Selepas bersarapan mereka terus pergi ke kelas untuk belajar seperti biasa ..
[NO ONE'S POV]
"Cikguu dah sampai, duduk tempat cepat" Jerit Chanyeol sambil berlari ke tempat duduknya.
"Bangunn, selamat sejahtera cikgu" Kata Suho selaku ketua kelas. Dia sudah pun dilantik menjadi ketua kelas pada hari semalam.
"Baiklah duduk semua.. cikgu ada berita gembira dan cikgu yakin kamu semua amat sukakan sambutan ini" Kata cikgu Haha sambil tersenyum riang.
"Sambutan apa cikgu?!" Tanya Bomi sambil mengelip-ngelip mata.
"Sambutan Hallowen !! ,dua hari lagi" Jawab cikgu Haha separuh menjerit dan mendepa kan tangannya.
"Yeahhh!" jerit murid-murid sambil berbisik-bisik keriangan antara satu sama lain.
"Jadi tema bebas. Awak semua boleh pakai kostum apa-apa yang awak semua suka. Buat pengetahuan awak semua juga, cikgu-cikgu ada membuat pemilihan pasangan kostum terbaik. so,pakailah baju cantik-cantik ya"
-Skip-
Kringgg ,...
Loceng sekolah berbunyi tanda untuk semua pelajar balik .. Group Apink dan Exo berjalan bersama-sama untuk pergi ke bilik asrama yang berdekatan dengan tempat berjalan mereka.."Besok cuti kan? kite pergi beli kostum nak?"
Kata Luhan yg memecahkan suasana sunyi diantara mereka."Hah, Kawan mak aku ada kedai kostum. Kita pinjam kat sana jelah" Sambung Bomi.
"Idea yg bagus" Kata Baekhyun sambil menyilangkan tangan di bahu Bomi. Bomi agak terkejut dengan perbuatan Baekhyun. Dia terus mendiamkan diri.
-Skip-
Di situasi lain ..[Sehun POV]
Aku melihat rakan yg lain sedang berjalan kehadapan. tinggal Hayoung keseorangan dibelakang.
Aku mengambil keputusan untuk berjalan bersama dengan Hayoung. Dia asyik memandang hutan sahaja. Apalah masalah dia kali ni.
"Haii, tengok apa tu, jauh nye termenung. Nak join sekali boleh?" Tegur aku yg dari tadi melihat dia termenung memandang hutan.
"Tengok orang yg saya sayangg" Jawab Hayoung. maksud dia? Eishh dia ada org lain ke.
"Herm, siapa?" Kata aku sambil menyilangkan tangan aku. Entah kenapa aku berbuat begitu.
cemburu?
jealous?
maybe ..
"Sehun oppa lahh" Jawab nya sambil memicit hidung aku. Aku menjerit kesakitan.
"Auu, sakitlah sayangg" jawab aku.
Dia tergelak sambil menggeletek aku.
"Okay, okay dah.. Nanti nak pakai baju apa sempena sambutan hallowen?" Tanya aku.
"oppa nak sedondon Hayoung" Kata aku.
"hermm .." Jawabnya.
"sizuka dengan naruto?" Jawab ku.
"Bolehh-bolehh, good idea oppa" kata Hayoung.
"Well" kata ku sambil buat wajah smirk.
"Elehhhh" balas Hayoung.
Berjalan dan berjalan akhirnya kami sudah sampai ke pintu bilik asrama masing-masing.
"Bai sayangg.. " kata aku sambil buat wink kearah Hayoung. perempuan yg aku amat cintai.
"hehe, bai" balasnya sambil memegang muka aku.
Kami terus masuk ke bilik masing-masing.
&&
Mianhe, idea tqahh dah sombong sekarang. Tu tak berapa nak best. hahaApepun keep reading ..
Selamat membaca &&kipidap
YOU ARE READING
Saranghae wolfgirl
Fanfiction"Saya dah tahu awak siapa" senyum Sehun. "serigala.. kan?" Senyum dia lagi. Dia dah tahu? Tapi Oh Hayoung dan Oh Sehun tetap takboleh bersama. Manusia dengan Serigala? nonsense. Siapa yang boleh bagi mereka bersama? Ahjussi? Naeun? siapa? "Sarangha...