritakan semuanya kepada Eunji dan Jiho tentang kejadian itu . Aku menangis teresak-esak .
"K-kenapa se-semua m-mesti berlaku de-dekat aku?" Kata aku sambil menangis . Aku tergagap .
YOU ARE READING
The Promise | jjk Malay Fanfic
Фанфик"Ha .. Awak kena janji tau," "Janji ? janji apa ?"tanya Yoon Ae . "Janji awak akan ingat saya sampai bila-bila . Janji akan sayang , suka , cinta dekat saye sampai bila-bila,"kata Jungkook . "Saya Janji,"kata Yoon Ae . --- Adakah mereka masih inga...