Bab 13

443 28 1
                                    

Someone's POV
Hihi. Macam tak percaya je Chanyeol ajak aku jadi kawan dia. Bestnya pula tu, aku kawan dengan semua EXO. Mungkin budak-budak sekolah tu dah boleh terima aku kut. Yoo Jung cakap those who hate you most is the one who are jealous with you. So, Eunjung mungkin jealous dengan aku kot sebab akukan budak baru? Berkawan dengan budak popular. Jadi, mestilah ada yang tak puas hati dengan aku. Tak apa! Perlahan-lahan aku akan ambil hati diorang. Aku nak jadi angel. Jadi, aku kena positif dengan semua orang. Yoo Jung-i, hidup Soo Young is getting better..
Aku menutup diari itu. Joy terlalu naif. Kalaulah..

*****

Yoo Jung's POV

"Uncle, uncle boleh tolong saya, tak?" pinta Yoo Jung.

"Boleh. Yoo Jung nak apa?" tanya Uncle Moon.

"Uncle tolong pergi satu rumah ni, nanti saya mesej.. oh! Uncle jangan pergi, suruh orang lain. Uncle suruh orang lain pergi kat rumah yang saya akan bagi alamatnya, masuk dalam rumah tu, lepas tu carikan bukubyang seakan-akan macam.. kejap, saya pergi ambil." Aduh, aku ni! Apasallah serabut sangat hari ni?

Aku berlari masuk ke dalam rumah dan mengeluarkan diari Soo Young.

"Uncle suruh orang tu cari buku yang seakan-akan macam ni, lepas tu, uncle bawakan kat saya," pesanku.

"Password rumah tu?" tanya Uncle Moon. Aku menampar dahiku. Deh tambi, macam mana boleh lupa ni?!

"Nanti saya mesej," jawabku. Uncle cuma mengangguk dan meninggalkan aku di rumah. Aku perlu tahu apa maksud V tadi.

"Soo Younggie, maafkan aku sebab pernah terlintas dalam fikiranku untuk berhenti," kataku sambil mengusap gambar ceria Soo Young.

Telefon pintarku berbunyi, menandakan ada mesej masuk.

Kau balik dengan siapa tadi?
D.O

Oh, D.O.. Jariku menari-naro di skrin sentuh pula.

Dengan Uncle Moon. Kenapa?
Kemudian, aku tekan butang send. Tak sampai seminit, smart phoneku berbunyi lagi.

Tak ada apalah. Ingatkan kau balik sorang-sorang. Eunjikan tak ada hari ni.. Ingat tau, mulai sekarang, jangan jalan sorang-sorang. Kau dah jadi salah satu member kami. Aku tak nak jadi apa-apa yang buruk kat kau.

Wo, without hesitation! Nice play, D.O. Aku membalas.

Okey, saya takkan bersendirian lagi.
Kemudian aku tekan send lalu membaling telefon tersebut ke atas katil. Aku membaringkan tubuhku di katil empuk itu.

*****

"Hari ni kita nak buat tarian waltz. Dan untuk pengetahuan semua, sem ni ada pertandingan tarian waltz kat Busan jadi aku akan pilih yang terbaik untuk pergi sana. Korang pilihlah partner masing-masing. Aku tak nak masuk canpur," Kevin bagi briefing. Ramai je yang nak jadi partner D.O dengan Chanyeol. Aku terpinga-pinga kat situ. Nak partner dengan siapa ni?

"Yoo Junggie, jadi partner aku," lamar Chanyeol. Mataku membulat.

"Daega?" soalku sambil meluruskan jari ke dada. Chanyeol tersenyum dan mengangguk. Aku blur tapi tak lama sebab Chanyeol tarik aku terus. Yang lain semua terkejut dan tak kurang mengata. D.Oku lihat selamba badak dia je tarik Eunji. Terkejut budak tu jadinya.

"Yang lain cepat sikit. Masa kita tak panjang ni," ujar Kevin.

"Er, Chanyeol ssi, saya rasa awak dah tersilap pilih. Saya mana pandai menari," kataku. Chanyeol tersenyum.

Nerd Vs ...Where stories live. Discover now