2; terkejut

457 43 0
                                    

Pada malam itu ..

[Luhan POV]

Ngantukknya aku. Hoarhhh(menguap) Tidur dulu ah. Tv pun takde rancangan yg best. Ngantuk-ngantuk.

Tibaa-tibaaa ...
AWWOOOOOOOOOOOFFFFFFFF!!

Arhh, boya? Tu bukan bunyi anjing. Tu serigala tu. Arh.. Biar betul. Takkan lah. Memang Area asrama ni penuh dengan hutan. Tapi takkanlah ada serigala. Tak logik lahh. Tapii.. hmm

AWWOOOOOOOOOFFFF !!
AWWUUUUUUUUUUU !!

seram pulak aku. Aku mimpi ke? "Aduhh sakit" kata aku apabila sudah menampar mukaku dengan kuat. Haish.. nak buat apa ni..

Tlinkkk !! Hahh, depan bilik aku Luhan. Lepak bilik dia ah.. Aku pun keluar lah dari bilik dengan memakai sweater dan terus kebilik Sehun.

KNOCKKK

KNOCKK

KNOCKKK..

aishh takbukak pulak dia ni. Dah tidur ke? Baru 12lebih. Hak alah.

Aku ternampak bayangan serigala di tepi semak samun berdekatan dengan bilik Sehun. Aku ketuk pintu Sehun kuat tapi masih takbukak.

Serigala?

Haa, memang serigala.

Aku apalagi pulas ah tombol pintu bilik Sehun. "Yahhhh, tak kunci rupanya" kata aku sambil melihat Sehun yang sedang tertidur lena. Tidur mati rupanya.

Tidur

Tidur

Tidur mati.

Punyalah aku ketuk nak dekat 10minit dia terbongkang tidur rupanya. eishh, geramnya aku.

Apa aku nak buat ni, nak masuk bilik ke? ah, taknaklah. takutlah. Tidur jelah dengan Sehun.

Haraplah takde orang cakap aku gay. Aku nak tumpang je eh. Sebab takut.

Aku pun terus tidur diatas Katil Queen milik sehun itu. Empuknya tilam dia. Lagi empuk dari tilam aku.

Keesokkan pagi..

Kai pergi ke bilik Sehun untuk mengajak nya bersarapan bersama-sama. Dia mengetuk bilik Sehun. Tapi tiada sesiapa menyahut.

Dia terus memulas tombol pintu kerana sudah agak yg sehun tak kunci pintu. Memang tabiat Sehun.

"Boyaaa?!" Jerit Kai yg terkejut melihat Luhan tidur berdua bersama Sehun.

Jeritan Kai itu juga membuatkan kris, Tao dan lain-lain datang ke bilik Sehun. Mereka juga terkejut.

"Kenapa menjerit?" Tanya Sehun sambil mengeliatkan badannya. Dia juga terkejut apabila melihat Luhan tidur dia atas katilnya.

"A-aku takut semalam. Sebab aku terdengar bunyi serigala mengaum dekat area bilik Sehun, Aku takutt dohh, sebab tulah aku pergi bilik Sehun, pastu tak berani nak balik bilik aku balik" Kata Luhan sambil menggosok-gosok kan matanya.

[Hayoung POV]

Siapalah yg memekak pagi-pagi buta ni. Aku mendengar suara orang menjerit dari bilik sebelah. memang nak kene ni, dahlah aku tidur pukul 3 semalam.

Haih. perut punya pasal lah ni. Aku lapar sangat. Bila jumpa kancil semalam. kenyang aku.

Pakkkkkk(bunyi pintu)

Aku membuka pintu dengan kasar.
"Apa bising-bising ni?!" Jeritku. Aku nampak ramai orang berada didalam blik itu memandang aku dengan pelik.

"Ke-kenapa baju awak berda-darahh?" Tanya sehun dan semua memandang aku pelik. Aku melihat baju aku kemudian terdiam.

"Hahahaha, kitaorang main-main watercolour semalam" Kata Naeun lalu pergi kearah aku dan menutup pintu bilik yg mengasingkan bilik aku dengan Sehun.

Huhh, nasib baik Naeun ada.. Dia lah penyelamat aku, kalau tak, aku nak jawab apa dengan dorang. huh, nasib baik. nasib baik

"Kau ni dah kenapa? Dah tau tak mandi lagi janganlah keluar blik" Marah Naeun kapada aku, tetapi suaranya perlahan. Supaya tidak didengari orang-orang yg berada dibilik sebelah.

"Manalah aku perasan. Aku dengar dorang memekak. Ganggu aku tidur je. Dah lah semalam aku balik pukul 3 pagi. Aku lapar gila semalam" Kata aku lalu membuka baju dan terus memasuki bilik air.

"Haiwan apa yg kau rembat semalam?" Tanya Naeun kepada aku. "Kancil" Balas aku dengan ringkas.

-Skip-

"Korang percaya ke itu water colour? pekat kot. Tak logik-tak logik" Kata Suho yg masih hairan dengan situasi tadi.

" Hehehe, betullah.. Diorang memang selalu macam tu. Main watercolour malam-malam. Takbetul sikit" Jawab Bomi yg tak ingin menimbulkan kehairanan dalam diri Suho dan yg lain.

"Hah, Jom sarapan sama-sama! , laparlah pulak" Kata Eunji yg cuba menukarkan topik perbualan diantara mereka.

"Haah, jomlah. Lapar pulak. Korang siap-siaplah. Nanti jumpa dekat kantin sekolah" Sokong Tao.

yang lain hanya berdiam dan terus menuju ke bilik masing-masing tanpa sebarang kata.

Chorong, Eunji, Bomi dan Namjoo bersiap dengan cepat dan terus pergi ke bilik Hayoung..

Di bilik Hayoungg ..
TOKKK TOKKK (bunyi pintu diketul)

"Hayoung, kau kena hati-hatilah. Dorang dah mula syak. Kau pulak Naeun, jaga-jaga sikit Hayoung" Arah Namjoo kepada Hayoung dan juga Naeun.

"Nae, arasseo" Jawab Naeun dan Hayoung serentak.

"Pergilah siap, dorang dah tunggu kat kantin" Arah Bomi kepada Hayoung dan Naeun.

Naeun pulang kebiliknya dan membuka peti aisnya dan minum sedikit kemudian baru keluar dari bilik untuk bersarapan.

Minuman itu sebenarnya darah haiwan. Dia sudah siap-siap menyediakan darah haiwan didalam peti ais kecil yg terletak dibiliknya.

Naeun tidak lah seperti Hayoung yang inginkan darah haiwan yg fresh fresh untuk diminum. Dia hanya biasa-biasa sahaja dan tidak berkira.

Naeun kemudiannya keluar dari bilik dan pergi ke kantin untuk bersarapan dengan kawan-kawannya.

&&
Naeun pun serigala ke? Semua ahli Apink serigala ke? Ahli Exo dah syak? Taklama lagi tahu lah tu. hehe

Nak tahu? Keep Reading !!
Selamat membaca &&kipidap

Saranghae wolfgirlWhere stories live. Discover now