1; Pelajar baru

788 40 3
                                    


Haerdyun High school adalah salah satu sekolah swasta yg terkenal di korea. Sekolah ini mempunyai banyak kelas. Tetapi ada satu kelas istimewa yg pelajar-pelajarnya perlu tinggal di asrama. iaitu kelas 5Dyen. kenapa? kerana pelajar di sekolah itu membayar yuran yg tinggi pada setiap bulan. Kelas 5Dyen juga mempunyai bilangan murid yg sedikit setelah sekian lamanya.

[NO ONE'S POV]

"Jadi awak semua lah pelajar baru yg akan masuk ke kelas 5Dyen ya?" Tanya cikgu Haha selaku guru kelas 5Dyen kepada pelajar baru yg akan memasuki kelasnya.

"Naee, Anneyong" Kata ke 12pelajar baru kepada cikgu Haha sambil membongkokkan badan tanda hormat. sopan betul.

"Baiklah. saya guru kelas awak semua. Panggil saya cikgu Haha. Mari ikut saya ke kelas baru awak semua. Sebelum tu, beg-beg awak ni semua letak di pejabat. Letaklah dekat tepi-tepi sikit supaya tak ganggu orang lain untuk berjalan ya" kata panjang lebar cikgu Haha kepada pelajar barunya yg hensem-hensem.

Mereka terus meletakkan beg-beg mereka seperti yg disuruhi oleh cikgu Haha dan terus pergi mengikut cikgu Haha dari belakang untuk menuju ke kelas mereka.

Didalam kelas 5Dyen ..

"Baiklah.. duduk semua" Kata cikgu Haha selepas pelajar-pelajarnya memberi tunduk hormat.

"Kelass, Harini ada dua berita gembira" Kata cikgu Haha sambil bertepuk tangan.

Kedengaran suara kelas jadi riuh rendah sebentar.
"Baiklah, yang pertama. Kita ada beberapa murid baru harini, silakan masuk" Kata cikgu Haha. sambil memandang ke arah 12 pelajar barunya.

"Annyeonghaseyo, sila beri tunjuk ajar" Kata mereka serentak. Pelajar baru itu terkejut apabila melihat ada 6orang sahaja pelajar di kelas itu.

"Boyaa? knp ada 6orang je?" Tanya Luhan dengan nada yang pelik.

"Dah takde sape nk msuk sini, nk buat cane" Jawab Bomi atas persoalan Luhan tadi.

"Okay awak semua boleh duduk" Arah cikgu Haha.
"Cikgu! berita gembira yg kedua apa" Tanya Chorong kepada guru kelasnya.

"Ohh, nasib baik saya tak lupa, berita yg kedua nya. Harini awak ada satu subjek sahaja sebelum rehat. Dan selepas rehat hanya 2subjek kerana guru mesyuarat" Blas cikgu Haha. Lalu pelajar dalam kelas itu semua menjerit keriangan kecuali seorang pelajar yg hanya memandang luar tingkap.

[Sehun POV]

"Annyeong, Sehun imnida" Sapa aku kepada perempuan ini. Cantik tapi pendiam. Dari tadi dia tak bersuara berbanding dengan rakan-rakannya.

"Awak?" Sapa aku lagi apabila melihat perempuan ini yg tiada respon dari aku.
"Oh Hayoung imnida" jawab perempuan ini ringkas tanpa memandang ke arah wajah kacakku.

-Skip-

"Saya suho imnida, Ni lay, ni Tao, itu Luhan, Ini Xiumin, Ini pula D.O, yg sana tu Kris sebelah dia Kai, Ha, yg tepi tu Chen Itu pula chanyeol dan sebelah dia baekhyun" Kata suho selaku wakil kumpulan itu memperkenalkan diri.

"Wahh, hensemnya dia.." Kata Bomi dan menunjuk ke arah Baekhyun. Baekhyun yg perasan hanya tersenyum ke arah Bomi sambil mengenyitkan mata.

"Hahaha, jangan puji sangat.. Hehe. sorang lagi tu ha, yg duduk sebelah kawan awak kat tepi tingkap tu. Namanya Sehun" Kata Suho lalu menunding jari ke arah Sehun.

"Group kami bernama Exo" sambung Suho lagi.

"Kami pun nak kenalkan diri juga. Saya bomi imnida. Itu chorong. yang sebelah saya ni Naeun, sana Eunji, Itu pula Namjoo dan yg di sebelah Sehun tu Hayoung. Group Kami bernama Apink" Kata Bomi panjang lebar sambil tergedik-gedik sedikit.

"Bomi, stop it" Kata Naeun sambil menjeling Bomi. Lalu Bomi terus duduk. mengalah.

-Skip-

Kringggggg..

Loceng berbunyi menandakan rehat selepas belajar pada satu subjek Sahaja.
Pelajar 5Dyen mempunyai kantin yg khas untuk mereka sahaja. Yelah pelajar berbayar kan.

Di Asrama..

"Daebakk ah, bilik sorang satu kot" Kata Xiumin kepada D.O dan Lay. Diaorang ni, gila-gila sikit.

"Tapi kenapa ada dua kunci? Nak kata spare takleh jugak sebab tak sama bentuk" Kata xiumin lagi.
"Haah kan" balas Lay dan D.O serentak.

"Jom ah, try masuk bilik aku dulu" Sapa baekhyun yg baru datang dari arah belakang. Mereka hanya mengangguk jan kepala tanda setuju.

Di bilik Baekhyun..

[Baekhyun POV)

Besar gila bilik ni, tak rugi aku bayar memahal.

"Ehh, pintu apa ni?" Aku terdengar suara Lay dibelakang ku separuh menjerit.
"Cuba kau try kunci yg satu lagi tu" kata Lay kepada aku. Aku pun bukak lah. Boleh bukak rupanya.

"Yahh bilik siapa ni.. Lawanyaa.. warna Pink" Kata aku sambil tertawa. Tiba-tiba ada sepasang susuk tubuh baru sahaja keluar dari bilik mandi dengan hanya memakai tuala sampai ke atas dada. Dan membalut kepala dengan tuala. Woahh, seksinya.

"Yahhh, burago!" jerit perempuan itu sambil menutup dadanya mengunakan bantal yg berada di atas katilnya kerana terkejut.

"Mianhe, mianhe. Bomi rupanya. Kenapa ada pintu dekat sini?" Tanya Lay kehairanan.
"Memang semua bilik ada lahh!" Jerit Bomi yg tadinya baru sahaja memasuki bilik air.

"Awak kunci balik pintu ni!.. ish" Kata Bomi dari dalam bilik air. Aku terus menutup pintu itu. Comel jugak Bomi ni.

Beruntung aku dapat duduk bersebelahan bilik dia. Hahaha. boleh lah aku mendajal dia. Dia ni cuma gedik je lebih sedikit.

"Aku masuk bilik dulu lah ye.. Aku nak tengok jugak seblah bilik aku. Mana tahu ada bidadari macam org sebelah bilik kau ni ke" Kata Lay sambil ketawa.

"Aku punn, kajja!" Kata D.O kepada Lay lalu melambai aku. Taksabar nak kenakan bomi nanti. Hahahaha

&&

Saranghae wolfgirlWhere stories live. Discover now