İlk Bakışlar..

168 6 0
                                    

Müdür, elinde mikrofonla sıra sıra listede ki sınıf şubelerini ve öğrencilerin isimlerini okumaya başlamıştı.
Aşırı heyecanlanmıştım. 200-300 kişi içinde okunan isim ve sınıf şubelerine göre tek tek sınıflara çıkmaya başlanmıştı. O kadar kalabalığın içinde benimde adım söylenecekti zaten fazlasıyla heyecanlıydım adımın okunmasıyla bayılabilirdim belkide.
Yarım saat geçmesine rağmen hala bizim isimlerimiz söylenmemişti. Sanırım o kadar çok utanmış ve heyecanlanmışım ki sağ tarafımda sırada bekleyen kız bana bakıp kaşlarını tatlı bi ifadeyle çatarak tebessüm ediyordu.
Ömer'in ismi okunmuştu 5 dakika sonrada benim. Ayrı sınıflardaydık. O an bir hayli morelim bozulmuştu.
Adımın söylenmesiyle sınıfa çıktım. Boş bulduğum cam kenarında bir sıraya oturdum ve diğer gelenleri gözlemledim. Herkes birbirine çok uzaktı.

Öğretmenin gelmesiyle tanışma ortamı kurulmuştu yavaş yavaş. Tenefüs zili çaldığında bahçede Ömerle buluştuk. Sıradayken göz göze gelip heyecanlanmama gülen kızda bahçedeydi. Ömer'in alaycı bir uyarısıyla: ''Ergün, sıradaki kızın gözü sende söyleyeyim'' demesine
- ''Ya bırak dalga geçmeyi'' diye karşılık verdim.
Yaklaşık 30-35 metre ilerimizdeydi. Çaktırmadan gizlice baktım ve gerçekten de bana bakıyordu.
Minyon suratlı, sarışın bir kızdı.
Yalnızdı, anlaşılan henüz bir arkadaşı yoktu. Hoş okulun ilk günüydü zaten. Zil sesini duyunca sınıflara doğru hareketlendik. Ömer 1. katta 9-B ben bir üst katta 9-C deydim. Anlaşılan oda benimle aynı kattaydı.. 9-D
Okul bir hayli küçük ama sevimliydi. Gerek hocaların yaklaşımı, gerek insanların sıcak kanlılığı ilk günden beni mutlu etmişti.
İlk okul günüm sona ermişti. Okuldan Ömerle çıktık eve doğru gittik.
Yolda Ömer'in yine zevzeklikleriyle karşı karşıyaydım.
- İlk günden kızların dikkatini çekmeye başladın.
Dikkat çeken bir yapım yada özelliğim yoktu oysa. Aşırı zayıf ama uzun boyluydum. Kendimi beğendiğim söylenemezdi.
Eve gittiğimde kapıyı annem açtı.
-''Hoşgeldin oğlum'' diyerek öpüp sarıldık.
İçeri geçtim ve günümün nasıl geçtiğini sordu. Olan bitenleri anlattım.

Kızın bana bakıp gülümsemesi dışında tabi. Böyle konuları aileme söylemeye bir hayli çekinir utanır söyleyemezdim. Günümün güzel geçtiğini ve ilk günden yavaş yavaş okula alıştığımı söyledim. Alışmaktan başka çaremde yoktu aslında. 4 senemi burada geçirecektim. Acaba neler yaşayacağım, diye merakta etmiyor değildim tabi.




İntihardan önce ki son mektupHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin