[Hayoung POV]
Awalnya aku bangun. omel aku sendri. baru pukul 8. excited sangat nak pergi camping ni. hahahaaha. padahal perginya petang. huh
Aku terus pack barang keperluan aku. Bila semuanya sudah siap, aku melihat jam di dinding. pukul 8:30. hm.
Aku langsung tak dengar suara apa-apa pun dari bilik Sehun. Dia tidur? huhu, boleh kacau.
Aku terus masuk ke bilik Sehun. Ya, betul sangkaan aku. Dia masih tidur.
Aku membelek mukanya, seluruh bahagian mukanya aku belek. Tiba-tiba dia bergerak. Aku terus menyorok di tepi langsir yang berdekatan dengan katilnya Sehun.
Sehun bngun dan melihat sekeliling. Dia mengeliatkan badan dan terus memasuki bilik air. untuk apalagi, untuk mandilah.
Aku mula panik, nak masuk bilik aku ke taknak. takut dia ternampak. kantoi aku nanti. malu pun malu. huh
Aku berani kan diri untuk ke bilik aku. Kemudian aku terdengar shower ditutup menandakan sudah selesai mandi. Aku pula, apalagi. terus menyorok semula dibelkang langsir.
"Dah nampak" selamba Sehun. Dia tidak pandang aku, tapi cuma menyangkut tuala. Dia memakai dua tuala. satu diikat dipinggang. satu lagi untuk mengelap rambut. bayangkan. woah
"Kalau nak mengintai pun, sorok lah dekat tempat yg tersembunyi sikit, apelah" Sambung Sehun lagi. Aku tergelak kecil dan terus duduk diatas katil milik Sehun.
terdiam.
"Aik, nak tengok saya pakai baju ke?" tanya sehun dengan menggoda sambil membuat muka 'smirk'.
"Hehe, masuk bilik dulu ya" lari aku ke pintu bilik tengah diantara bilik kami.
Lagi sekali, seperti dulu. Dia menarik tangan aku, tapi kali ini bukan ke dakapannya, tapi ke katilnya. Dia mendudukkan aku ke katil.
Apehal lah mamat ni. aishh
"Dah kenapa?" tanya aku pelik.
"Kenapa datang bilik saya?" tanya Sehun pula.
"Ohh, nak.. nak.." Nak apa eh? aku pun taktahu. Hahh, aku nak kacau dia. tapi takkan nak kata macamtu? nnti dia pikir apa pulak. nak jawab apa eh?
"Nak..nak..apaaa?" balas Sehun sambil mendekatkan jarak diantara kami.
"Nak ambil buku. haa! nak ambil buku. nak pinjam" jawab aku dengan teragap-gagap. percaya ke dia?
"Buku apa, Oh Hayoung?" dia terus senyum memerli dan makin mendekatkan jarak mukanya pula.
"haa, buku ni" aku terus berlari ke meja beljar Sehun dan mengambil satu buku diatas mejanya. Kemudian, aku terus berlari ke bilik aku.
'huh, nasib yg teramat baik' omel aku selepas selamat dari godaan lelaki itu. Sehun.
❤
On Phone
'Yabussayo?'
'Omma!!, bogoshipeo' jerit Hayoung.
'nado, cuti ni baliklah rumah. Adik kamu tu dah lama takbalik rumah semenjak omma belikan dia rumah baru'
'Omma duduk sorang lah ni?' tanya Hayoung geram dengan perngai adiknya.
'Nae, balik ya sayang'
'Hayoung ada perkhemahan dengan kawan. lepastu Hayoung balik ya' balas Hayoung. Dia memang ingin balik. rindu suasana rumahnya itu.
'Nae, omma tunggu'
'Annyeong omma, saranghae' balas Hayoung gembira. tak terkata.
Off Phone
YOU ARE READING
Saranghae wolfgirl
Fanfiction"Saya dah tahu awak siapa" senyum Sehun. "serigala.. kan?" Senyum dia lagi. Dia dah tahu? Tapi Oh Hayoung dan Oh Sehun tetap takboleh bersama. Manusia dengan Serigala? nonsense. Siapa yang boleh bagi mereka bersama? Ahjussi? Naeun? siapa? "Sarangha...