Bab 24

503 27 0
                                    

D.O's POV

Joy nampak lain gila malam ni! Seolah-olah imej nerd dia terpadam dengan sentuhan make up dan fesyen yang digayakannya. Make up dia tak tebal. Tak macam budak nerd yang dia selalu tengok kat tv tu. Bila first time make up je mesti melebih-lebih. Nampak macam.. ah, apa yang dirasakan buruk.. ha, macam tulah.

Jaket kulit, dipadankan dengan short pants dan boots panjang ke lutut menampakkan sisi Joy yang elegan. Tapi, ada satu masalah je si Joy ni. Dia suka menunduk. Dan badan dia nampak macam dia membongkok.

"Hai, Joy," tegurku.

"Hai," dia membalas. Dia nampak kekok.

"Cantik kau hari ni. Nampak lain," pujiku ikhlas. Joy tersenyum malu. Hatiku jadi suka tengok dia senyum.

"Chanyeol mana?"

Argh! Macam mana aku boleh lupa? Joy Yeol punya. Mana boleh aku rebut gf kawan aku sendiri!
"Adalah tu kat mana-mana. Kau duduk situ dulu, biar aku carikan. Kau jangan ubah tempat pula," pesanku. Dia mengangguk-angguk sambil tersenyum.

Aku meneruskan usahaku mencari Chanyeol. Rasanya tadi aku tinggalkan dia dengan Xiumin tadi.

"Merepeklah kau. Mana ada aku cintakan dia," marah Chanyeol. Aku merapatkan diriku ke dinding yang memisahkan ruang kami bertiga.

"Baguslah kalau kau tak cintakan dia. Prove it tonight," kata Xiumin.

Ah, tipikal Xiumin. Dia pernah kena tipu dengan cinta. Sejak dari tu, dia terlalu melindungi kami dan dirinya daripada cinta. Alasannya kalau dah jatuh cinta, hilang kemachoan. Padahal kami semua tahu kenapa sikapnya sebegitu rupa.

"Yeollie, Joy dah sampai," aku memanggilnya. Perhatian mereka berdua teralih kepadaku.
"Okey," jawab Chanyeol. Mereka berdua meninggalkan tempat tersebut dan Xiumin sempat lagi menepuk-nepuk bahunya. Aku hanya perhati Xiumin.

"Kau tengok apa tu?" tefur Chanyeol.

"Kau cakap apa dengan Min tadi?" tanyaku.

"Tak ada apa-apalah. Joy mana?" tanya Chanyeol. Aku menunjukkan kepadanya tempat aku tinggalkan Joy tadi.

"Thanks, mate," ucap Chanyeol dan aku meninggalkan mereka berdua.

*****

"Guys, aku ada benda penting nak cakap ni," panggil Chanyeol dari corong mic. Semua perharian teralih kepadanya.

"Sebelum ni, korang sendiri tahu macam mana perangai aku, kan? Aku jahat, suka kenakan orang, permainkan korang.. Tapi, semua tu aku mula ubah bila aku kenal seseorang ni. Ketulusan dia mengubah cara pandanganku kepada seorang gadis. Dia tak kejar aku, jujur.. dan aku suka dengan caranya tu. Pada mulanya, aku kenal dia sebab aku nak kenakan dia tapi hatiku berubah bila aku tengok how she deal with the obstacles. Sejak dari tu, aku rasa macam nak je lindungi dia. Mulanya, sebagai kawan. Tapi sekarang, aku sedar aku dah anggap dia lebih dari tu." Chanyeol berjeda. Ucapan dia kedengaran ikhlas.

"Park Soo Young, sudi tak kau jadi gf aku?"

Chanyeol lamar Joy? Betul ke apa yang berlaku depan mata aku ni? Aku mengalihkan pandanganku ke arah Joy. Matanya berair. Nampak macam dia tersentuh. Tapi.. apa maksud Xiumin tadi? Kalau aku masuk campur sekarang, samalah macam aku conteng arang kat muka Chanyeol. Tapi, kalau betullah firasat aku..

Joy mengangguk.

Joy angguk? Tapi..

Belum sempat aku cakap apa-apa, ketawa Yeol meledak. Semua orang memandang pelik ke arahnya kecuali EXOs yang turut ketawa.

Nerd Vs ...Where stories live. Discover now