Malam itu, hujan memang kuat. kilat pun tak kurang juga. Situasi ini di antara bilik Sehun dan Hayoung.
[Hayoung POV]
Kuatnya kilat. Aku terus bangun dan membuka lampu bilik. Waktu kilat biasanya aku akan membuka lampu. Tak kira lah siang ke malam. tapi aku tak takut kilat. Tiba-tibaa ...
Aku terdengar suara orang meminta untuk dijauhkan diri..
"Pergii, jangan kacau aku.. pergi" Itu.. itu suara Sehun.
Tanpa buang masa, aku terus mengambil kunci bilik yg mengasingkan bilik aku dengan sehun.
Aku membukanya. kemudian..
Aku melihat Sehun yg sedang duduk dibawah lantai sambil menyilang kan tangannya ke atas lutut.
aku terus pergi ke arahnya..
"Sehun-ah" Sapa aku..
Dia terus memeluk ku dengan erat sambil berkata.
"Aku takut, takuttt" Rayunya.. seperti menangis.
Sehun menangis? lawaknyaa.. hahaha
tapi bila tengok dia peluk macam ni, macam kesian pulakk.. hermm.. Aku terus membalas pelukannya.
"Takpee saya ada.." Kata aku sambil menggosok-gosok belakang badannya.
Nampak je sado. tapi takut kilat. haha
"BOOOOOMMMMMMMM!!"
Bunyi kilat mula menyambar bilik Sehun lagi. Sehun memelukku lagi. Tapi kali ini pelukannya semakin kuat.
Aku hampir tertawa melihat telatahnya. Tapi lama-kelamaan aku makin simpati. Kesian pulak.
Keesokkan paginya ...
[Still Hayoung POV]
Ehh, kenapa aku ada dekat atas katil ni? memang aku dekat bilik Sehun. tapi kenapa dekat atas katil? dan mana Sehun?
Aku terdengar bunyi dari arah tandas. Sehun dalam tandas rupanya.
Kreeekkk ...
Bunyi pintu bilik air. Aku cepat-cepat pura-pura tidur. Saja nak test mamat ni.
"Cantiknya awakk" Kata Sehun. Aku dengarr okay..
Terima kasih lah ye ..
Chupp ..
Satu ciuman melekat di dahi aku. Yahh ...
D-diaa.. cium aku?Tukkk .. tukk .. (Bunyi pintu bilik Sehun diketuk)
"Sehunn-ah jum breakkf....." Kata-kata Luhan terhenti. Aku pun mula bangun.
"A-apaa korang dah buat hah?" Jerit Luhan.
Aku baru sedar yg Sehun masih tidak pakai baju lagi.Yahh, badan dia.. huhh.. Boleh cair gunung everest weh.
"Haah, kitorang dah buat" Kata Sehun sambil meletakkan tangannya ke atas bahu aku.
Terbeliak mata aku. Aku terus pukul Sehun.
Luhan dari tadi menganga kan mulutnya.Untuk pengetahuan. Sehun hanya memakai tuala di pinggang. Memang Luhan fikir benda lain lah kan.
" Gila apa, memang taklahh.. haish engkau ni" Kata sehun dan terus pergi ke arah Luhan.
"Entahh, tutup mulut lah nanti lalat masuk" Kata aku lagi kerana ingin menyokong kata-kata sehun.
Memang pun. mana ada kitorang buat apa-apa.
kan?
"Abistu apa Hayoung buat dalam bilik Sehun? siap baring atas katil lagi.. " tanya Luhan.
Haishh, macam penyiasat.
"semalam Sehunn .."
"Semalam aku angkat dia, sebab dia takut kilat. Kan Hayoung?" kata-kata aku tersekat apabila Sehun memotong ayat aku.
AKU TAKUT KILAT?
EXCUSE ME?Aku tak boleh buat apa-apa. Hanya mengangguk kan kepala.
"Dahlah, kau gi tunggu kat kantin.. aku nak siap" balas Sehun sambil menolak-nolak badan Luhan.
Selepas Sehun menutup bilik, aku terus pergi ke arah Sehun untuk memerlinya.
"Helehh.. Dia yg nak separuh pengsan. Dia kata kita pulak. Dah lah semalam peluk-peluk kita, hermphh" Kata aku sambil menyilangkan tangan.
Dia terus menolak aku ke dinding.
"Mianhe.. sekarang ni kita brdua je yg tau pasal semalam. Janji jangan bagitahu org, plisss.." Kata Sehun sambil menunduk ke arah aku dan memegang tangan aku dengan erat.
"Yelahh, nanti jatuh pulak maruah awak sebagai Oh Sehun si kacak 5Dyen kan? tapi dengan satu syaratt!" kata aku.
"ish awak ni hahahaha, yes? Everything for you, dear" katanya sambil menyelak rambutku yg kusut. Yelah baru bangun tidur kan.
"Belanja saya makan daging malam ni. " Kata aku.
"Tu je? No hal! dah awak pegi siapp. nak ke sekolah" Balasnya.
"Yeahh"aku menjerit kegembiraan dan terus menuju ke arah bilik aku.
"Sekejap" Kata Sehun sambil menarik tangan aku.
"Apa lagii , oppa ku sayanggg?" Kata aku.
"Lawa tak body saya? Boleh jadi suami awak tak?" Kata sehun sambil menunjukkan badannya ke arah aku. Hahaha.
"Jadi Bodyguard boleh kott" Kata aku sambil gelak dan terus menuju ke arah bilik.
Aku tahu dia sedang memuncungkan bibir. Tanda merajuk. Aku malas ingin melayan. nanti lagi mengada.
Selepas menutup pintu bilikku ..
"Mianhe Sehun Oppa.. Kita tak boleh bersama. Hayoung sayang oppa.. tapi.. hermphh.. Hayoung bukan manusia macam oppa. Mianhe" Desis hati aku sambil menangis.
Aku tahu aku takkan boleh bersama dengan Sehun oppa. Dia sangat berbeza dengan aku.
Dia dah tahu ke belum heh? hermphh..
One day nanti.. apa lah respon dia bila tahu yg Oh Hayoung ialah serigala? Mesti dia akan jauh kan diri dari aku.
Takpe, aku terima.
Aku terimaaaa! Kata hati aku yg kini sedang diguris. Hermphh, sangat sedih. Aku sedihh!
Kemudian, aku terus ke bilik air untuk mandi dan bersiap ke sekolah.
&&
Apepun keep readingg ..
Selamat membaca &&kipidap
YOU ARE READING
Saranghae wolfgirl
Fanfiction"Saya dah tahu awak siapa" senyum Sehun. "serigala.. kan?" Senyum dia lagi. Dia dah tahu? Tapi Oh Hayoung dan Oh Sehun tetap takboleh bersama. Manusia dengan Serigala? nonsense. Siapa yang boleh bagi mereka bersama? Ahjussi? Naeun? siapa? "Sarangha...