4; Jangan layan

397 37 0
                                    

Keesokkan harinya ..

[Hayoung POV]

Aku mengemas barang untuk pulang ke bilik asrama. Letih betul badan aku harini membuat assignment yg ditugaskan oleh cikgu Jae suk.

" Oh Hayoung eh?" Tanya seorang perempuan. Tak pernah nampak tapi lencananya sekolah sini.

"Ye, ada apa ya?" tanya ku sambil mengerut kan dahi tanda hairan.

"Ada abang hensem tengah tunggu di depan pagar sekolah" Jawabnya sambil tersenyum.

Abang hensem? siapa? tunggu aku? kenapa?

Aku terus ke pagar sekolah dan terkejut apabila melihat Sehun sedang menunggu aku. haih, dia ni nak apa lagi. Nak tanya lagi ke pasal semalam. Apa aku nak buat ni.

"Herm, nak apa?" Tanya aku ringkas sambil memandang ke arah jalan raya.

"Saja nak jumpa" Jawabnya sambil tersenyum. Hensemnya. Kacaknya.

"Kalau takda hal penting, saya balik dulu" Jawabku sambil kaki melangkah pergi dari pagar sekolah.

Tiba-tiba dia menarik tangan aku supaya tidak pergi.

Aku tersentak dan terdiam.

"Tunggu dulu, jom ikut saya" Katanya sambil menarik aku untuk menaiki scrambler nya.

Aku hanya diam dan membatu tanpa sebarang kata. Entah kenapa bila dia memegang tangan ku, aku akan membatu.

Jantung aku juga berdegup kuat. Aku cuba memperlahankan. tapi jantung aku tetap berdegil.

Bvrommmmm bvrommm!!

Pehal lah dia ni bawak motor laju sangat sengaja ke apa. sampai satu tahap, aku terpeluk dia dengan kuat kerana takut terjatuh. dia bawa sangat laju.

Aku ternampak mukanya yg tersenyum sinis dari arah cermin tepi motor. Er, gedik.

"Okay, kita dah sampai" Katanya. Aku hanya melihat sekeliling shopping mall itu.

Disebabkan hari ini hari sabtu. Jadi pelajar asrama boleh keluar.

Didalam shopping mall ..

"Awak pilih lah baju apa yg awak nak, saya belanja" Kata sehun. Aku hanya menggelengkan kepala kata tidak mahu. Bukan apa. taknak menyusahkn dia pula.

"Pilihlahh, kalau tidakkk ..." Kata nya sambil tersenyum sinis lalu mendekatkan muka ke arah ku.

"Okay-okayy, tapi satu je. saya pergi sana kejap tau. Awak tunggu sini" Jawabku. kerana takut atas tindakannya. Sehun ni bukan betul sangat.

-Skip-

[Sehun POV]

"Annyeong .. Jessica imnida"

Ketika aku sedang membelek baju datang seorang perempuan ke arah aku. Ehh, siapa perempuan ni. Nak kata satu sekolah, tak pernah nampak pun.

"Annyeong .. Sehun imnida" balasku.

"Cari baju apa" Tanya dia lagi. Yahh kau pekerja sini ke. Rasanya bukan kerana aku melihat dia juga membawa beberapa beg plastik shopping.

"Hehe, takde pape. saja belek-belek" Balasku kerana tidak senang hati akan tindakkan nya yg dari tadi merenung aku dari rambut sampailah ke kaki.

Apalah masalah dia ni. Ish, kacau jelah.

"Ohh, tengah tunggu siapa?" Tanya dia lagi.

Tiba-tibaaaa ..

"Awakkkk, saya nak baju ni....." Akhirnya Hayoung sampai juga ke arah aku.

Aku malas nak sembang dengan Jessica ni. Tapi kenapa Hayoung merenung Jessica lain macam?

"Hai, lama tak jumpa" Kata Jessica kepada Hayoung. Aku melihat Hayoung sedang merenung Jessica dengan pandangan maut.

"Eh, awak kenal dia ke? Dia ni lah kawan saya. Saya tengah tunggu dia lah" Kata aku yg cuba meleraikan pandangan maut di antara mereka.

" Kawan? Serigala pun ada kawan?" Kata jessica. Serigala? Apa maksud dia? Siapa serigala.

Aku melihat Hayoung yg sedang mengetap bibir. Eishh, apa semua ni?

Hayoung lantas menarik tangan aku dan menuju ke arah luar shopping mall tanpa menghiraukan Jessica yg masih berada didalam kedai baju itu.

"Hayoung-shi kenapa ni?" Tanya aku sambil memandang Hayoung.

Tiba-tiba hujan turun dengan lebat ..

"Marii, duduk dekat sana hujan ni" kata aku sambil menggenggam erat tangan Hayoung.

Aku melihat Hayoung yg hanya menundukkan diri tanpa berkata apa-apa.

"Cuba awak bagitahu saya apa yg sebenarnya dah berlaku ni" kata aku sambil merenungnya.

Lagi sekali aku menggenggam tangannya sambil memaksa dia untuk menenung mata aku.

"S-sa-saya .." Katanya separuh menangis.

Aku terus menutup mulutnya dengan menggunakan jari telunjuk kerana tidak sanggup melihat air matanya mengalir keluar.

"Saranghae.. " Kata aku sambil merapatkan muka aku dengan mukanya.

[Hayoung POV]

"Saranghae.." Kata lelaki yg berada didepan aku. Betulkah? bertuahnya aku, tapi mana boleh..

Kini muka aku dengan mukanya berada 2inci dekat.

Apa aku nak buat ni? Jantung aku berdegup sangat laju tanda gembira. Gembira yg teramat sangat.

Hujan tiba-tiba berhenti ..

"Jum balik, hujan dah berhenti" Kata aku lalu menarik tangan Sehun untuk menuju ke scrambler nya.

"Jangan dekat dengan perempuan tadi. Jangan, tolonglah jangan" Kata aku sebelum Sehun menghidupkan scramblernya.

Aku dan Sehun terus beredar dari Shopping mall itu. Hari yg amat bahagia bagi aku apabila sehun mengatakan saranghae kepada aku. Tapi betul ke dia sayang aku?

Tapi jessica? Aku takkan biarkan dia rampas orang yg aku sayang buat kali kedua. Takk, aku takkan biarkan.

&&
Siapa pulak Jessica tu? Kenapa Hayoung tak suka Jessica? Takkan biarkan Jessica rampas buat kali kedua? Maksudnya?

Tqahh: Woahh, sehun kata saranghae dekat Hayoung. Daebakk, daebakk!!

Sehun: Well, Sehun kan hensem. Tqahh jealous lah tu. Mesti takda orng pernah cakap saranghae kat Tqahh kan.. Hahahaaah(Evil laugh)

Tqahh: Diam ahhhhhh ! er

Keep reading..
Selamat membaca &&Kipidap

Saranghae wolfgirlWhere stories live. Discover now