"Itulah yang jadi, Yeol. Sampai sekarang aku tak tahu macam mana aku sentuh dia. Mian," ucapnya betul-betul menyesal.
"Aku tak berani nak berterus-terang dengan kau sebab aku nampak betapa kecewanya kau masa dapat tahu rumours Joy mengandung. Actually, memang Joy ada jumpa aku dulu sebab dia tak tahu nak buat macam mana lagi. Aku cadangkan dia gugurkan je baby tu. Dia setuju sebab asalkan kau pandang dia, dia sanggup buat apa-apa je. Memang kami dah bersiap untuk keluar dari Seoul tapi tak tahu macam mana ada orang jumpa pregnancy test tu dekat toilet. Dengan tanda-tanda Joy asyik muntah je, sebab tu semua syak dia."
"Dan kau tahu, kan yang Joy tak pandai menipu. Bila kau sendiri yang tanya dia, dia terus mengaku," sambungku lagi.
*****
"Dasar jalang!" Chanyeol menampar Joy. Terkejut aku tengok. Yeol tak pernah semarah dan sekecewa ni.
"Chanyeollie," Joy menarik lengannya. Air mata, jangan dipertikaikan lagilah. Begitu murah mengalir saat ni.
"Jangan sentuh akulah!" Chanyeol menepis tangannya. Joy jatuh terduduk. Selepas aku yakin Yeol dah tak ada, aku merapati Joy.
"Joy-ah," aku memegang bahunya.
"Dah terlambat, D.O. Semuanya dah terlambat. Terima kasih sebab awak berusaha. Maaf sebab menyusahkan awak." Joy bangun.
"Joy," panggilku. Joy memelukku sebelum dia pergi.
*****
Yoo Jung's POV"Tulah kali terakhir aku nampak dia. Itulah hari terakhir dia hidup. Aku minta maaf, Yeol."
"Dan sebab tu jugalah aku serahkan Yoo Jung dekat kau. Masa kau cakap kau jatuh hati dekat Yoo Jung lepas game kita tu, aku tak mampu cakap apa-apa sebab tu mungkin balasan aku rampas hak kau dulu." D.O mengusap air matanya. Kemudian, dia senyum.
"Yoo Junga, mianhae. Saranghae," ucapnya lalu mendepakan tangan. Kemudian, dia memberatkan badannya ke belakang.
"D.O-yah!!" jeritku dan kaki aku terus melembik dekat situ. Chanyeol cepat-cepat menerpa ke depan lalu menarik kaki D.O.
"Yoo Junga, help me," panggil Chanyeol.
Baru je aku nak menerpa ke depan, tujuh figura merempuh pintu ke bumbung.
"D.O-yah," jerit Beakhyun dan mreka pun menerpa ke arah Chanyeol dan D.O. Aku terpaku di tempat aku berdiri sambil melutut.
Aku nampak mereka bergelut. D.O nampaknya melawan.
"CHEN, TARIK BADAN DIA!" jerit Suho.
"SUHO, TOLONG RANGKUL LEHER DIA!" jerit Chen pula. Usaha punya usaha, last sekali diorang berjaya menarik D.O dan mengheretnya ke tempat lebih selamat.
"Paboya," Chanyeol menumbuk D.O.
"Come to your sense!" marah Chanyeol lagi dan terus menumbuknya.
"Yeollie, sudah," Suho meleraikan mereka.
"Besar manapun salah kau, aku tak boleh bencikan kau, kau tahu tak? Aku berharap sangat aku boleh bunuh kau tapi semakin aku fikirkan macam tu, semakin aku rasa nak lindungi kau daripada kau bertindak bodoh macam Joy! Kau tahu tak?! Aku sayang kau! Kau kawan aku! Aku nak benci kau pun sekejap je! Kau jangan buat macam tadi boleh tak?!" ucap Chanyeol dalam nada marah bercampur nangis.
"Mian, Yoo Jung. Aku tak boleh bencikan D.O walaupun salah dia sangat besar. Aku sayang dia sebab kami dah lama berkawan. Mian, aku tak boleh bunuh dia even dia dah buat Joy macam tu," ucap Chanyeol lalu meninggalkan kami.
YOU ARE READING
Nerd Vs ...
RandomKim Yoo Jung, sepupu kepada Park Soo Young, a.k.a Joy kembali ke Korea untuk menuntut bela atas kematian sepupunya itu. Laporan autopsi mengesahkan Joy hamil. Disebabkan itulah Yoo Jung berjanji untuk mencari keparat yang merosakkan Soo Young. Dia b...