11; keputusan Kai

247 21 0
                                    

"Kajja" Kata Hayoung sambil menarik tangan Sehun yang baru shaja keluar dari biliknya.

Harini merupakan hari sabtu, jadi Sehun berniat untuk pergi ke gym. tapi bila Hayoung sudah menarik tangannya sebegini, punah hasratnya.

"Yahhh, boya?" Jerit Sehun. dia takboleh buat apa-apa. tangannya sudah ditarik oleh seekor serigala. Walaupun Sehun lelaki, tapi dia tetap tidak boleh melawan serigala.

Hayoung sudah lama menunggu di depan bilik Sehun. Hayoung ingin selesaikan semuanya harini. Dia nak bersikap jujur. Dia tidak mahu menyimpan apa-apa pun. Kecuali tentang Kai.

Bagi dia, biarlah Sehun tahu sendiri siapa itu Kai. Dia tidak mahu memperbesarkan kisahnya dengan Kai.

Hayoung membawa Sehun ke tepi sungai yang berada di dalam hutan. kemudian, dia terus menangis.

"kenapa ni?" Tanya Sehun yang melihat keadaan Hayoung sebegitu.

Tanpa menjawab pertanyaan Sehun, Hayoung terus memeluk Sehun sambil menangis.

"oppa..Hayoung letih dengan semua ni. shh shh.. oppaa" keluh Hayoung.

"Oppa.. mianhae. Hayoung takboleh bercinta dengan manusia.." Keluh Hayoung lagi.

"Siapa kata?" balas Sehun, sambil menguatkan pelukan diantara mereka.

"Ahjussi" jawab Hayoung, lalu melepaskan pelukan yg sudah lama itu. kini, mereka duduk berdepanan diatas sebatang kayu.

"nuguya? nak oppa jumpa dia?" blas Sehun sambil memegang lembut pipi Hayoung menggunakan kedua-dua belah tangannya.

"Woah, beraninya kau nak jumpa aku ya?" kedengaran suara seekor serigala tua yang petah bercakap.

Hayoung dan Sehun terus bangun kerana terkejut.

"AHJUSSI!" Jerit Hayoung.

"Kenapa ahjussi takbagi saya dan hayoung bersama? kenapa?" kata Sehun dengan berani. Hayoung pula dari tadi, memaksa Sehun untuk jangan melawan.

"Sebab kau bukan serigala" jawab ahjussi.

"Tapi saya cintakan Hayoung" Balas Sehun lagi.

"Berani kau!!!!" jerit serigala tua itu. Lalu, dia terus mencakar badan Sehun. Sehun menjerit kesakitan.

"Ahjussi! cukup. Hayoung juga cintakan dia. Hayoung tak cintakan cucu ahjussi, Tidakkk!" Jerit Hayoung setelah apa yang ahjussi telah lakukan. dia sememangnya tidak tahan dengan perangai ahjussi yang pentingkan diri sendiri.

serigala tua(ahjussi) hanya diam dan terus beredar dari situ.

Hayoung memimpin Sehun kebiliknya sambil membebel.

DI BILIK SEHUNN...

"Oppa, mianhe.." Keluh Hayoung. Bagi dia, ini semua salahnya kerana membawa Sehun ke hutan.

[Hayoung POV]

Aku nak buat apa sekarang ni? nak buka baju dia? omg. i cant

"Arghhhhh, sakitnyaa" jerit Sehun. Teruk juga dia kena cakar.

Aku terus buka baju Sehun yang berwarna biru itu. putihnyaaa. abs dia.. perhhh

"Jangan tergugat" kata Sehun 'smirk'. Aku terus menekan luka dia badan Sehun.

"ARGHHHHH, HAYOUNGGG!" Jerit Sehun tanda sakit. tulah gedik sangat. hahaha.

"Lain kali duduk diam-diam. tulah gedik sangat melawan ahjussi. ingat dia tu kucing ke? dia ketua serigalaaa, kuat pulak tu" kata aku geram.

Memang dari tadi aku banyak membebel dengan lelaki ni, sebab dia gedik sangatt. eish. geram aku.

" oppaa, hayoung dah selesai ubatkan oppa ni. oppa tidur lah ye." kata aku sambil memicit hidung mancungnya.

Aku tak sanggup nak tengok abs dia, sixpack dia. perhhh. terabur iman aku. wehh, tak kuattt. cair gunung everest. adushh

jantung aku pulak, dari tadi dupdap dupdap dengan laju. aku dah tak tahan.

selepas sahaja aku membasuh bekas-bekas cecair luka serta darah-darah luka sehun. aku terus melepaskan punggung diatas sofa bilik sehun.

Letih sangat. aku pun tertidur.

                                           ❤

[Kai POV]

"Ahjussi!!" jerit aku selepas Hayoung dan Sehun baru keluar dari hutan.

Sebenarnya, dari bilik Sehun hingga ke hutan aku mengikuti mereka. aku lihat segalanya. Aku jugak melihat ahjussi datang dan mencakar badan Sehun. Aku juga melihat Hayoung memeluk Sehun. Aku lihat segalanya.

SEDIH
KECEWA
SAKIT HATI

SEMUANYALAHHHH!! Tapi aku takboleh buat apa-apa. Aku sayangkan Hayoung, jadi aku nak dia bahagia. Sehun juga sahabat aku, jadi aku nak dia bahagia dengan Hayoung.

Aku perlu jumpa ahjussi.

                                               ❤❤

"Ya, kenapa wahai cucu ku?" balas ahjussi.

"Jangan sakiti mereka lagi. cukup!" jerit Kai. Dia mahukan kawannya hidup bahagia. itu shaja.

"tapi kenapa? kamu kan sayangkann..."

"tidak, kai tak cinta dia, tidak" potong kai.

"jadi, kai nak atok buat apa?" balas ahjussi.

"jangan pisahkan mereka. satukan mereka" jawab kai. sememangnya itulah yang dia mahu.

"kamu yakin? dulu kamu yang suka kan dia. kebetulan tanda lahir kamu berdua sama, itu bermaksud jodoh kalian kuat. takkanlah disebabkan manusia itu kamu buat keputusan begini? jangan menyesal Kim jong in!!" balas Ahjussi untuk mendapat kepastian.

Kai terdiam.

"kai yakin atok. Kai sangat yakin dengan keputusan ini. memang dulu kai sayang kan Hayoung. sebab Kai tahu dia takde perasaan dekat sesiapa pun. tapi sekarang dia dah suka seseorang. jadi kai taknak jadi perosak kebahagiaan dia" jawab kai sambil menundukkan kepala.

"Kai nak jadi manusia biasa tok.. Kai sukakan seorang manusia. Dia merupakan kawan Hayoung. Kai sudah terpikat dengan dia. Boleh tak atok tukarkan kai kepada manusia? Kai taknak menjdi serigala lagi tok". Sambung Kai lagi.

Ya, dia memang sudah pun jatuh cinta dengan salah seorang dari ahli Apink. Kai juga mahu menjadi manusia biasa. Dia mahu darahnya diganti dengan darah Sehun. Dia mahu sehun hidup bahagia bersama Hayoung.

                                        ❤❤❤

"Sehun-ah" panggil Luhan sambil membuka pintu bilik Sehun yang tidak berkunci.

terlopong  Luhan apabila melihat Sehun yang tidak berpakaian dan adanya Hayoung di sofa milik Sehun.

Sehun dan Hayoung masing-masing terjaga.

"Sehun? dan Hayoung? omg" jerit luhan sebelum pengsan. yaaa dia pengsann.

KEDEBUK(bunyi Luhan pengsan)

"oppa, macam mana ni?" jerit Hayoung.

Sehun pula hnya menggelengkan kepala. baginya, Luhan amat kelakar. suka fikir bukan-bukan. lepastu pengsan pulak tu.

Sehun memikir dua tiga kali juga sama ada yang pengsan didepannya itu, kawannya atau bukan. hahahahahaha.

&&
KEKURANGAN IDEA SANGATTT..

wait for bab 12❤ jangan lupa vote. if ada kurang apa-apa ke, comment ya. nanti tqah cuba      perbaiki. bye

Keep readingg&& kipidappppp👍

Saranghae wolfgirlWhere stories live. Discover now