Suho's POV
Aku tunggu je budak ni bangun. Berlakon innocent, ya? Now kita tengok sampai ke mana lakonan kau.
Tunggu punya tunggu last sekali dia bangun. Bengong lagi kut sebab aku tengok dia macam nak loading dulu. Aku saja je tak nak call group aku. Aku akan rakam dan buka ni semua dekat sekolah. Berani kau mess up dengan EXO.
"Suho ssi," panggilnya.
"Scarlett Kim, model Syarikat Fashy Neon. Ketinggian 160 cm. Nama Korea, Kim.Yoo.Jung," aku menghabiskan bacaan simple profilenya. Rasa macam malas pula nak tengok drama sebabaknya
"Jadibkau dah tahu, lah?" soalnya. Hilang habis kesopanannya dan nerd. Yoo Jung depan aku sekarang ni.. penuh dengan kesombongan. My type..
"Apa motif kau masuk sekolah kami?" soalku.
"Sekolah kami?" Dia gelak sinis. "For your information, it has been you FORMER SCHOOL," dia tekan sikit dekat bahagian former school. Amboi kau!
"So what? EXO ada dekat sana. Apa kau nak sebenarnya? Dari turun flight sampai sekarang kenapa kau berlakon jadi orang lain?" soalku. Emosi aku terganggu. Budak ni is trying my patience!
"Looks like kau tak siasat lagi sepenuhnya siapa aku," perlinya.
"Kalau ni pasal modelling, sorry, aku dengan kawan-kawan aku, tak berminat," kataku. Sebelum ni, berlambak-lambak syarikat modelling nak ambil kami jadi model. Masalahnya kami semua nak jadi penyanyi.. bukannya nak jadi model.
"What?" soalnya kuat. "Are you that stupid?" makinya. Dear, budak ni makinaku, dear! "Just who on this earth sanggup kejar korang, ambil macam-macam risiko just sebab nak korang jadi model? Urgh!" dengusnya. Ini dah dikira menghina!
"Siapa je yang siasat pasal aku?" soalnya.
"Taemin. Kau mungkin lupa dia tinggal di Amerika. Dia terbawa majalah dari sana," kataku.
"Jadi banyak tu jelah kau tahu pasal aku?" soalnya. Entah kenapa aku mengangguk bodoh. Dia senyum sinis.
"Kalau macam tu, I have a task for you," katanya. Aku terbangun dari kedudukanku yang macho tadi.
"Kau siapa nak menyuruh aku?" bisikku sinis.
"Dan kau siapa nak suruh aku jawab semua soalan kau? Tak semua perlu tunduk kepada EXO dan tak semua perlu patuh dengan permintaan EXO," dia menolak bahuku. Ikatannya terlepas?! Aku menahan bahunya tapi dengan mudah je dia jatuhkan aku.
"Know your limits, Suho sebelum kau nak jatuhkan aku. My strength is my revenge so tak ada apa-apa yang akan jatuhkan semangat aku. Not even you threat," ucapnya sebelum tampar pipi aku lembut. Dia kemudian, blah dari tempat tu.
Revenge? Apa maksud dia? Perlu ke aku bagitahu EXO pasal ni?
"Ah, kalau kau bagitahu EXO pun, I don't have any problem with that. Cumanya, kau membuktikan yang kau is a looser. Benda mudah pun tak boleh nak buat sendiri," perlinya. Sakitnya hati aku! Alih-alih aku terkena balik!
*****
Yoo Jung's POV
"Yoo Junga, kau nak pergi mana?" soal Chanyeol.
"Saya nak pergi library. Awak pergilah makan," kataku.
"Kau okey tak? Muka nampak pucat je," tegurnya. Aku membuat thumbs up. Aku tak ada mood hari ni.
Aku berjalan bersendirian ke perpustakaan di tingkat bawah kelas. Macam mana Suho boleh tahu rahsia aku? Yang Taemin pun, dah kenapa teringin sangat baca majalah fesyen? Nak jadi fashion designer ke apa?
YOU ARE READING
Nerd Vs ...
RandomKim Yoo Jung, sepupu kepada Park Soo Young, a.k.a Joy kembali ke Korea untuk menuntut bela atas kematian sepupunya itu. Laporan autopsi mengesahkan Joy hamil. Disebabkan itulah Yoo Jung berjanji untuk mencari keparat yang merosakkan Soo Young. Dia b...