Bab 20

513 31 0
                                    

"Bangun," arah seorang lelaki. Aku yang tengah kutip balik makanan yang jatuh sebab tumpah tu meneruskan kerjaku.

"Haish," lelaki itu mendengus dan menarik tanganku. Kuat gila rentapan dia. Aku hanya menurut langkah kakinya. Kafetaria ditinggalkan dan suasana menjadi riuh semula. Sebelum aku sempat menutup pintu kafe, aku terdengar seseorang menjerit.

"Yah, bitch! EXO kau nak, Jimin pun kau pulun." So, mamat ni Jimin? Ya, aku pernah tengok dia lepak dengan V and the gang.

Jimin membawaku ke bumbung.

"Apa yang kau buat tadi? Michigeoya?" soalnya. Aku terdiam. Dia mendail nombor seseorang.

"Yeol, betullah macam yang kau jangka. Budak Eunjung sadung kaki dia dalam kafe tadi. Nak dijadikan cerita, semua orang berpakat dengan Eunjunglah kut. Tahu sangat korang tak ada kat sini," cerita Jimin. Aku hanya membatu di sebelahnya.

"Ni, Yeol nak cakap dengan kau," Jimin menghulurkan telefon bimbitnya kepadaku. Aku menyambut.

"Kau okey tak?" tanya Chanyeol di hujung talian. Aku hanya mengehem saja.

"Mulai sekarang, kau stay sebelah Jimin. Jangan berjalan sensorang," pesannya lagi.

"Okey," aku jawab acuh tak acuh. Sebenarnya, aku tunggu D.O yang call aku. Peliklah aku ni! Sepatutnya, bila Yeol rapat dengan aku, aku kenalah happy sebab plan aku mengikut seperti yang dirancang. Tapi, aku rasa kosonglah tanpa D.O yang suka bertempek dekat aku.

"Are you sure you're okay?" tanya Yeol, seolah-olah dapat mengesan aku yang menjawab nak, tak nak je ni.

"Er.. okey," jawabku. "Saya okey," aku ulang sekali lagi.

"Herm, yalah. Ni, turn kami dah nak sampai, apa-apa nanti, call aku balik," pesannya. "Ha, sebelum tu. Macam biasa, ek. Kalau ada homework sepanjang aku tak masuk kelas ni, kau tolong buatkan, eh," sambungnya lagi.

"Okey," jawabku pendek. Telefon Jimin aku serahkan kepada tuannya.

"Kau betul-betul okey ke?" tanyanya. Aku hanya mengangguk.

"Maybe sebab dah lama tak kena, bila terkena balik, saya terkejut," jawabku perlahan.

Tiba-tiba Jin, Jungkook, V, J-hope dan Suga datang menghampiri kami. Diorang ni satu geng. Aku kenal pun sebab masa Chanyeol marah aku sekali hari tu sampai tak nak cakap dengan aku, Jin ambil aku dari EXO dan tenangkan aku bersama dengan kawan-kawan dia. Lagipun, aku selalu nampak manusia-manusia ni selalu lepak dengan V. Yang aku tahu, macam EXO juga, diorang ni walaupun satu geng tapi kelas asing-asing. Diorang pernah dapat kelas sekali enam-enam oramg ni tapi disebabkan EXO tak puas hati sebab ke-12-12 diorang dulu tak boleh sekelas, enam sahabat ni pun tak boleh duduk sekelas. Nasib baiklah enam-enam orang ni berfikiran matang, tak adalah nak hangin dengan enam serangkai ni.

"Nah, aku tahu korang tak makan lagi," Jin menghulurkan roti kepadaku.

"Budak ni kalau orang tak paksa mana dia nak ambil, Jin," V merampas roti dari tangan Jin dan menarik tanganku lalu meletakkan sebungkus roti ke atas tanganku.

"Kau ni.. macam budak kecil pula orang nak kena jaga," Suga cakap lepas. Take note yang budak-budak sekolah ni memang suka cakap lepas.

"Haish, Suga," Jin menegurnya.

"Betullah cakap aku," gerutunya.

"Apa maksud awak?" tanyaku.

"Yeol pesan dekat kami suruh jaga kau sementara diorang pergi lawan bola. Sebab dia tahu mesti ada orang ambil kesempatan punya masa diorang tak ada ni," cerita Jin. Jin dah berbaik dengan Yeollah kiranya ni?

Nerd Vs ...Where stories live. Discover now