16; benarkan

224 20 0
                                    

"Annyeongg" terjah Sehun ketika Hayoung sedang memakai kasut didepan biliknya. Dia baru keluar dari bilik.

"Hm" balas Hayoung sangat ringkas sambil menunjukkn senyum setawar-tawarnya kepada Sehun.

"Kajja" tarik Sehun. Hayoung hanya mengkut sahaja. malas mahu membantah.

DI LUAR KELAS.

Sehun menoleh ketepi untuk memandang muka masam Hayoung. badmood je.

Dia meletakkan ibu jari dan jari kelingking nya dimulut Hayoung[?] untuk memaksanya senyum.

"Jangan masam, rezeki takmasuk" kata Sehun sambil menatap sedalam-dalamnya mata Hayoung. Hayoung terdiam, kaku.

"Haihhh, dalam sekolah pun nak menggedik ke?" bising Chanyeol daru dalam kelas sambil diikuti gelak tawa kyungsoo dan chen.

Hayoung terus masuk ke kelas. meninggalkan Sehun diluar kelas. Dia tidak mahu tenggelam dengan tatapan mata Sehun. sangat menggoda dirinya pada pagi itu.

CIKGU HAHA MEMASUKI KELAS..

"Sebelum memulakan kelas, saya nak bagi kertas. Kertas ini menunjukkan tarikh cuti kamu semua. Jangan cuti lebih sangat pula. satu lagi, kamu boleh keluar dari asrama kerana cuti ni lama ya. seminggu. dalam kalendar pun dah tanda kan? okay. Suho bagi kertas ni dekat semua orang" ucap Cikgu Haha dengan panjang lebar sambil menyerahkan kertas kepada Suho selaku ketua kelas.

"Yeahhhhh" kedengaran suara pelajar kelas 5Dyen menjerit keriangann. siapa tak gembira kan? holiday, cuti. wuhuu

"Jadi sempena yeayyy kamu tu cikgu nak bagi homework" kata cikgu Haha lagi.

Kedengaran ada yang mengeluh. mereka tahu yang cikgu Haha selalu bagi kerja banyak.

"Takpayah mengeluh. buka muka surat 78 dan buat soalan ........" arah cikgu Haha kepada pelajar kelas 5Dyen.

SEMASA WAKTU REHAT..

"Besok dah mula cuti guys.. so howw?" tanya Bomi kepada semua pelajar 5Dyen di kantin khas milik mereka.

"Kite pegi hari ahad nak? besok kita keluar beli barang apa yg patut" jawab Chen. dia bersungguh-sungguh menyatakan hasratnya itu.

"Aku dah beli, korang pergi jelah. aku dduk bilik" Hayoung menyampuk. Dia berkata begitu sambil tidak memandang sesiapa. hanya memandang makanannya sahaja.

"Aku pun" sampuk Sehun pula sambil memandang rakan-rakannya.

"Jangan buat projek. Semua orang pergi ni" balas Kris.

"Dorang dah banyak kali buat projek agaknya" sakat Luhan diikuti gelak tawa Chanyeol dan kyungsoo. Mereka sering menyakat Hayoung dan Sehun. ssibuk

[Hayoung POV]

"Dorang dah banyak kali buat projek agaknya" Sakat Luhan.Dia suka sangat sakat aku. menyampah.

Aku terus bangun dan pergi dari kantin itu. Kedengaran suara Sehun dan yg lain memanggil nama aku.

Kata-kata Luhan makin membuat emosi aku taktentu. Aku dahlah masih teringat kejadian semalam.

Sehun. sampai hati dia, dia pergi ke Jessica dan menarik tangan Jessica ke tempat lain. Apa dorang buat. hm, aku pun taktahu. tu yang aku geram sampai sekarang tu.

Aku terus menuju ke kelas. Dalam perjalanan, aku ternampak seorang lelaki. Junior aku tu. Dia sedang buli lelaki lain. teruk juga ni. Nak tolong ke?

Aku ni senior, jadi kalau aku tolong. Mesti lelaki tu minta maaf punya. Kelas 5Dyen adalah senior yg paling tua dalam sekolah. haha, tua?

"Apahal ni?" sapa aku.

Saranghae wolfgirlWhere stories live. Discover now