Special Chapter

4.9K 335 23
                                    

Special Chapter ini panjang he he he .
———

Author's Pov :

Yoon Ae melangkah memasuki shopping mall di Bandar Seoul ini bersama suami tercintanya, Jeon Jungkook.

"Jagiya, awak seriuslah nak shopping ?" Soal Jungkook sambil memandang perut isterinya yang sudah memboyot. Kandungan Yoon Ae sudah mencecah 8 bulan pada bulan ini. Seram sejuk pula dia melihat perut isterinya itu. Besar sangat. Seperti belon yang akan pecah pada bila-bila masa.

Yoon Ae mencebik. "Eo. I'm serious . Saya nak shopping lah oppa. Asyik terperap dekat rumah macam kerang busuk je," balas Yoon Ae sambil menggosok perutnya yang sudah membesar .

Setelah berkahwin selama 7 tahun , mereka barulah dikurniakan anak . Anak sulung . Lama, bukan? Iyelah sebab kami berdua hendak belajar dan bermanja-manja dahulu baru mendapat anak.

Sekarang , Yoon Ae dan Jungkook sudah berumur 24 tahun .

Jungkook berkerja sebagai bussiness man , manakala Yoon Ae pula berkerja sebagai menjaga rumah.

"Tapi, oppa risau lah-"

Yoon Ae meletakkan jari telunjuknya di bibir comel Jungkook.

"Oppa, listen here. Yoon Ae takkan beranak dekat sini. Due Yoon Ae bulan depan lah oppa," ujar Yoon Ae kemudian dia menarik tangan Jungkook supaya masuk ke kedai pakaian bayi.

Yoon Ae membelek setiap pakaian bayi yang dijual disitu. Semua nya lawa. Dia mengambil satu baju yang untuk bayi lelaki.

"Oppa! Okay tak baju ni?" Soal Yoon Ae . Dia menunjukkan baju tersebut kepada Jungkook tetapi Jungkook tidak melayannya. Matanya lebih berminat menghadap skrin telefon .

"Oppa!" Panggil Yoon Ae . Tapi Jungkook masih tidak melayannya.

"Oppa!" Yoon Ae memanggil Jungkook sekali lagi .

"Hm?" Sahut Jungkook tapi matanya masih menatap skrin telefonnya.

"Tak ada apa-apa lah," jawab Yoon Ae dengan perlahan. Yoon Ae meletak baju comel tersebut ke tempat nya kembali. Kemudian dia melangkah perlahan keluar dari kedai itu. Meninggalkan Jungkook dibelakang.

Sungguh dia kecil hati dengan perangai Jungkook sebentar tadi.

"Yoon Ae!" Yoon Ae terdengar suara Jungkook memanggilnya. Yoon Ae pusing ke belakang.

"Bwo?"

"Kenapa tinggalkan oppa dekat belakang ?" Soal Jungkook sambil nafasnya tercungap-cungap.

"Hm, oppa Yoon Ae lapar . Jom makan," ajak Yoon Ae. Tukar topik.

"Okay," balas Jungkook.

Sampai sahaja di restoran, Yoon Ae dan Jungkook duduk di meja bernombor 11. Tiba-tiba seorang perempuan datang di hadapan meja .

"Jungkook-ssi?"

Yoon Ae memandang Jungkook. Kening kanannya terangkat ala-ala mafia.

"Ryu Hee -ssi?"

Yoon Ae memandang gadis bernama Ryu Hee itu pula.

"So, this is your wife?" Soal Ryu Hee.

"Nae. I'm Jungkook wife, Park Yoon Ae imnida." Yoon Ae memperkenalkan dirinya. Dalam sudut hatinya, sudah bernanah menyumpah Jungkook.

Dah tua, tapi ada hati nak pikat gadis lain! Huh, miang Jeon Jungkook.

"Oh, Kim Ryu Hee imnida" balas Gadis itu sambil tersenyum. Lawa. Yoon Ae hanya memberi senyuman palsu. Dia sudah memandang Jungkook dengan tajam .

The Promise | jjk Malay FanficWhere stories live. Discover now